• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3228 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت

جريمه نقدي، پايان كابوس پترائوس

ديويد پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش و مدير پيشين سازمان اطلاعات مركزي امريكا (سيا) كه دو ماه پيش با اقرار به گناهكاري در دادگاه، به روند دادرسي پايان داد حالا بابت سوءمديريت در نگهداري از اسناد محرمانه و انتقال اين اطلاعات به معشوقه‌اش پائولا برادول محكوم شده است. اين رييس سابق سي‌آي‌اي مي‌گويد حالا كابوسش تمام شده و به عنوان يك شهروند غيرنظامي به كشورش خدمت خواهد كرد. ناظران مي‌گويند اگر پترائوس به اين جرم خود اعتراف نمي‌كرد و اين محاكمه ادامه مي‌يافت ابعاد بيشتري از زندگي خصوصي او و افرادي ديگر در صحن دادگاه افشا مي‌شد.
با اين حال دادگاه به اقرار پترائوس بسنده كرده است. بنا به حكم دادگاهي در شهر شارولت ايالت كاروليناي شمالي كه مسوول رسيدگي به اين پرونده بود پترائوس به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جريمه محكوم شده است و به مدت دو سال زيرنظر خواهد بود.
اين ژنرال چهارستاره امريكايي كه پيش‌تر مرد شماره يك نيروهاي نظامي امريكا در عراق و افغانستان بوده، پس از افشاي روابطش با پائولا برادول در سال ۲۰۱۲ از رياست سازمان سيا استعفا كرد و بعد از آن بابت درز دادن اطلاعات طبقه‌بندي‌شده ارتش امريكا به اين روزنامه‌نگار محاكمه شد. برادول نويسنده كتاب زندگينامه پترائوس است و پس از انتشار اين كتاب گزارش‌هايي درباره روابط اين دو در رسانه‌ها منتشر شد. ماموران پليس فدرال امريكا پس از بازرسي خانه پائولا برادول در سال ۲۰۱۲، پوشه‌هايي از مدارك و اسناد طبقه‌بندي‌شده ارتش امريكا را پيدا كردند. اين مدارك شامل جزيياتي از استراتژي امريكا در جنگ، نام جاسوس‌ها و خبرچين‌هاي امريكا و حتي يادداشت‌هايي از بحث‌هايي‌ بود كه پترائوس با رييس‌جمهوري امريكا داشته است.
ديويد پترائوس پيش‌تر شهادت داده بود كه اسناد محرمانه دولتي را نگه نداشته و مسائل امنيتي را با برادول
در ميان نگذاشته است ولي در روند محاكمه اقرار كرد كه اين شهادت‌ها دروغ  بوده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون