• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

خطيب جمعه تهران:

اربعين صف‌بندي و مرزبندي در برابر دشمنان اسلام است

نماز جمعه در آستانه اربعين حسيني بيست‌وششم مهرماه و يك روز پيش از برگزاري مراسم اربعين برگزار شد؛ نماز جمعه‌اي كه خطبه‌هاي آن در سراسر كشور به دليل در پيش بودن راهپيمايي اربعين تحت تاثير اين واقعه مذهبي- سياسي بود. حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علي اكبري، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران بود كه خطبه‌ اين نماز عبادي و سياسي را با محوريت اين واقعه قرائت كرد.

خطيب جمعه تهران با بيان اينكه «امروز شاهد يك اتفاق بزرگ، بي‌نظير، حيرت‌انگيز و يك پديده اعجاب‌آور به عنوان اربعين و پياده‌روي اربعين هستيم» گفت: «براي انقلاب اسلامي ما در آستانه گام دوم، راهپيمايي اربعين به عنوان يك ذخيره الهي و گنجينه آسماني رونمايي شد. امروز وقتي مي‌گوييم اربعين، اين كلمه به اسم رمز جهاني شيعه براي سازماندهي در آستانه تحولات تاريخ تبديل شده است.»

امام جمعه موقت تهران همچنين ادامه داد: «اربعين يك فرصت استثنايي در عصر ما براي تقويت معرفت سلوكي است و اباعبدالله يك دستگاه تربيتي متفاوت در اختيار مسلمانان و مومنان در زمان ما قرار داده است. از منظر جامعه‌پردازي نيز آنچه اتفاق مي‌افتد بسيار فوق‌العاده است، به خصوص در اين دهه اخير كه هر چه جلو آمديم اين فرصت بيشتر فراهم شده است و يك سرمايه اجتماعي بزرگ و كلان را براي جامعه مسلمانان و ارادتمندان اهل‌بيت در جامعه از شناخت و اعتماد متقابل، تقويت روحيه جمعي و وحدت و همبستگي با محوريت امامت و ولايت توليد مي‌كند.» او افزود: «هويت مشترك و كمرنگ كردن هويت‌هاي قومي و مذهبي با تعبير زيباي «الحسين يجمعنا» تقويت مي‌شود. با اين آهنگ مشترك، خرده‌فرهنگ‌ها در اين دريا ذوب مي‌شوند و يك آهنگ متحدي پيدا مي‌كنند. تقويت اخوت ايماني يكي ديگر از ويژگي‌هاي ممتاز راهپيمايي اربعين است؛ آنجايي كه انسان مي‌تواند بهشت اخوت ايماني را درك كند.» امام جمعه موقت تهران گفت: «پديده اربعين يك صف‌بندي و مرزبندي فوق‌العاده در برابر دشمنان اسلام است، طبع نهضت حسيني قيام‌آفرين، استقامت بخش، قرار گرفتن در برابر دشمنان اسلام و مرزبندي با آنهاست. اين را نمي‌توان به آساني فراهم كرد. ۳۰ميليون نفر وقتي «لبيك يا حسين» مي‌گويند، پشت پشت مستكبران عالم را مي‌لرزاند.» حجت‌الاسلام علي‌اكبري همچنين در بخش ديگري از سخنراني خود مطرح كرد: «آموزش و پرورش بايد اربعين را در متن‌هاي درسي و برنامه فرزندان ما وارد كند و در اين زمينه كوتاهي نشود. دانشگاه، نخبگان و حوزه‌هاي علميه و اصحاب علم از نقش تاريخي خود در اين لحظات خاص جا نمانند.»

امداد غيبي براي دستگيري «زم»

اما آنچه در خطبه‌هاي نماز جمعه مورد توجه قرار گرفت، تنها مراسم اربعين نبود و برخي از خطبا در خلال سخنراني‌شان ضمن اشاره به اهميت اين راهپيمايي به دستگيري سرشبكه يكي از كانال‌هاي تلگرامي ضدانقلاب نيز اشاره كردند. آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد نيز در خطبه‌هاي نمازجمعه هفته گذشته با اشاره به اين راهپيمايي عبادي- سياسي گفت: «اين راهپيمايي، در سال‌هاي اخير سبب متحير شدن مردم دنيا شده است. اين جريان از ظهور امام زمان (عج) خبر مي‌دهد و اين مساله‌اي است كه خود ايشان در نامه‌اي كه به شيخ مفيد نوشتند، به آن اشاره كردند.» او همچنين در بخشي از قرائت خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به دستگيري روح‌الله زم سرشبكه يك كانال تلگرامي ضدانقلاب، اين اتفاق را امداد غيبي توصيف كرد و توضيح داد: «در آستانه اربعين، امدادهاي غيبي ظاهر مي‌شوند و يكي از نشانه‌هاي آن، دستگيري سرشبكه اخبار ضدانقلاب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.»

علاوه بر علم‌الهدي، حجت‌الاسلام رضا خدري، امام جمعه موقت بوشهر نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ علاوه بر صحبت از راهپيمايي عظيم اربعين به دستگيري روح‌الله زم اشاره كرد. او گفت: «اقدام سپاه در ساقط كردن پهباد فوق پيشرفته امريكا، خنثي‌سازي طرح ترور سردار سليماني و در كنار آن دستگيري سرشبكه آمدنيوز ضربه مهلكي بر پروژه نفوذ در نظام به شمار مي‌رود.» امام جمعه موقت بوشهر با بيان اينكه در مقابل سرويس‌هاي پيچيده اطلاعاتي دنيا، جوانان سپاه برتر و فوق تصور دشمن هستند، ادامه داد: «اين اقدام سپاه، ضربه مهلكي در زمينه پديده نفوذ در جمهوري اسلامي ايران به دشمن وارد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون