• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4507 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان

خطاب به مديران باشگاه پرسپوليس

ماست‌مالي نكنيد

علي ولي‌اللهي

 

 

حواشي پيرامون اظهارنظرهاي بازيكنان و كادرفني باشگاه پرسپوليس بالا گرفته است. از اظهارات كالدرون در مورد تاثيرات داوري در بردهاي استقلال تا شكايت از جواد نكونام و در آخرين مورد فحاشي عليپور به يكي از هواداران و پاسخ سرپرست تيم به ويديويي كه از اين اتفاق منتشر شده است. در تمامي اين موارد آنچه بيش از هر چيزي مشهود است، عدم پذيرش مسووليت و ماست‌مالي كردن اشتباهات با حرافي و لفاظي است. سرمربي تيم پرسپوليس در مورد اشتباهات داوري به نفع استقلال حرف مي‌زند. حرفش را هم كاملا صريح و مشخص اعلام مي‌كند اما رييس باشگاه به جاي اينكه به مربي تيمش تذكر بدهد كه او در جايگاهي نيست كه چنين اظهاراتي را بيان كند، به دفاع از او مي‌پردازد و در كمال تعجب مي‌گويد منظور كالدرون استقلال نبوده و او كلي حرف زده است! چند روز بعد وقتي جواد نكونام در برنامه‌اي تلويزيوني عينا همين ادعاهاي كالدرون در مورد استقلال را به ضرر قرمزها تكرار مي‌كند و از اين مي‌گويد كه داوران براي سرخ‌پوشان جهت‌دار قضاوت مي‌كنند، باشگاه پرسپوليس به خاطر آنچه اظهارات خلاف واقع و زير سوال بردن اركان فوتبال مي‌نامد، از اين مربي به كميته انضباطي شكايت مي‌كند. واقعا عجيب است كه باشگاه پرسپوليس حملات سرمربي خودش و اين جمله واضح را كه نتايج استقلال بيرون از زمين رقم مي‌خورد، زير سوال بردن اركان فوتبال نمي‌داند و حتي از آن دفاع هم مي‌كند اما وقتي همين شائبه در مورد خودشان مطرح مي‌شود دست به شكايت و شكايت‌كشي مي‌زنند.

در نمونه‌اي ديگر وقتي يك هوادار از علي عليپور مي‌خواهد كه ديگر چيپ نزند، اين بازيكن با الفاظي زشت به اين فرد پاسخ مي‌دهد و هنگامي كه ويديوي ماجرا منتشر مي‌شود، افشين پيرواني سرپرست باشگاه كه دقيقا در محل اتفاق حضور داشته به حمايت از عليپور مي‌پردازد و با برچسب زدن به آن شخص، سعي مي‌كند كار زشت بازيكن تيمش را لاپوشاني كند. پيرواني ديروز و در مصاحبه‌اي كه با روابط عمومي باشگاه پرسپوليس داشت، گفت: «آن شخص هم هوادار نبود بلكه سعي مي‌كرد خود را هوادار جلوه دهد، او مدام توهين مي‌كرد و بدترين و تندترين جملات را به ‌كار مي‌برد و اصلا حس كردم كه هدفي دارد. از نوع ادبيات و جملات متوالي او مشخص بود كه دنبال ايجاد تنش است، عليپور هميشه به هواداران احترام گذاشته است.» واكنش پيرواني از چند جهت قابل بررسي است. اينكه اگر كسي هوادار نباشد مستحق فحش خوردن است؟ يا اينكه آقاي پيرواني از كجا فهميدند او هوادار نيست و با نيت قبلي به آنجا آمده؟ ضمنا ويديويي كه منتشر شده نشان مي‌دهد آن شخص تنها از عليپور مي‌خواهد كه ديگر چيپ نزند. اما جدا از اين مسائل مشخص است كه آقاي پيرواني تلاش مي‌كند آسمان و زمين را به هم ببافد اما نگويد بازيكن تيمش اشتباه كرده است.

اما واقعا چه اشكالي دارد اگر مديرعامل پرسپوليس اظهارات غيرفني و شائبه‌برانگيز از مربي تيمش مي‌بيند از او بخواهد كه اين كار را تكرار نكند؟ يا اگر به نظرش چنين رفتاري اشكالي ندارد ديگران را نيز در بيان ديدگاه‌ها‌ي‌شان محق بداند؟ چه اشكالي دارد سرپرست باشگاه در حالي كه همه مي‌دانند و ديده‌اند كه اصل ماجرا از چه قرار است، وقتي همه آن حرف‌هاي زشت را از دهان مهاجم پرسپوليس شنيده‌اند، به جاي توجيه بگويد عليپور اشتباه كرده و ما سعي مي‌كنيم چنين اتفاقي ديگر تكرار نشود؟ اين دوستان بايد از خودشان بپرسند كه از ماست‌مالي كردن اشتباهات تاكنون به چه نتيجه‌اي رسيده‌اند كه با اين قدرت و همت همچنان در همين مسير حركت مي‌كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون