• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4481 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۴ مهر

روند خوب جوانان ملي‌پوش واليبال

با سرويس استراليا را برديم

تيم ملي ايران در جام جهاني واليبال بعد از دو شكست مقابل تيم‌هاي روسيه و مصر و يك پيروزي برابر تيم كانادا ديروز در چهارمين مسابقه‌اش به مصاف استراليا رفت؛ استراليايي كه همين دو هفته قبل در جام ملت‌هاي آسيا دوبار مقابل ملي‌پوشان كشورمان قرار گرفته بود و يك بار در دور مقدماتي برده بود و بار دوم در فينال باخته بود. كولاكوويچ در بازي مقابل استراليا در جام جهاني رويه استفاده از جوانان را كه در بازي مقابل كانادا كليد زده بود، پيگيري كرد. در تركيب اوليه تيم ايران در بازي ديروز خبري از معروف و حضرت‌پور و فياضي و سايرين نبود و در عوض تيم ايران با تركيب يلي، اسفنديار، موذن (ليبرو)، مجرد، غلامي، كريمي و البته عبادي‌پور كه جزو بازيكنان اصلي تيم محسوب مي‌شود وارد زمين شد.

جوانان ايران كه بازي روز قبل‌شان مقابل كانادا را برده بودند با روحيه خوبي كار را برابر كانگوروها آغاز كردند. سرويس‌هاي عبادي‌پور و اسفنديار دفاع عقب زمين استراليا را دچار مشكل كرد و توپ‌ها به خوبي در اختيار پاسور استراليا قرار نگرفت. همين مساله باعث شد واليباليست‌هاي كشورمان فاصله خوبي با حريف ايجاد كنند و در نهايت با نتيجه 25 بر 23 پيروز شدند. در ست دوم غفور كه چند دقيقه‌اي در ست نخست بازي كرده بود به‌طور كامل جايگزين يلي شد. اين تغيير چندان نتيجه‌بخش نبود و هارموني تيم ايران به هم ريخت. در همان ابتدا استراليايي‌ها با نتيجه 12 بر 7 پيش افتادند و در نهايت اين ست را با نتيجه 25 بر 18پيروز شدند. در ست سوم بازي پاياپايي را از دو تيم شاهد بوديم. ايران و استراليا در امتياز 15 به تساوي رسيدند اما در اواخر بازي سرويس‌هاي خوب غلامي و درخشش غفور كار را براي حريف مشكل كرد تا در نهايت ايران اين ست را 25 بر 18 برنده شود. در حالي كه ايران 2 بر 1 از حريف پيش افتاده بود و تنها به يك ست ديگر براي پيروزي نياز داشت، موتور حريف دوباره روشن شد. در ست چهارم كه هر دو تيم بازي جذابي به نمايش گذاشتند، ايران و استراليا در امتياز 18 برابر بودند. در اين امتياز درخشش عبادي‌پور در خط سرويس ايران را 3 امتياز پيش انداخت. اما استراليا با همان ترفند ايران موفق شد بازي را با امتياز 23 برابر كند. رالي تماشايي دو تيم در امتيازات نهايي در نهايت با دفاع عالي مجرد با امتياز 26 بر 25 كار را تمام كرد و ايران با پيروزي 27 بر 25 در ست چهارم، در مجموع 3 بر 1 برنده بازي لقب گرفت.

در انتهاي اين بازي امير غفور با كسب 18 امتياز، امتيازآورترين بازيكن ايران لقب گرفت و عبادي‌پور با 16 امتياز در جايگاه دو ايستاد. در سمت مقابل لينكولن ويليامز با 19 امتياز بهترين عملكرد را به ثبت رساند. بعد از اتمام مسابقه آمار كلي بازي نشان داد ايران در وضعيت حمله و سرويس از استراليا بهتر عمل كرده است. شاگردان كولاكوويچ 48 بر 46 در حمله و 7 بر 4 در سرويس از استراليا پيشي گرفتند اما دو تيم در دفاع روي تور و تعداد خطا وضعيت مشابهي را به ثبت رساندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون