• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

تحقق رسالت اجتماعي در راس برنامه‌هاي به‌پخش است

يكي از حلقه هاي مهم زنجيره توزيع در به پخش مجموعه فعاليت هايي است كه بخش بازرگاني شركت به پخش براي بهبود شاخص هاي توزيعي و تحقق عدالت اجتماعي در دستور كار قرار داده است. فعاليت هايي كه تلاش مي كند از يك طرف ويژگي ها به پخش را در اختيار مصرف‌كننده قرار دهد و از سوي ديگر مطالبات مصرف كنندگان را به مديران ارشد شركت به پخش منتقل مي كند. براي آگاهي از كم و كيف فعاليت هاي بخش بازرگاني شركت به پخش سراغ سيد بهاء‌الدين بني‌طبا، مدير روابط‌عمومي شركت به‌پخش يكي از فعالان حوزه بازرگاني شركت رفتيم تا نوري به ابعاد پنهان تلاش هايي بتابانيم كه اين مجموعه براي بهبود شاخصه‌هاي بازرگاني تدارك ديده است.

 

يكي از ويژگي‌هاي منحصر‌به‌فرد شركت به‌پخش توزيع محصولات در سراسر كشور با يك قيمت مشخص است؛ با استفاده از چه راهكارهايي به‌پخش توانسته اقلام توليدي را با يك قيمت در بازار عرضه كند.

شركت به‌پخش در راستاي تحقق رسالت اجتماعي خود و از ابتداي فعاليتش همواره در نظر داشته است، با لحاظ سود حداقلي، كالا را به نرخ يكسان در تمام نقاط ايران عرضه نمايد. در تداوم اين موضوع سرمايه‌گذاري گسترده‌اي را جهت راه‌اندازي مراكز پخش در سراسر ايران كرده و با عنايت به در اختيار داشتن 27 مركز پخش تمليكي و ناوگان حمل مجهز، امكان عرضه اقلام توليدي با يك قيمت واحد، در بازار فراهم شده است. ضمنا توزيع عادلانه، گسترده و سريع كالا با قيمت يكسان و بهترين كيفيت در تمام نقاط كشور، ماموريت اصلي سازمان از بدو تاسيس بوده و اكنون با گذشت بيش از 50 سال از زمان فعاليت شركت، اين دستاورد را با افتخار اعلام مي‌نماييم.

مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي شركت به‌پخش طي سال‌هاي آينده را چه مواردي مي‌دانيد؟

قطعا با تغيير شرايط بازار و افزايش روز به روز تعداد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در سراسر كشور، ميزان تمايل مصرف‌كنندگان به خريد از فروشگاه‌هاي نامبرده نيز افزايش يافته و بديهي است كه با ادامه اين روند و به مرور زمان، تعداد عاملين خرده فروشي در سطح كشوركاهش مي‌يابد. با عنايت به رسالت اصلي شركت‌هاي پخش كه توزيع كالا در شبكه‌هاي خرده فروشي است، يقينا بزرگ‌ترين چالش شركت از دست دادن تعداد قابل توجهي از مشتريان خرده فروشي در بازار است كه در اين خصوص نيز با پيش‌بيني‌هاي قبلي و برنامه‌ريزي‌هاي لازم، زيرساخت فروش كالا به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در شركت به‌پخش فراهم شده است و با توسعه اين حوزه، شرايط خود را با وضعيت در حال تغيير بازار منطبق نموده‌ايم.

استفاده از اقلام فناورانه و اپليكيشن‌هاي به روز تاچه اندازه مي‌تواند شبكه بازاريابي و فروش را در مسير رشد قرار دهد؟ آيا از اين اقلام در شركت به‌پخش استفاده مي‌شود؟

يكي از مهمترين قدم ها براي اثرگذاري در بازار استفاده از روش هاي فناورانه و در اين مورد خاص استفاده از اپليكيشن‌ها است. در اين بخش به منظور تداوم حضور در بازار فعلي شبكه‌هاي توزيع نيز ناگزير به تقويت سيستم‌هاي يك بسته نرم افزاري خاص و ويژه بهره گرفت. در اين سيستم ارتباطي شركت به‌پخش به عنوان اولين شركت پخش در اين صنعت از سيستم كاربردي درون سازماني، جامع و سازمان‌نگر، ماژولار، استاندارد و شامل يك مجموعه از ماژول‌هاي يكپارچه، آماده راه‌اندازي، از پيش طراحي شده و از پيش مهندسي شده ولي قابل تنظيم و پيكربندي بر اساس نيازهاي پوياي سازمان‌ها است. اين راه‌حل كاملاً انعطاف پذير، فرآيندگرا و اطلاعات محور بوده و شامل كليه فعاليت‌ها و فرآيندهاي اصلي و موثر در ايجاد ارزش افزوده سازمان است.شايان ذكر است شركت به‌پخش به عنوان اولين پخش سراسري در كشور، اپليكيشن به‌پخش‌ماركت را ايجاد نموده و بيش از 14 هزار مشتري در سطح كشور را به اين اپليكيشن مجهز نموده است كه مشتريان مي‌توانند با استفاده از تلفن همراه يا تبلت خود اقدام به ثبت سفارس، مشاهده پيگيري سفارشات و بررسي گردش حساب خود نمايند.

نقش مديريت كلان شركت را در بهبود شاخص‌هاي رشد شركت تا چه اندازه موثر مي‌دانيد؟

بر هيچ‌كس پوشيده نيست كه دستيابي به موفقيت در مجموعه‌هاي اقتصادي صرفا با بهره‌مندي از مديران متخصص و لايق در مديريت كلان شركت‌ها محقق مي‌گردد. شركت به‌پخش نيز از اين موضوع مستثني نبوده و به لطف خدا و با حضور مديران متخصص و لايق از بدو تاسيس خود، همواره پله‌هاي رشد و ترقي را طي نموده است. هم‌اكنون نيز با حضور جناب آقاي مهندس محسني در سمت مديريت عامل شركت و نظر به رويكردهاي تخصصي ايشان، شركت در جهت بهبود و ارتقاء شاخص‌هاي كيفي و كمي، توسعه بازارهاي فعلي و ورود به بازارهاي جديد (عرضه روغن موتور داخلي به سرويس‌كاران خودرو در سطح كشور) اقدامات بسياري صورت گرفته است.

اقتصاد ايران اين روزها با مشكل گوناگوني قيمت يك كالاي مشخص در شهرها و مغازه‌هاي مختلف مواجه است؛ به‌پخش از چه طريقي توانسته اقلام مورد نياز را در سراسر كشور با يك قيمت مشخص عرضه كند.

رسالت اصلي شركت به‌پخش همواره توزيع كالاهاي اساسي مردم نظير روغن و ساير محصولات غذايي و شوينده بوده است. در اين راستا و طي سال‌هاي گذشته همكاري و تعامل بسيار خوبي به جهت تهيه و عرضه كالاهاي كوپني با وزارت بازرگاني صورت مي‌گرفت. همانطور كه اشاره شد ارايه قيمت يكسان در سراسر كشور از ماموريت‌هاي اصلي سازمان است و اكنون نيز شركت به‌پخش آمادگي دارد از تمام ظرفيت‌هاي توزيع خود جهت ارايه اقلام اساسي و همكاري با وزارت صنعت ،معدن و تجارت استفاده نمايد.

به‌پخش در زمينه اشتغالزايي و شايسته سالاري چه دستاوردهايي داشته است؟

اين شركت با در اختيار داشتن 1400 نفر پرسنل و پوشش 70 هزار واحد صنفي، سهم قابل توجهي در اشتغال افراد داشته و با ورود به عرصه توزيع كالاهاي غير از غذايي و شوينده قدم‌هاي جديدي را در حوزه اشتغال مردم برداشته است. در اين خصوص با احداث لاين‌هاي متعدد جهت فروش محصولات مرتبط با سرويس خودرو، محصولات الكتريكي و محصولات لوازم خانگي، موقعيت‌هاي شغلي قابل توجهي را در شبكه‌هاي توزيع ايجاد نموده است. در تداوم اين موضوع و با عنايت به سياست‌هاي داخلي سازمان و به جهت افزايش بهره وري، همواره بهره‌گيري از افراد متخصص و شايسته در دستور كار شركت بوده است.

در پايان اگر مورد خاصي باقي مانده كه مايل به طرح آن هستيد بفرماييد.

ضمن تشكر از فرصت ايجاد شده در جهت بررسي وضعيت صنعت پخش كشور و تلاش در جهت بهبود شرايط هم‌ميهنان اميد است با استعانت از پروردگار متعال و با تعامل بيشتر با ارگان‌هاي دولتي و افزايش ظرفيت‌هاي توزيعي كالا در سراسر كشور، قدم‌هاي بزرگ‌تري در جهت ارتقاء سطح معيشت مردم عزيز ايران زمين‌‌برداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون