• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4492 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

دوچرخه‌هاي اشتراكي فقط يك تصادف در 8 ماه داشته‌اند

گروه اجتماعي| يكي از بهانه‌ها يا يكي از نقاط ضعفي كه براي دوچرخه‌هاي اشتراكي برشمرده مي‌شد، دنده‌اي نبودن آنها بود كه به نظر مي‌رسد با ورود 5 هزار دوچرخه دنده‌اي به پايتخت، مشكل تردد علاقه‌مندان در مسيرهاي شيب‌دار تهران برطرف شود. اما نكته جالب‌تر بحث تصادفات دوچرخه‌هاي اشتراكي بود كه از اوايل مهر خبرگزاري‌هاي اصولگرا بر آن تاكيد مي‌كردند. اينك معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تاكيد كرده در 8 ماه فقط يك تصادف از دوچرخه‌هاي اشتراكي گزارش شده است.

اين خبر را محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران داده و گفته است: تا آخر سال 5 هزار دستگاه دوچرخه دنده‌اي به ناوگان حمل و نقل پاك شهر اضافه مي‌شود. او اظهار كرد: در حال حاضر دوچرخه‌هاي بيدود موجود در سطح شهر، دنده‌اي نيستند و در مسيرهاي سربالايي دچار مشكلاتي مي‌شوند اما با آمدن دوچرخه‌هاي دنده‌اي مشكل حل مي‌شود.

به گزارش ايسنا او با بيان اينكه توسعه مسيرهاي دوچرخه در دستور كار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخه‌سواران گفت: در حال حاضر در همه پارك‌هاي ترافيك، آموزش دوچرخه‌سواري و آموزش علائم به متقاضيان ارايه مي‌شود و اين در حالي است كه استقبال بانوان از آموزش‌هاي دوچرخه‌سواري بيشتر بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در مورد وضعيت بيمه دوچرخه‌سواران نيز با بيان اينكه دوچرخه‌سواراني كه از دوچرخه‌هاي اشتراكي شهرداري استفاده مي‌كنند، بيمه هستند، گفت: مبلغي از وديعه آنها صرف بيمه اين افراد مي‌شود اما دقت داشته باشيد شهرونداني كه از دوچرخه‌هاي شخصي استفاده مي‌كنند تحت پوشش بيمه نيستند.

پورسيدآقايي با بيان اينكه شركت بيدود از همان ابتدا ملزم شد كه نسبت به بيمه دوچرخه‌سواران اقدام كند، ادامه داد: در اين 8 ماهي كه از فعاليت مجموعه بيدود مي‌گذرد تنها يك مورد تصادف داشتيم كه خوشبختانه بيمه نيز اين فرد را تحت پوشش قرار داد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در مورد انتقادات دوچرخه‌سواران از مسيرهاي دوچرخه كه تبديل به محل پارك موتوسيكلت‌ها شده است، اظهار كرد: بايد يك مطالبه عمومي در اين خصوص ايجاد شود هر چند كه در حال حاضر با ديده شدن دوچرخه‌سواران در شهر، بخشي از مشكلات حل شده اما ‌بايد پليس دوچرخه‌سوار كه سال گذشته مراسم رونمايي از آن نيز انجام شد، فعال شود تا نسبت به كنترل مسير دوچرخه و حل مشكلات دوچرخه‌سواران اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون