• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4474 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

در هفته پنجم ليگ برتر

پرسپوليس مقهور سپاهان شد

هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران آبستن اتفاقات زيادي بود و صدر جدول چند باري دستخوش تغييرات شد. در اولين ديدار هفته، تراكتور مهمان سايپا بود و در حضور تماشاگران تبريزي در كرج موفق به شكست يك بر صفر شاگردان صادقي شد. تيم مصطفي دنيزلي كه هر هفته هماهنگ‌تر از قبل مي‌شود با ارايه يك بازي منطقي موفق شد به 3 امتياز اين مسابقه برسد و با 11 امتياز موقتا به صدر جدول صعود كند. كوين فورچونه تك‌گل تراكتور در اين مسابقه را در دقيقه 10 به ثمر رساند. گل‌گهر سيرجان در ورزشگاه امام علي ميزبان صنعت نفت آبادان بود و برزيل ايران موفق شد ميزبانش را در سيرجان با تك گل عيسي آل‌كثير شكست بدهد. در ديگر ديدار مهم روز چهارشنبه، پديده مهمان نفت مسجدسليمان بود و در روز شاهكار دروازه‌بان‌ها به تساوي رضايت داد تا صدر جدول را از دست بدهد. در اين مسابقه ابتدا روي اشتباه عجيب سوشا مكاني در دقيقه 20، يونس شاكري دروازه نفت را باز كرد، اما سيدمهدي رحمتي اشتباه سوشا را بي‌پاسخ نگذاشت و با يك اشتباه روي خروج در دقيقه 32، پديده گل تساوي را دريافت كرد. در ادامه كار شاگردان گل‌محمدي موفق نشدند كاري از پيش ببرند و 2 امتياز بسيار مهم را از دست دادند. نفت مسجدسليمان اين فصل در 5 بازي 5 تساوي كسب كرده و اهميت اين نكته آنجاست كه اين تيم تاكنون با 4 تيم مدعي تراكتور، استقلال، سپاهان و پديده بازي كرده. در آخرين بازي چهارشنبه، دو تيم پارس جنوبي جم و نساجي قائم‌شهر به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با تساوي 2 گله به پايان رسيد. نكته جالب در مورد نساجي اين است كه اين تيم 12 گل زده و 10 گل خورده كه آمار 22 گل در 5 بازي، شگفت‌انگيز است.

بازي‌هاي پنجشنبه با ديدار تيم‌هاي پرسپوليس - سپاهان در ورزشگاه آزادي آغاز شد. مهم‌ترين بازي هفته از همان صبح برگزاري مسابقه با حواشي زيادي همراه شد و سامانه بليت‌فروشي به دلايلي كه هنوز مشخص نيست، از كار افتاد و بسياري از هواداران موفق به خريد بليت نشدند و كساني هم كه بدون بليت آمده بودند را به ورزشگاه راه ندادند. با شروع مسابقه، چيزي كه بيش از تحركات بازيكنان و تاكتيك‌هاي مربي‌ها جلب ‌توجه مي‌كرد، عملكرد عجيب داور مسابقه بود كه صداي مربي‌ها، بازيكنان و تماشاگران دو تيم را در آورده بود. آن طور كه كارشناسان داوري گفته‌اند، اين بازي مي‌توانسته 4 اخراج داشته باشد كه 2 اخراج در نيمه اول سهم سپاهان بوده و 2 اخراج در نيمه دوم سهم پرسپوليس. كالدرون از تركيب جديدي رونمايي كرد و نادري را در پست وينگر چپ به بازي فرستاد و مهدي ترابي را در پست شماره 10 گذاشت. وحيد اميري هم به جاي حركت از كناره‌ها تمركزش روي بازي كنار مهدي ترابي در ميانه ميدان بود. هرچند اين تاكتيك اثرگذار نبود و ضعف مهاجمان پرسپوليس باعث شد اين تيم حتي موفق به ايجاد يك خطر جدي هم روي دروازه سپاهان نشود. سرانجام در دقيقه 81 بود كه قفل دروازه‌هاي 2 تيم با شوت مهارنشدني كي‌روش استنلي شكست. بعد از اين گل پرسپوليس دچار فروپاشي رواني شد و نه تنها موقعيتي ايجاد نكرد، كه به سادگي به حريف فرصت گلزني هم مي‌داد و در يكي از ضدحملات، محمد محبي از زاويه بسته دروازه بيرانوند را باز كرد. سپاهان در مجموع تيم برتر ميدان بود و بعد از 1565 روز موفق به شكست پرسپوليس شد. سپاهان با اين برد صدرنشين شد و پرسپوليس در رده چهارم قرار گرفت.

ماشين‌سازي كه هفته پيش با 6 گل شكست خورده بود، موفق شد با نتيجه 4 بر 2 تيم نگون‌بخت شاهين شهرداري بوشهر را شكست بدهد و فولاد در ورزشگاه خانگي با پيكان مساوي كرد. در ديگر ديدار مهم هفته، استقلال مهمان ذوب‌آهن منصوريان بود و در يك ديدار تماشايي، دو تيم به تساوي 2 گله رسيدند. هر دو تيم براي برد آمده بودند و باز بودن لايه‌هاي دفاعي عاملي شده بود تا شاهد موقعيت‌هاي زيادي روي دروازه‌هاي دو تيم باشيم. در نيمه اول بي‌دقتي مهاجمان باعث شد دروازه‌ها باز نشود، اما در 67 داريوش شجاعيان روي پاس فوق‌العاده فرشيد اسماعيلي تك به تك شد و دروازه ذوب‌آهن را باز كرد. تنها 5 دقيقه زمان لازم بود تا ذوب‌آهن با ضربه دانيال اسماعيلي‌فر اين گل را جبران كند. اما استقلال از پا ننشست و روي حركت تماشايي آرش رضاوند و پاس او به اسماعيلي، فرشيد با يك شوت زيباي از راه دور براي دومين بار دروازه ذوب‌آهن را گشود. در حالي كه تصور مي‌شد با گل 89 اسماعيلي كار تمام شده، اما استقلالي‌ها ترك عادت نكردند و اين ‌بار در دقيقه 93 دروازه اين تيم باز شد. ارسلان مطهري اين گل را در شرايط آفسايد به ثمر رساند، اما كمك داور اين صحنه را نديد. استراماچوني در اين مسابقه توسط داور اخراج شد تا سريال اخراج‌هاي استقلالي‌ها در جريان بازي‌هاي ليگ ادامه داشته باشد. استقلال با اين تساوي 3 امتيازي شد و به جايگاه چهاردهم جدول صعود كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون