• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4502 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ آبان

محمدرضا بادامچي:

املاك دست غير است درحالي كه مردم توان اجاره يك اتاق ندارند

محمدرضا بادامچي عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بررسي و بازپس‌گيري املاك شهرداري تهران كه در اختيار غير قرار دارد، گفت: مجلس شوراي اسلامي در قالب تذكر به شهرداري درخواست خود را مطرح مي‌كند، اما اگر سكوت شود، يا رودربايستي وجود دارد و يا به اين معني است كه شهرداري كوتاه مي‌آيد.

به گزارش ايلنا محمدرضا بادامچي درباره توييت اخيرش درخصوص انتشار فهرست املاك شهرداري تهران كه در اختيار غير قرار دارد، گفت: مساله املاك تحت اختيار غير طي هفته‌هاي اخير از سوي دو نفر از اعضاي شوراي شهر خانم اماني و آقاي ميرلوحي عنوان شده است و اگر اين قضيه مهم است، اعضاي شوراي شهر بايد به اين قضيه ورود كنند.

او ادامه داد: با توجه به مقررات آنها مي‌توانند از شهردار تهران بخواهند به اين مساله ورود كند و جزييات اين املاك را اعلام كند و مشخص شود، آيا قراردادها قانوني بوده است؟ بايد در اين زمينه شفاف‌سازي شود، از طرفي شهردار تهران بايد اعلام كند، املاك در اختيار كدام نهادها و افراد است.

او با بيان اينكه مراجع ديگر نيز مي‌توانند اين مساله را مورد بررسي قرار دهند، تصريح كرد: در شرايطي كه شهرداري تهران مشكل پرداخت حقوق دارد و بدهي‌هاي گذشته به پيمانكاران نيز مشكلاتي را براي آنها ايجاد كرده، اكنون بهترين زمان است كه تكليف اين املاك روشن شود. شهرداري مي‌تواند با بازپس‌گيري اين املاك بخشي از درآمدهاي مدنظر خود را محقق كند و از اين طريق بخشي از مشكلات درآمدي شهرداري برطرف شود.

بادامچي درباره ورود مجلس به بررسي املاك در اختيار غير، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در قالب تذكر به شهرداري درخواست خود را مطرح مي‌كند، اما اگر سكوت شود، يا رودربايستي وجود دارد و يا به اين معني است كه شهرداري كوتاه مي‌آيد.

او ادامه داد: تحقيق و تفحص از شهرداري تهران از سوي نمايندگان مجلس مطرح شد كه راي نياورد، اما دوباره اين مساله از سوي مجلسي‌ها مطرح شده است كه بايد پيگيري شود، از آنجايي كه پيگيري اين مسائل در كشور ما باب نشده، خيلي راحت از كنار آن مي‌گذرند.

بادامچي با تاكيد بر اينكه مجلس مي‌تواند به اين مساله ورود كند، اظهار داشت: با توجه به طرح لايحه شفافيت، اين موضوع نيز حتما بايد مطرح شود. اين مساله كاملا روشني است كه چند هزار ملك شهرداري در اختيار غير است، در حالي كه بسياري از مردم حتي توان اجاره يك اتاق هم ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون