• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

سولسشاير به درهاي خروج نزديك شد

ليگ جزيره در تسخير سرخ‌ها

روزهاي بد منچستريونايتد در ليگ برتر ادامه دارد و تيم سولسشاير بعد از گذشت 6 هفته، 10 امتياز با صدر جدول فاصله دارد. البته اين موضوع هم نكته مهمي است كه ليورپول اين فصل تمام 18 امتياز ممكن را جمع كرده و يكي از رويايي‌ترين فصل‌هايش را سپري مي‌كند. تيم يورگن كلوپ به 15 پيروزي پياپي در ليگ برتر رسيده و از اين حيث با ركورد سيتي پپ گوارديولا برابر شده است. همانطور كه از پايان‌بندي دراماتيك فصل گذشته مي‌شد حدس زد، سيتي و ليورپول اين فصل هم مدعيان اصلي قهرماني ليگ برتر هستند اما سيتي به عنوان تيم دوم فعلا 5 امتياز از رقيب عقب افتاده است. وستهم و لسترسيتي مانند آرسنال يازده امتيازي هستند و تاتنهام پوچتينو هم اوضاعش دقيقا مثل يونايتد است. وضعيت در حدي است كه بورنموث بالاتر از اين دو تيم قرار دارد و برنلي، شفيلد، كريستال‌پالاس و چلسي محروم از نقل و انتقالات، هم‌امتياز اين دو تيم متمول هستند. در انگليس دقيقا چه خبر است؟

 

جدول گلزنان

سرخيو آگوئرو با 8 گل زده در 6 هفته نخست در صدر جدول گلزنان است و تامي آبراهام، بازيكن جوان چلسي با 7 گل در تعقيب اوست. تيمو پوكي، ماشين گلزني تيم رده شانزدهمي نوريچ هم 6 بار موفق به گلزني شده است و همراه با اوبامينگ، در رده سوم جدول گلزنان اين فصل ليگ برتر است. من‌سيتي اين فصل خط حمله آتشيني دارد و 24 بار دروازه حريفان را گشوده كه هشت گل مربوط به بازي اين هفته‌شان مقابل واتفورد است.

صدر جدول سرخ است

ليورپول حرفي براي گفتن باقي نگذاشته و اگر آن لغزش‌هايي كه همه اين‌ سال‌ها گريبان‌شان را گرفته اين‌بار گريبانگيرشان نشود، مي‌توانند بعد از 30 سال به قهرماني در سطح اول فوتبال انگليس برسند. ليورپول فصل قبل چند ميلي‌متر براي قهرماني در ليگ كم آورد و ليگ قهرمانان را مقتدرانه بالاي سر برد. تيم يورگن كلوپ بدون حتي يك خريد جديد، شروعي رويايي داشته و البته در ليگ قهرمانان به ناپولي باخته. به‌ نظر مي‌رسد اين فصل شاهد يكي از جذاب‌ترين ورژن‌هاي ليورپول باشيم. سرخ‌هاي مرسي سايد اين هفته به راحتي از سد چلسي گذشتند و تيم فرانك لمپارد را به رده يازدهم جدول فرستادند. من‌سيتي، اگر چه پنج امتياز كم‌تر از ليورپول كسب كرده، اما همچنان چشم‌انتظار لغزش ليورپول است و بعيد است ديگر در بازي‌هاي معمولي فصل اشتباهات بازي‌هاي قبلي را تكرار كنند؛ ضمن اينكه بازي رودرروي اين دو تيم در اين فصل بسيار حائز اهميت است.

 

غريبه‌ها و آشناها

هواداران ليگ برتر، رده سوم تا ششم جدول ليگ‌شان را مي‌توانند به عنوان سندي بر جذابيت حداكثري اين ليگ به رقبا نشان بدهند. تيم‌هاي لسترسيتي، آرسنال، وستهم و بورنموث در اين جايگاه‌ها قرار دارند و به جز آرسنال، ساير تيم‌ها مهمان‌هاي ناخوانده بالاي جدول هستند. در جمع بيگ سيكس ليگ برتر، اين فصل سه تيم متوسط و كوچك قرار دارند و بايد ديد جدول كي به حالت تعادل هميشگي‌اش كشيده خواهد شد. آرسنال با اوناي امه‌ري خوب كار كرده و شروع خوب اين تيم مي‌تواند سهميه ليگ قهرمانان اروپا را براي اين تيم به ارمغان بياورد.

 

اوج عجايب ليگ برتر

رده هفتم و هشتم جدول متعلق به تيم‌هاي تاتنهام و منچستريونايتد است. تاتنهامي كه چند سالي براي قهرماني در ليگ تلاش كرد و به اين عنوان نرسيد، اما فصل قبل به فينال ليگ قهرمانان رسيد و اميد مي‌رفت با ادامه همان روند، اين فصل براي غول‌هاي ليگ برتر دردسرساز بشوند. اما تيم پوچتينو، خالي از انگيزه و شوق لازم براي موفقيت است و تاكتيك‌هاي اين مربي به بن‌بست خورده و گويا دستش براي حريفان رو شده است. مديران باشگاه اميدواري زيادي به پوچتينو دارند و معتقدند اين مربي مي‌تواند تاتنهام را دوباره به يك تيم بالانشين تبديل كند.

سولسشاير از همان فصل پيش و بعد از اينكه شوك ناشي از تغيير مربي اثرش را از دست داد، ديگر كارايي كافي را نداشت و تمديد قرارداد با او، يكي از عجيب‌ترين تصميمات نقل‌وانتقالاتي مديران يونايتد بود. تيمي كه اين فصل لوكاكو و الكسيس سانچس را هم از دست داده و غير از فن‌بيساكا، خريد درخور ديگري نداشتند. يونايتد اين فصل شايد براي گرفتن سهميه ليگ اروپا هم دچار مشكل شود. روز گذشته زمزمه‌هايي مبني بر اخراج مربي يونايتد شنيده مي‌شد.

چلسي هم وضعيت بسيار اسفناكي دارد و با فرانك لمپارد در رده يازدهم جدول قرار دارد. هرچند سوپرفرانكي تيمش زيبا و روان بازي مي‌كند اما در نتيجه‌گرفتن ناكام است و تيمش در نيمه پايين جدول قرار دارد. با وجود اينكه 6 هفته فرصت كمي براي سنجيدن عيار يك مربي است اما مديران چلسي معمولا صبور نيستند و فرانكي براي حفظ جايگاه سرمربي‌گري چلسي بايد نتايج بسيار بهتري در ادامه راه كسب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون