• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4485 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

دستور وزير بهداشت براي رسيدگي فوري به روستاييان «چنار محمودي»

گروه اجتماعي| وزير بهداشت، در نامه‌اي به معاون بهداشت دستور داد هر چه سريع‌تر مركز خدمات جامع سلامت در روستاي چنار محمودي ايجاد و تيم تخصصي و فوق‌تخصصي در اين منطقه مستقر شود.

به گزارش مهر، در نامه سعيد نمكي خطاب به عليرضا رييسي آمده است: «گروهي فتنه‌انگيز جهت تشويش اذهان عمومي تلاش كرده‌اند از يك‌سو، كليه مردم شريف روستاي چنارمحمودي را آلوده به ويروس قلمداد كنند كه آخرين بررسي‌ها خوشبختانه حاكي از آلودگي درصد كمي از مردم و سلامتي اكثر اهالي روستاست. از سوي ديگر سعي كردند از اين ابزار كذب جهت بدنامي نظام بهداشتي- درماني كشور و نهايتا، ضربه به آبروي جمهوري اسلامي در رسانه‌هاي بيگانه بهره‌برداري كنند كه در اين راستا نيز بحمدالله توفيق نيافتند و مردم شريف منطقه تا آخرين لحظه با تيم بهداشت و درمان همكاري و همراهي نمودند و در حال حاضر نيز با استقرار همكاران فوق تخصص در محل اين همراهي صميمانه ادامه دارد. ضروري است جنابعالي و همكاران ارجمند ستادي و محلي اين واقعيت را به مردم عزيز منتقل نمايند كه هيچ‌كس و در هيچ شرايطي قصدحرمت‌شكني آن عزيزان را نداشته و ندارد.»

وزير بهداشت در ادامه اين نامه، با تفكيك تعابير متفاوت از «روابط نامطلوب» و «روابط نامشروع» افزود: «روابط نامطلوب در گفتمان متداول سازماني به هرگونه حركت و فرآيندي اطلاق مي‌شود كه با اصول، ضوابط و استانداردهاي علمي منطبق نباشد. بديهي است نامطلوب بودن هركدام از فرآيندها مي‌تواند در ايجاد بيماري‌اي نقش‌آفريني كند كه مصاديق متعددي دارد. اين تعبير به مراتب متفاوت از اين است كه گروهي با غرض و شيطنت آن را به روابط نامشروع تفسير و تعميم داده و موجب تشويش اذهان اين عزيزان شده‌اند. در مورد كودك ۲ ساله يا مردم متشرع و خانواده‌هاي شريف و مومني كه ممكن است در بين افراد مبتلا باشند، كدام بي‌انصاف، گرفتاري را حاصل روابط نامشروع تفسير مي‌كند. جنابعالي و همكاران‌تان وظيفه داريد اين سوءتفاهم را از ذهن مردم عزيز و شريف بزداييد و اعتقاد همه را به پايبندي ايشان به اصول ديني و اخلاقي اعلام نماييد تا خداي ناكرده غباري از سوءتفاهم بر دل پاك اين قوم نازنين نماند. فعلا اولويت ما دريافتن بيماران و مساعدت‌هاي فوري است. لازم است هرچه زودتر با تقويت تيم پزشكي موجود در منطقه فرآيند درمان جسمي و روحي اين عزيزان تسريع و نتيجه گزارش شود. تامين دارو، تحت پوشش قرار دادن موارد غير بيمه، توانبخشي و پوشش امدادي بدون وقفه بايد انجام پذيرد و كليه موارد تشخيصي و درماني تا انتها رايگان خواهد بود. همچنين جهت ايجاد مركز خدمات جامع سلامت در روستا، هرچه زودتر اقدام و تيم تخصصي و فوق تخصصي در مركز مذكور و همچنين در مركز مشاوره شهرستان لردگان مستقر و نتيجه روزانه اعلام شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون