• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

روسيه قهرمان كشتي آزاد جهان شد

روس‌ها، كشتي توي خون‌شان است

تيم كشتي آزاد روسيه در پايان مسابقات جهاني 2019، با كسب 5 طلا، يك نقره و 3 برنز با قاطعيت بر سكوي قهرماني جهان ايستاد. روس‌ها در قزاقستان يك‌بار ديگر ثابت كردند كه ابرقدرت كشتي دنيا هستند و كشورهايي چون ايران و امريكا، فقط گاهي مي‌توانند فرادست آنها قرار گيرند. روسيه در اين مسابقات در حالي 5 طلا به دست آورد كه ايران و امريكا مجموعا 3 طلا كسب كردند. 2 طلاي باقي‌مانده از اوزان دهگانه نيز نصيب گرجستان شد.

روسيه در قزاقستان همچنين موفق شد 5 سهميه المپيك را به دست آورد. ايران از 6 سهميه المپيك فقط 2 سهميه را به دست آورد. امريكا، تركيه، گرجستان و ژاپن هم هر كدام 2 سهميه به دست آوردند و تا پيش از آغاز مسابقات المپيك، بايد بكوشند 4 سهميه باقي‌مانده را نيز كسب كنند.

در مسابقات جهاني، برندگان مدال طلا و نقره و نيز صاحبان عناوين سوم مشترك و پنجم مشترك، سهميه حضور در مسابقات المپيك را كسب مي‌كردند. از 4 مدالي كه ايران در اين مسابقات
به دست آورد، فقط طلاي حسن يزداني در حكم كسب سهميه المپيك بود. وزن‌هاي 57، 65، 74، 86، 97 و 125 كيلوگرم اوزاني هستند كه در مسابقات المپيك جاي دارند و در اين 6 وزن، حسن يزداني در 86 كيلوگرم طلا گرفت و رضا اطري در 57 كيلوگرم نفر پنجم شد و به اين ترتيب اين دو كشتي‌گير ما توانستند سهميه المپيك را براي ايران در اين دو وزن كسب كنند.

در مجموع در مسابقات كشتي آزاد، روسيه با
190 امتياز موفق شد با اختلاف بالاتر از ساير رقبا در رده نخست جدول امتيازي مسابقات قرار بگيرد. فاصله روسيه با تيم دوم 87 امتياز است و اين مقدار اختلاف امتياز، بيش از تمام امتيازهايي است كه تيم پنجم رقابت‌ها كسب كرده است. قزاقستان ميزبان موفق شد 103 امتياز كسب كند و به رده دوم جدول امتيازي برسد. براي كسب عنوان سومي، ايران و امريكا جنگ نزديكي داشتند كه درنهايت ايالات‌متحده امريكا موفق شد با كسب يك امتياز بيشتر از ايران، جايگاه سوم را با 94 امتياز مال خود كند و ايران با 93 امتياز به جايگاه چهارمي رقابت‌ها رسيد. گرجستاني‌ها با 85 امتياز موفق شدند در جايگاه پنجم قرار بگيرند. هند با 79 امتياز جايگاه ششم را مال خود كرده و جمهوري آذربايجان، ازبكستان، تركيه و ژاپن رتبه‌هاي هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در جدول رده‌بندي مدال‌ها هم روسيه با اختلاف
در صدر است. روسيه در 5 وزن از 10 وزن مسابقات كشتي آزاد به مدال طلا رسيد و جايگاه والاي خودش در كشتي را به رخ كشيد. گرجستان و امريكا هر كدام 2 طلا گرفتند و حسن يزداني، تنها طلايي ايران در مسابقات نورسلطان بود.

در وزن 55 كيلوگرم، زائور اوگويف از روسيه طلا گرفت، سليمان آتلي ترك به مدال نقره رسيد و نوري سلام سانايف قزاق و راوي كومار هندي، به مدال برنز مشترك رسيدند. در وزن 61 كيلوگرم بكا لوميتادزه گرجستاني به مدال طلا رسيد و در فينال رسول ادريسوف روس را شكست داد. عنوان سومي مشترك هم به بهنام احسان‌پور از ايران و راهول آواره از هند رسيد. در وزن 65 كيلوگرم گادژيمراد رشيدوف به مدال طلا رسيد و دولت نيازبكوف مدال نقره را به گردن آويخت. سومي مشترك عايد باجرانگ پونيا از هند و اسماعيل موساكايف از مجارستان شد. ديويد بائوف روس در وزن 70 كيلوگرم با شكست نوركوژا كايپانوف به مدال طلا رسيد و گادژيمراد رشيدوف لهستاني و يونس امامي از ايران به مدال برنز رسيدند. زائوربك سيداكوف روس فرانك چاميزو ايتاليايي را شكست داد و مدال برنز وزن 74 كيلوگرم به زليمخان حاجيف از فرانسه و جردن باروز امريكايي رسيد. در وزن 79 كيلوگرم كايل داك امريكايي به مدال طلا رسيد و جبرئيل حسنف از آذربايجان دوم شد. قاضي نبي‌يف روس و تاجموراز سالكازانوف اسلواك، به عنوان سومي مشترك رسيدند. در
86 كيلوگرم دلاورمرد كشورمان، حسن يزداني با اقتدار به مدال طلا رسيد و ديپاك پونياي هندي كه به دليل مصدوميت از حضور در فينال انصراف داده بود، مدال نقره را به گردن آويخت. استفان ريچموث سوييسي و آرتور نايفونوف روس، سوم شدند. جيدن كاكس در وزن 92 كيلوگرم عليرضا كريمي را شكست داد و به مدال طلا رسيد. ايراكلي مسيتوري گرجي و علي‌خان جبرئيلف روس به سومي مشترك رسيدند. عبدالرشيد سعدالله‌اف 97 كيلوگرمي از روسيه با شكست شريف شريف‌اف آذربايجاني قهرمان شد و كايل اسنايدر امريكايي و ماگومد گاژي نورف مقدونيه‌اي سوم مشترك شدند. در وزن
125 كيلوگرم، گنو پترياشويلي گرجستاني طاها آكگل ترك را شكست داد و اولكساندر خوتسيانيفسكي اوكرايني و حسنبوي رحيموف ازبكستاني به سومي مشترك رسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون