• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

ميرزايي‌نيكو با اشاره به محدوديت‌ها، اصلاح‌طلبان را «ممنوعه» توصيف كرد

اصل، ايران است

قاسم ميرزايي‌نيكو، عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد در نشست علني ديروز مجلس در نطق ميان دستور خود گفت: «ما اصلاح‌طلب هستيم! ما از آغاز، اصلاح‌طلب بوده‌ايم؛ اصلاح‌طلبي، براندازي نيست؛ اصلاح‌طلبي تحقق روح جمهوريت و اسلاميت است! من و هم‌قطارانم، نان به مزد نبوده‌ايم.» به گزارش خانه‌ملت، نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس دهم ادامه داد: «ما انقلاب كرديم. ما فرزند انقلاب هستيم. ما جواني نكرديم. ما همه خود را فدا كرديم. فداي خلق و وطن و اعتقادمان. ما اشتباه نكرديم. ما دروغ نگفتيم. ما آمديم با كتاب و ميزان و تبر و تفنگ، ما با جان‌مان بازي كرديم! ٨ سال پاي شرف‌مان، وطن‌مان ايستاديم اما امروز آن ديگري، ياغي و اين ديگري در حبس! ما اصلاح‌طلبان ممنوعه‌ايم! آنقدر كه بردن نام‌مان هم پيگرد قانوني دارد. آري اينچنين است، برادر جان!» اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس همچنين خطاب به ملت ايران گفت: «مردمان حوزه انتخابيه‌ام! دماوند سربلند و فيروزكوه فيروزه‌اي، ملت شريف ايران، تازه از راه رسيدگان، كارزار انتخابات داغ كرده‌اند و براي رسيدن به صندلي سبز بهارستان، شب‌ها را شماره مي‌كنند.»ميرزايي‌نيكو با تاكيد بر اينكه اصلاح‌طلبي نمرده است، ادامه داد: «ما بقاياي نسل شب‌زدگانيم! اصلاح‌طلب انقلابي، نه خورده است، نه برده است، نه آقازاده نه هيچ‌كس! اصلاح‌طلب واقعي بر سر آرمان و عقيده ايستاده است! مجلس در رأس امور نيست! به دولت هم اميد نيست! اما انتخابات، تنها راه و نبض مردم‌سالاري است؛ قهر و خشونت و استبداد هم شيشه عمري دارد.»اين نماينده مجلس تاكيد كرد كه وقت آن است كه اصلاح‌طلبان مخصوصا فراكسيون اميد، گزارشي رسمي از فعاليت و موانع را شفاف بگويد. دانستن حق مردم است! او تاكيد كرد: فشار حداكثري، پديده ترامپيسم و وضعيت سخت اقتصادي وجود دارد اما مردمان ما عصباني‌اند! مردم از آشفته بازار دزدي، لبريز شده‌اند. بي‌عدالتي و فساد استخوان را پوسانده است. برخورد با فساد هم زدن دم اژدهايي است كه هميشه ترميم مي‌شود اما سر اژدها همچنان نفس مي‌كشد!

عضو فراكسيون اميد با بيان اينكه در اين شرايط دو راه در پيش داريم، گفت: «يا مردم را نديده، دموكراسي را كمرنگ، جوانان منتقد و دانشجويان و نخبگان، اهل رسانه، هنرمندان، كارگران و همه را به جرم اعتراض، ساكت كرده و با نظارت استصوابي، انتخابات را يكدست و مهندسي كنيم؛ يا آنكه با حقيقت آشتي كنيم و وجدان‌مان را قاضي! راه را باز كنيم و اين روزگار سخت را با حضور حداكثري مثل دوم خرداد ٧٦ كه حمله امريكا يا خرداد ٩٢ كه تيغ تحريم را كند كرد و آبروي نظام را خريد، به راي مردمان‌مان اعتماد كنيم.»

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: «هر كس كه دلسوز است، بايد از انتخابات آزاد دفاع كند و پاي آن بايستد كه جمهوري اسلامي به پشتوانه مجلس قدرتمند است؛ اين راستي‌آزمايي يك حكومت است. بايد نشان دهيم كه مساله ما، قدرت و بقاي رياست نيست و اصل ايران است.»

او تاكيد كرد: «اين اتفاقا خواست دشمن قسم‌خورده است كه ايراني، رنگ پيشرفت نبيند و در بي‌فرهنگي و استثمار درجا بزند؛ امريكاي ترامپي هم اگر قرار است به مذاكره برگردد و امتيازي دهد تا قبل از انتخاب مجدد است و پس از آن، عملا مساله از اعتبار ساقط است. امروز ايران با اتكا بر انديشه بزرگان پس از پهپاد و كشتي انگليسي، در موضع قدرت است؛ پس مي‌توان با تكيه بر ديپلماسي مبتني بر عزت، حكمت و مصلحت، در سايه وحدت ملي، در جهان سربلند بمانيم.»ميرزايي‌نيكو ادامه داد: در اين روزهاي متعلق به سرور و سالار آزدگان جهان، يك‌بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه حذف «سيد محمد خاتمي» و حصر «ميرحسين موسوي»، «زهرا رهنورد» و «مهدي كروبي» به صلاح نظام مدعي عدالت علي، آن ابرمرد تاريخ، در اين روزهاي دشوار كه مردم چشم به راه صداقت هستند، نيست؛ بزرگان امت مسلمان بينديشيم.»

ميرزايي‌نيكو در ادامه شعري از «نجيب محفوظ» را خواند:

آنها دروغگو هستند

و مي‌دانند كه دروغگو هستند

و مي‌دانند كه مي‌دانيم دروغگو هستند

و با اين وجود ... با صداي بلند دروغ مي‌گويند!

ميرزايي‌نيكو در پايان گفت: «ذكر يك نكته با همه همشهرياني كه به من راي دادند: من برآمده از شوراي اصلاح‌طلبان بوده‌ام؛ يكي از «ما» اصلاح‌طلبان؛ اما وقتي انتخاب شدم، نماينده همه بودم. حتي آنها كه در مقابلم تا امروز هم ايستاده‌اند و هر روز كارشكني مي‌كنند و دلواپسي و سرسختي. من همچنان پاي عهدي كه با شما بستم ايستادم؛ من هر آنچه مي‌توانستم از خود گذشتم؛ من متعلق به سرزمين مادري‌ا‌م بوده و هستم؛ من آمدم تا كاري كنم. تا بعد از 40 سال، از زجر و رنج مردمان ديارم كم كنم؛ بي‌مزد بود و منت هر خدمتي كه كردم... يا رب مباد كس را مخدوم بي‌عنايت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون