• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

دوگانه نوير – ترشتگن

قوز بالاي قوز فوتبال آلمان

حسين طالب‌پور

 

 

در شرايطي كه مانشافت در بدترين دوران چندساله اخيرش قرار دارد و تيم ملي آلمان با شكست‌ها و حذف‌هاي پياپي از تورنمنت‌ها روبه‌رو مي‌شود، مشكل جديدي گريبان اين تيم را گرفته و آن اختلاف داخلي بين دو دروازه‌بان اول است. در جريان جام جهاني بود كه براي اولين‌بار اختلافات رختكن آلمان در رسانه‌ها فاش و عنوان شد كه رختكن به سه دسته تقسيم شده و هر گروه با ديگري بد هستند. يك گروه افرادي بودند كه در جام كنفدراسيون‌ها درخشيدند و از آنها به عنوان تيم سوم آلمان ياد مي‌شد؛ گروه ديگر بازيكناني بودند كه در جام جهاني 2014 جام قهرماني را براي آلمان به ارمغان آوردند و نقش بسزايي در آن تيم داشتند و دسته ديگر بازيكنان مهاجر و دورگه اين تيم بودند.

در حالي كه به نظر مي‌رسد هنوز اين اختلافات به پايان نرسيده، آتش اختلافي تازه به جان آلماني‌ها افتاده و ژرمن‌ها درگير دوگانه نوير – ترشتگن شده‌اند. مارك آندره ترشتگن، سنگربان 28 ساله بارسلونا توقع داشت بعد از بازگشت نوير از دوران طولاني مصدوميت، دروازه‌بان اول تيم ملي كشورش باقي بماند. اما يواخيم لوو هيچ اعتقادي به اين نظر ترشتگن نداشت. ضمن اينكه بازيكناني مثل توني كروس، معتقد بودند كه بازوبند كاپيتاني بايد به بازوي آنها بسته شود و حضور نوير را مانعي بر سر راه خود مي‌ديدند. ترشتگن در نهايت صبرش تمام شد و به شكل علني اعلام كرد مي‌خواهد شماره يك آلمان باشد و از نيمكت‌نشيني در بازي‌هاي ملي خسته شده است. اين اظهارنظر از سوي گلر بارسا، موجي از پاسخ‌هاي مثبت و منفي را در بر داشت و فوتبال آلمان را وارد يك جنگ تازه كرد.

مانوئل نوير، ترشتگن را متهم به اين كرد كه نبايد نااميدي خود را علني مي‌كرد و تاكيد كرد اظهارات او به نوعي بي‌احترامي به ديگر دروازه‌بانان تيم ملي آلمان، يعني برند لنو و كوين تراپ است كه براي بازي در تيم ملي آلمان مي‌جنگند. ترشتگن اين حرف‌هاي نوير را بي‌جواب نگذاشت و بعد از بازي دورتموند مقابل بارسلونا جواب نوير را اين‌گونه داد: «شما نمي‌توانيد بگوييد ما رقابتي براي پست دروازه‌باني داريم و سپس انتظار داشته باشيد كه بازيكنان بابت بازي نكردن خوشحال باشند. فوتبال يعني خوشحالي، اما ناراحتي و نااميدي هم دارد. نيازي نيست نوير در مورد حس شخصي من نظر بدهد و اظهارت مرا ارزيابي كند. اين نظر شخصي من است. اگر به چند سال قبل نگاه كنيد، مي‌بينيد كه من هميشه رفتاري درست در تيم ملي آلمان داشته‌ام و چيزهايي كه نوير و ديگران گفته‌اند، ناعادلانه است. اظهارات مانوئل نامناسب بود.»

در همين حين كه اين بحث داغ شده است، اولي هوينس رييس باشگاه بايرن مونيخ روز گذشته اعلام كرد اگر مانوئل نوير دروازه‌بان اول تيم ملي آلمان نباشد، ما ديگر به مانشافت بازيكني نخواهيم داد. اوليور بيرهوف، مدير تيم ملي فوتبال آلمان در مورد اظهارات رييس بايرن مونيخ گفت: « آيا در اين مورد مي‌ترسم؟ نه. هر باشگاهي بايد طبق مقررات و شرايط وضع شده توسط فيفا رفتار كند.» بيرهوف با اين نظرات به نوعي تهديد بايرن را جواب داده و به آنها اعلام كرده بايرن مونيخ چنين حقي ندارد كه بازيكنانش را در اختيار تيم ملي قرار ندهد. اين بحث‌ها در شرايطي به وجود آمده كه چند ماه پيش يواخيم لوو سه بازيكن بايرن مونيخ را از تيم ملي خط زد و بواتنگ، هوملس و مولر را دعوت نكرد. به نظر مي‌رسد بايرن مونيخ از شرايط به وجود آمده احساس خطر كرده و اين حس در باواريايي‌ها وجود دارد كه اگر نوير هم خط بخورد، نمايندگان‌شان در تيم ملي بسيار كم خواهد شد و اين به اعتبار اين باشگاه لطمه خواهد زد. چهره‌هاي مطرحي مثل كوپكه و ينس لمان از نوير حمايت كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون