• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

معاون فروش و بازاريابي به‌پخش عنوان كرد

معادله تامين مواد اوليه در شبكه توزيع

اعتماد

 

 

در شرايطي كه اقتصاد ايران تلاش مي كند با عبور از چالش هاي پيش رو دستاوردهاي افزونتري را در حوزه هاي اقتصادي و معيشتي به دست آورد؛ ايده هاي تازه در بخش بازاريابي و فروش عاملي است كه مي تواند زمينه اين جهش تازه را در اقتصاد فراهم سازد. شركت به پخش به عنوان يكي از شركت هاي اثرگذار در بخش توزيع و بازاريابي با استفاده از ايده هاي نو و روش هاي جديد به دنبال آن است كه بيشترين ارزش افزوده را براي رسيدن به بهترين دستاورد به وجود آورد.

 

در اين ميان مهرداد زماني معاون فروش و بازاريابي به‌پخش در جريان گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن تشريح مهمترين نيازهاي كشور در شرايط حساس فعلي و در روزهايي كه كشورمان بيشتر از هر عامل ديگري به آرامش نياز دارد، به اين نكته اشاره مي كند: « قبل از هر عاملي لازم است تا بدون جهت گيري هاي مرسوم نگاهي حرفه اي و تخصصي به موضوعي انداخته شود كه به اعتقاد تحليلگران يك عامل اساسي براي بهبود شاخص هاي رشد در شركت ها محسوب مي شوند. واقعيت آن است كه فضاي اقتصادي كشور بعد از بازگشت تحريم‌هاي اقتصادي شرايط خاصي را از سر مي گذراند شرايطي كه باعث شده تا فعالان اقتصادي به جاي راهكارهاي مرسوم به دنبال برنامه هايي باشند كه بيشترين ارزش افزوده را در بخش هاي مختلف ايجاد كند. طبيعي است زماني كه در سطوح كلان يك چنين ديگاهي به كار گرفته شود در بخش هاي اقتصادي نيز ضروري است كه با نگاهي تازه و تخصصي به اين مقوله نگاه شود. شركت به بخش به عنوان يكي از شركت هاي پيش رو در زمينه توليد، توزيع و بازاريابي با استفاده از راهكارهاي جايگزين تلاش مي كند تا مردم به عنوان مصرف كنندگان نهايي با كمترين كمبود و مشكل در اين زمينه روبه رو شوند تا از شرايط دشورا فعلي به خوبي عبور كنيم. زماني هنگامي كه با اين پرسش مواجه مي‌شود كه برنامه هاي اجرايي به پخش براي عبور از اين چالش ها چيست؟ مي گويد: مي گويد: : «همانطور كه حتما ساير همكارانم هم به آن اشاره كرده ند در گام اول تلاش شده تا تعادل در فرآيند توزيع اقلام ايجاد شود يعني به هيچ مشتري بيشتر از ميزان تعيين شده جنس و كالا تحويل داده نشد تا ديدگاه نامناسبي در اين زمينه پيش نيايد. كمترين حسن اين فرآيند اين است كه باعث خواهد شد تا واسطه گري ها در اين زمينه كاهش پيدا كنند. به واقعيت آن است كه به پخش يكي از شركت هاي پيشرو در اين زمينه ست و گام هاي بلندي در زمينه مقابله با واسطه گري برداشته است. »

او در ادامه تاكيد مي كند«با اجراي يك چنين ايده هايي آرام آرام التهابات ابتدايي بعد از نوسانات اخير گرفته شد و مردم توانستند كالاهاي مورد نياز خود را در فروشگاه ها در اختيار بگيرند. موضوعي كه از نقطه نظر رواني گام ارزشمندي در فضاي بحراني محسوب مي شود و امكان آرامش در مراحل بعدي را ايجاد مي كند. بر اساس يك چنين راهبردي است كه امروز مي توان به پخش را يكي از شركت هاي موثر در حوزه توزيع در شرايط نوساني معرفي كرد و اين برند را از جمله برندهايي دانست كه بيشترين همكاري ها را با نهادها متولي از يك طرف و جمعيت ميليوني مصرف كنندگان از سوي ديگر دانست.»

زماني در ادامه اظهاراتش در خصوص ويژگي هاي به پخش با اشاره به اين واقعيت كه ددر آينده هم تلاش خواهيم كرد تا بهترين دستاورد را ثبت كنيم به اين نكته اشاره مي‌كند: «يكي از مطالبات اساسي و به حق مردم فرآيند قيمت‌گذاري يكسان است كه بايد با توجه به فضاي اقتصادي كشور از يك طرف واقع‌گرايانه باشد و از سوي ديگر در راستاي توان مردم تعريف شده باشد. به‌پخش در اين زمينه هم با استفاده از متدهاي جديد تلاش مي‌كند تا به مطالبات عمومي مردم در اين زمينه پاسخ دهد.»


مسير صعودي اين شركت ادامه داشت تا سال‌هاي ابتدايي دهه 90 خورشيدي كه به‌پخش در رنكينگ شركت‌هاي برتر كشورمان توانست در ميان 20شركت برتر قرار بگيرد. مساله اصلي اينجاست كه روش‌هاي سنتي در زمينه توليد، توزيع، فروش و وصول امروزه كاملا كنار گذاشته شده و شركت‌هابه جاي استفاده از اين الگوهاي امتحان پس داده به دنبال دستيابي به متدهاي به روز شده تري هستند ؛ متدهايي كه امروزه با توجه به توسعه ابزارهاي فناورانه مي توانند راندمان كلي شركت‌ها در بخش توزيع، فروش و نهايتا وصول
را ارتقا دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون