• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

رييس دفتر رييس‌جمهوري مطرح كرد

اعلام نظر دولت درباره رفع فيلتر تلگرام

ساعت حدود 8 صبح روز جمعه بود كه خبر ورود محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري به استان محل تولد حسن روحاني منتشر شد. علي معيني، مديركل دفتر و روابط عمومي استانداري سمنان، افتتاح ساختمان دانشگاه دولتي گرمسار، بازديد از شهرك صنعتي سمنان، افتتاح مجتمع تفريحي عقيق دامغان و حضور در كارگروه اقتصاد مقاومتي استان را ازجمله برنامه‌هاي اين فعال سياسي و عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در استان سمنان اعلام كرد ولي مطابق معمول اظهارات سياسي او بيش از ساير گفته‌هايش مورد توجه قرار گرفت. واعظي در جريان اظهارات خود در دانشگاه دولتي گرمسار با اشاره به مسائل و مشكلات امروز كشور و ارتباط آن با مقوله تحريم‌ها اظهار كرد: «با عنايت خداوند، مقاومت و ايستادگي مردم و رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب و با تلاش كارگزاران نظام توانسته‌ايم در مقابل فشار حداكثري دشمنان پيروز شويم.» او در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: «نمود اقتدار كشور در سفر رييس‌جمهور به سازمان ملل در نيويورك را همه دنيا ديد.»

اختلافات؛ پشت درهاي بسته

رييس دفتر رييس‌جمهوري همچنين با يادآوري ادعاهاي مقامات امريكايي مبني بر به صفر رساندن فروش نفت جمهوري اسلامي اظهار كرد: «تلاش كردند كه ما نفت نفروشيم و در دو ماه تسليم خواسته‌هاي آنان شويم ولي امروز جمهوري اسلامي نه تنها ايستاده است و تسليم فشارهاي آنان نشده بلكه با اقتدار و تدبير نفت‌مان را هم فروختيم.» او با بيان اينكه «بايد اختلافات را در اتاقي دربسته بگذاريم»، تصريح كرد: «بايد همه در كشور همفكري كرده و اختلاف‌ها را در اتاقي دربسته بگذاريم و براي حل مشكلات كشور يك‌دل و متحد شويم.» اين مقام مسوول در ادامه سفر خود به استان سمنان با حضور در نشست اقتصاد مقاومتي به موضوع روابط ايران با كشورهاي عرب منطقه به‌ويژه عربستان‌سعودي و امارات متحده عربي اشاره و اظهار كرد: «جمهوري اسلامي با وجود برخي دشمني‌ها و بي‌مهري‌ها از سوي برخي همسايگان اساس خود را بر همكاري با همسايگان گذاشته، چراكه ما بايد براي هميشه با هم زندگي كنيم و از همين رو از ابتدا اعلام كرده بوديم كه آماده برقراري روابط خوب با همسايگان خود هستيم. با وجود برخي خامي‌ها ازسوي كشورهاي همسايه مي‌دانستيم كه اين كشورها به مرور به ما نزديك مي‌شوند. امروز همان روزها رسيده و روابط اماراتي‌ها به آرامي تغيير كرده و سعودي‌ها هم به تدريج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبيات‌شان مسالمت‌آميزتر شده است.»

بازداشت زم؛ اقتدار امنيتي ايران

رييس دفتر رييس‌جمهوري در ادامه اظهارات خود به مساله بازداشت روح‌الله زم، مديركانال تلگرامي آمدنيوز توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره و آن را نشانه اقتدار جمهوري اسلامي دانست. واعظي بيان كرد: «ايران اسلامي با زدن پهپاد امريكايي اقتدار نظامي خود را نشان داد. امروز نيز با دستگيري مدير آمدنيوز كه در دي ماه 96 بدون همراهي سرويس‌هاي جاسوسي خارجي به آن ماجراها دامن بزند اقتدار امنيتي خود را بيش از پيش نشان داديم. دستگيري مدير آمدنيوز صداي سرويس‌هاي جاسوسي صهيونيستي و بيگانه را درآورده است. دستگيري اين فرد و سپردن او به دست عدالت پيامي است براي آنها كه به ملت و كشور خود خيانت مي‌كنند.» او بعد از پايان اين نشست با حضور در جمع خبرنگاران دوباره به مديرآمدنيوز اشاره و اظهار كرد: «برخي از شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي مجازي همچون آمدنيوز كارشان اطلاع‌رساني نيست و امروز براي مردم و مسوولان مشخص شده كه كانال‌هايي همچون آمدنيوز براي سرويس‌هاي خارجي كار مي‌كرده و به مردم خيانت كردند. متاسفانه مدير اين سايت زماني عذرخواهي كرده كه ديگر سودي ندارد.» او همچنين در ادامه در پاسخ به پرسشي در مورد نظر دولت در قبال پيام‌رسان‌ها و احتمال رفع فيلتر از تلگرام گفت: «سياست دولت حمايت از پيام‌رسان‌هاي داخلي است. البته پيام‌رسان‌هاي خارجي كه به دو تعهد: رعايت اخلاق و مدنظر داشتن امنيت كشور عمل كنند، مي‌توانند در داخل كشور فعاليت كنند، ضمن اينكه احترام به حريم خصوصي افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل كشور از مسائلي است كه مورد توجه دولت در اين حوزه است.» او همچنين از وجود كميته‌اي براي رصد اقدامات برجامي خبر داد و تصريح كرد: «اين كميته ضمن بررسي و رصد تعهدات طرف مقابل، يك هفته قبل از موعد مقرر براي اروپايي‌ها، پيشنهادات خود را براي گام‌هاي بعدي دراختيار رييس‌جمهوري قرار مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون