• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4510 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ آبان

خبر

احتمال عفو مشروط مشايي و بقايي

براساس شنيده‌ها حميد بقايي، معاون و اسفنديار رحيم‌مشايي، رييس دفتر محمود احمدي‌نژاد، چند ماهي است با دستور كميسيون پزشكي براي طي دوران درمان بيرون از زندان به‌سر مي‌برند.
به گزارش اعتمادآنلاين، همچنين تا آنجا كه پيگيري‌هاي اعتمادآنلاين نشان مي‌دهد، باتوجه به فرارسيدن ايام 17 ربيع‌الاول، خبرهايي از احتمال عفو مشروط اين دو نفر نيز شنيده مي‌‌شود. علاوه بر اين، يك منبع آگاه به اعتماد‌آنلاين خبر داد، باتوجه به اينكه مشايي يك‌سوم دوران زندان خود را گذرانده است، پرونده او شامل آزادي مشروط مي‌‌شود، بنابراين احتمال مي‌رود كه از طرف وكيل او به زودي براي درخواست آزادي مشروط اقدام شود. اين منبع آگاه گفت: «رحيم‌مشايي كه يكي از چشمانش بينايي خود را تا 80درصد از دست داده با راي كميسيون پزشكي چند ماهي است كه بيرون از زندان به‌سر مي‌برد». روزنامه اعتماد براي پيگيري موضوع با علي حسيني، وكيل مشايي تماس گرفت كه او نسبت به مطالب مطرح شده از سوي اين منبع آگاه ابراز بي‌اطلاعي كرد. گفتني است مشايي اسفند 96 با حكم دادگاه به زندان رفته و حدود يك سال و 9 ماه از حبس خود را سپري كرده است. دادگاه مشايي را به 5 سال حبس محكوم كرده بود. بقايي هم باتوجه به سكته‌اي كه پشت‌سر گذاشته و باتوجه به وضعيت جسماني‌اش، در حال حاضر از كميسيون پزشكي مجوز خروج از زندان دارد.

دستگيري كارمندان متخلف سازمان ثبت اسناد

ذبيح‌الله خداييان، رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور درباره دستگيري تعدادي از كارمندان متخلف اين سازمان گفت: «ما با كمك مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه و حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نسبت به شناسايي تعدادي از متخلفان درون و
برون سازماني اقدام كرديم كه امروز تعدادي از اين افراد دستگير شدند.» به گزارش ميزان، او ادامه داد: «همچنين معمولا در بيرون دستگاه و سازمان افرادي هستند كه مرتب بدون داشتن كار شخصي به واحدهاي ثبتي ما مراجعه مي‌كنند و اطراف اين واحدها پرسه مي‌زنند و بعضا به نام همكاران ما سوءاستفاده و بعضي همكاران را وسوسه مي‌كنند. تعدادي از اين افراد را دستگير كرديم و قطعا اين برخوردها ادامه خواهد داشت. دسته‌اي ديگر افرادي هستند كه دفاتري را تحت عناوين مختلف مثل ثبت شركت‌ها، اختراعات، طرح‌هاي صنعتي و علائم تجاري ايجاد كرده‌اند يا تبليغ‌هايي تحت عنوان ثبت تضميني و علائم تجاري در فضاي مجازي و حقيقي دارند. رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: «برخي همكاران با اين افراد همراهي و همكاري داشتند و عمده تخلفات از اين دست بوده است، البته علاوه بر آن تخلفات انتظامي نيز وجود دارد كه به صورت جداگانه بررسي مي‌شود.»

رييس شوراي شهر رودهن بازداشت شد

حجت‌الاسلام تقيان، رييس حوزه قضايي بخش رودهن خبر داد: «در راستاي رسيدگي به پرونده تخلفات شهرداري و شوراي شهر رودهن، رييس شوراي شهر به اتهام دريافت رشوه بازداشت شد.» به گزارش ميزان، او افزود: «پرونده در جريان رسيدگي و تكميل تحقيقات نهايي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون