• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4473 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

سعيد آقايي تا اطلاع ثانوي محروم شد

كبوتر لنگي كار دست سپاهان داد

روز گذشته خبر عجيبي فوتبال ايران را وارد يك حاشيه جديد كرد و جنجال‌هاي زيادي پيرامون انتشار يك عكس در اينستاگرام و حكم كميته انضباطي به وجود آمد. سعيد آقايي، بازيكن تيم فوتبال سپاهان اصفهان، در آستانه بازي اين تيم مقابل پرسپوليس در ورزشگاه آزادي، عكسي از خود منتشر كرد كه در حال برداشتن يك كبوتر زرد رنگ از زمين فوتبال است. مشكل عكس آنجاست كه اين كبوتر، تكه لنگي به گردنش دارد. اين موضوع تاكنون حواشي زيادي در پي داشته و در ادامه به ابعاد مختلف اين اتفاق مي‌پردازيم.

كميته انضباطي اعلام كرده: «با توجه به اينكه در آستانه مسابقه حساس دو تيم پرسپوليس و سپاهان در ورزشگاه آزادي هستيم، شكايتي از سعيد آقايي، بازيكن سپاهان به دست‌مان رسيده است كه با توجه به حساسيت موضوع و اينكه باعث تجري ديگران و انعكاس اين رفتار روي سكوها نشود، كميته انضباطي دستور موقت مبني بر محروميت سعيد آقايي را صادر كرد و ايشان تا اطلاع ثانوي اجازه شركت در مسابقه رسمي تيم خود را ندارد و براي رسيدگي در ساعت و روز معين دعوت مي‌شود.»

ديدار بين تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان هميشه مهم بوده و در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر در فصل گذشته و همچنين نيمه‌نهايي جام حذفي شاهد درگيري‌هاي شديد و گهگاه خونيني بين هواداران دو تيم بوديم. فصل گذشته در ورزشگاه آزادي و نقش‌جهان بين تماشاگران دو تيم درگيري رخ داده و بيم آن مي‌رود كه امروز اين درگيري‌ها تكرار شود. اما آيا كميته انضباطي حق داشته سعيد آقايي را محروم كند؟ باشگاه سپاهان معتقد است كميته انضباطي «قانون‌شكني» كرده است. باشگاه اصفهاني در بخشي از بيانيه‌اي كوتاه نوشته است: «همه مي‌دانيم افراد يك جامعه بابت انتشار مطلب يا عكس در صفحه شخصي‌شان، در صورت ارتكاب جرم بايد به پليس فتا پاسخگو باشند. در ماجراي سعيد آقايي و عكسي كه او منتشر كرده در نهايت كميته اخلاق مي‌توانست ورود كند كه البته اين عكس هيچ توهيني به نماد، پيراهن و آن تيم نداشته است. اين مصداق بارز قانون‌شكني است. البته همين اواخر ديديم كه خلاف صريح قانون محروميت يك بازيكن از ۲ جلسه به يك جلسه كاهش پيدا كرد. كاش اين حد از حساسيت در كميته انضباطي به رقباي يك تيم در همه امور وجود داشت؛ مثل حركات اتوبوسي دو بازيكن يا خط و نشان‌هاي زشت براي هواداران رقيب و حتي داور بازي. در حال حاضر تنها چيزي كه مي‌توان از قانون‌شكني كميته انضباطي برداشت كرد، اين است كه عدالت وعده داده شده براي اين فصل يك نمايش بوده است. اميدواريم كميته اخلاق كه ترديدي در صلاحيت و صداقت آنها نداريم در اين قانون شكني‌ها و تبعيض‌هاي كميته انضباطي ورود كند.»

در آيين‌نامه جديد فيفا كه تمام كشورهاي عضو ملزم به رعايت آن هستند، بخشي مربوط به فعاليت بازيكنان در شبكه‌هاي اجتماعي است و در بند ج ماده 12 گفته شده: «تحريك تماشاگران به هر منظوري، با 2 جلسه محروميت همراه مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون