• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4481 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۴ مهر

كوتاه از جام جهاني راگبي

ژاپني‌هاي شگفتي‌ساز

جام جهاني راگبي در يك قدمي پايان مرحله گروهي ايستاده و چهره بسياري از تيم‌هاي صعودكننده مشخص شده است. اما هنوز تكليف برخي تيم‌هاي بزرگ روشن نشده و بازي‌هاي آخر گروه مي‌تواند موقعيت‌هاي پيچيده‌اي را برابر تيم‌ها قرار دهد. در گروه اول مسابقات اين ژاپن ميزبان است كه با 3 برد در صدر جدول قرار دارد و بعيد است از رسيدن به دور بعد باز بماند. ژاپني‌ها كه با پيروزي در ديدار افتتاحيه مقابل روسيه و همچنين برد در بازي دوم مقابل ايرلند، تيم نخست جهان تا پيش از شروع جام نشان دادند چه تيم قدرتمندي هستند، در بازي سوم نيز ساموآ را شكست دادند و حالا با كسب 14 امتياز (4 امتياز به ازاي هر برد و دو امتياز جايزه) در صدر قرار دارند. اين تيم با هدايت جيمي جوزف استراليايي حالا در مركز توجهات قرار دارد و به عنوان يكي از شانس‌هاي رسيدن به مراحل پاياني معرفي مي‌شود. در اين گروه بعد از ژاپن ايرلند با 11 امتياز در رده دوم قرار دارد و شانس اصلي صعود از گروه بعد از ژاپن به حساب مي‌آيد.

در گروه دوم مسابقات بر خلاف تصورات ايتاليا موفق شده است، نتايج جالب توجهي به دست آورد. در گروهي كه نيوزيلند به عنوان پرافتخارترين تيم جهان و آفريقاي جنوبي با دو عنوان قهرماني جهان حضور دارند، ايتاليا فعلا در رده دوم قرار دارد. آنها دو پيروزي برابر ناميبيا و كانادا به دست آورده‌اند و البته مقابل آفريقاي جنوبي با نتيجه سنگين 49 بر 3 شكست خورده‌اند. آفريقاي جنوبي فعلا در اين گروه با دو پيروزي و يك شكست مقابل نيوزيلند در صدر است. بازي دو تيم ايتاليا و نيوزيلند كه هفته آينده برگزار مي‌شود، نقش تعيين‌كننده‌اي در تعيين چهره تيم‌هاي صعود‌كننده به مرحله بعد دارد. گرچه اكثر كارشناسان شانسي براي ايتاليا قائل نيستند ولي اتفاقات بازي ممكن است شرايط را به گونه‌اي ديگر رقم بزند.

در گروه سوم نيز مثل گروه نخست چهره تيم‌هاي صعودكننده تا حد زيادي مشخص شده است. در اين گروه انگلستان با اقتدار در صدر است. اين تيم از سه بازي سه پيروزي كسب كرده و با 15 امتياز پيشتاز است. بعد از اين تيم فرانسه قرار دارد كه با دو پيروزي برابر يكي از تيم‌هاي خوب گروه يعني آرژانتين با نتيجه نزديك 23 بر 21 و ايالات متحده 9 امتيازي است. در اين گروه به احتمال بسيار زياد تيم‌هاي انگلستان و فرانسه راهي دور بعد خواهند شد اما صدرنشين در ديدار حساس اين دو تيم كه هفته آينده برگزار مي‌شود، تكليف صدرنشين را مشخص خواهد كرد. هر دو تيم انگلستان و فرانسه جزو تيم‌هاي عنوان‌دار جام جهاني راگبي محسوب مي‌شوند.

اما در گروه چهارم استراليا يكي ديگر از مدعيان كسب عنوان قهرماني در صدر جدول قرار دارد. اين تيم اما تاكنون نتوانسته اقتدار ساير مدعيان را به نمايش بگذارد. باخت آنها در بازي دوم مقابل ولز با نتيجه نزديك 25 بر 29 چيزي نبود كه كسي تصورش را بكند. هر چند آنها دو بازي ديگرشان را با پيروزي برابر تيم‌هاي فيجي و اروگوئه پشت سر گذاشتند،اما باخت مقابل ولز بخت استراليا براي صعود به دور دوم به عنوان تيم اول را كاهش داده و ولز را مدعي صعود به عنوان صدرنشين معرفي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون