• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4489 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر

نايب‌رييس كميسيون اجتماعي از جزييات نشست ديروز با كارگران خبر داد

مسافران هفت‌تپه به تهران رسيدند

علي ساري، نايب‌رييس نخست كميسيون اجتماعي مجلس سه‌شنبه هفته گذشته
16 مهر ماه ‌در گفت‌وگويي با «اعتماد» از بازداشت تعدادي از كارگران شركت نيشكر هفت‌تپه خبر داد كه به‌ گفته اين نماينده مجلس، درحالي كه به ‌دعوت كميسيون اجتماعي مجلس و به‌ منظور حضور در يكي از جلسات اين كميسيون، راهي پايتخت بودند، در پاسگاهي در خرم‌آباد متوقف شده‌اند. يك روز بعد، عليرضا محجوب، نماينده عضو كميسيون اجتماعي و دبيركل خانه كارگر در نطق سالانه خود، به اين موضوع اشاره كرد و در ادامه به‌ جاي ايراد آن سخنراني، متن نامه‌اي را قرائت كرد كه پيش‌تر اين كارگران خطاب به نمايندگان ملت نوشته بودند تا از مشكلات و مصايب ريز و درشت خود حكايت كنند. درنتيجه در شماره روز چهارشنبه 17 مهر ماه اين خبر را از جنبه‌اي ديگر مورد بررسي قرار داديم و در تيتر يك همان شماره، از «سفر نيمه‌تمام از هفت‌تپه به تهران» نوشتيم؛ خبري كه طبق روال روز سه‌شنبه تدوين شده و براي انتشار در شماره روز بعد، روي كيوسك روزنامه‌فروشي‌ها قرار گرفته بود، حال آنكه اين كارگران ظهر روز چهارشنبه، يعني چند ساعتي پس از انتشار روزنامه اعتماد آزاد شده بودند.

حالا چنانكه ساري، نماينده اصلاح‌طلب اهواز به «اعتماد» خبر داده، ظاهرا مسافران آن سفر نيمه‌تمام بالاخره به منزل مقصود كه «خانه ملت» باشد، رسيده‌اند و در جلسه‌اي با حضور تعدادي از وكلاي ملت و مسوولان دولت، از مشكلات و مصايب خود سخن گفته‌اند. اين نماينده مجلس با اشاره به جلسه‌اي كه روز گذشته در گوشه‌اي از ساختمان هرمي‌ شكل پارلمان برگزار شد، از جزييات اين جلسه خبر داد. به ‌گفته اين نماينده مجلس، در اين جلسه ‌جز او كه به عنوان نايب‌رييس كميسيون اجتماعي و نماينده اهواز در اين نشست حاضر شده است، عليرضا محجوب، نماينده تهران و دبيركل خانه كارگر، محمدرضا بادامچي، ناهيد تاج‌الدين، روح‌الله بابايي‌صالح، نادر قاضي‌پور و سيدراضي نوري به عنوان ديگر نمايندگان مجلس حضور داشته‌اند. همچنين حاتم شاكرمي، معاون امور روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و پيمان نوري، مديرعامل سازمان خصوصي‌سازي نيز حضور داشته‌اند. ساري در توضيح جزييات اين نشست مي‌گويد: «كارگران در اين جلسه درخواست‌هايي را مطرح كردند كه قرار شد به آنها به ‌تناسب رسيدگي كنيم و گزارش نهايي را به اطلاع اين عزيزان و افكار عمومي برسانيم.» او در توضيح برخي از عناوين اين درخواست‌ها گفت: «اخلال در نظام خريد و فروش شكر و سوءاستفاده از يارانه موجود، اخلال در سيستم دريافت تسهيلات و نحوه هزينه‌كرد اين تسهيلات و غيرواقعي بودن سوله‌هاي احداث شده بعضي از اين موارد بود.» اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس همچنين توضيح داد: «به ‌گفته كارگران، سوله‌هايي كه احداث شده فاقد تجهيزات لازم براي انجام كارهاي اين شركت بوده است. اين مساله را از طريق تصاويري كه از اين سوله‌ها تهيه كرده بودند نيز به نمايندگان نشان دادند.»عضو فراكسيون اميد مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: «يكي ديگر از مطالبات اين كارگران كه در جلسه ديروز مطرح شد، مربوط به بحث تعقيب و بازداشت اين كارگران بود و بر اين اساس، خواستار رسيدگي به علت اين بازداشت در مسير خرم‌آباد بودند.» نايب‌رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي همچنين يادآور شد: «مطالبه و درخواست ديگري كه ازسوي اين عزيزان مطرح شد، مربوط به مديريت و بحث واگذاري شركت نيشكر هفت‌تپه بود كه آنها بر اين اساس، تاكيد داشتند كه مديريت فعلي فاقد اهليت كافي براي اداره اين مجموعه بزرگ صنعتي بوده و درنتيجه مي‌گفتند كه بايد مراحل واگذاري شركت نيشكر هفت‌تپه تغيير كند.»

ساري گفت: «كارگران همچنين نسبت به اخراج تعدادي از همكاران‌شان معترض و معتقد بودند كه تعداد 20 نفر از كارگران اين شركت اخراج شده‌اند. البته با پيگيري‌هايي كه انجام شده تعداد 17 نفر از اين كارگران بار ديگر به كار گرفته شده و مجددا مشغول به كار شده‌اند. درمورد 3 كارگر ديگر نيز همچنان پيگيريم تا آنها نيز در اسرع وقت بتوانند كار خود را ازسر بگيرند.» اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس همچنين يادآور شد: «درنهايت ما تمامي اين موارد را صورت‌جلسه كرديم و مقرر شد كه تمامي اين موارد، يك به يك مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد تا بتوانيم آنچه به حق و حقوق اين كارگران مربوط است به آنها بازگردانده شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون