• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4522 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

زير سايه بلند رونالدو و مسي

نوابغي كه نقش اول نيستند

تا پيش از آغاز سلطنت رونالدو و مسي بر فوتبال، كسي گمان نمي‌كرد، ركورد 71 گل رائول در ليگ قهرمانان اروپا به اين زودي‌ها تهديد شود. بازيكنان زيادي از جمله رود فن نيستلروي و تيري آنري تلاش كردند به ركورد او برسند، اما با فاصله‌اي زياد از دنياي فوتبال خداحافظي كردند. رونالدو تا اين لحظه 127 گل و مسي 113 گل در اين تورنمنت به ثمر رسانده‌اند و رائول را مدت‌هاست پشت سر گذاشته‌اند. اما اكنون دو مهاجم فرانسوي و لهستاني تيم‌هاي رئال و بايرن مونيخ، در حال تهديد كردن جايگاه سومي رائول هستند. كريم بنزما با 64 و رابرت لواندوفسكي با 63 گل در رده چهارم و پنجم بهترين گلزنان تاريخ ليگ قهرمانان قرار دارند و در تلاشند تا ركوردشان را بهبود ببخشند. .بنزما و لواندوفسكي به اندازه گل‌هايي كه به ثمر مي‌رسانند و اثري كه در تيم‌هاي‌شان دارند، مورد توجه قرار نمي‌گيرند و زير سايه مسي و رونالدو قرار دارند.

كريم و اجراي بي‌نقص وظايف

بنزما سه‌شنبه شب با ارايه نمايشي باكيفيت موفق شد دوبار دروازه كيلور ناواس را باز كند تا براي دومين هفته پياپي در ليگ قهرمانان بريس كرده باشد. كريم هر دو گل تيمش مقابل پاري‌سن‌ژرمن را به ثمر رساند و اگر اشتباه هم‌تيمي‌هايش نبود، 3 امتياز اين مسابقه با گل‌هاي او براي رئال بود. بعد از رفتن رونالدو، بنزما تبديل به بازيكني اثرگذارتر شده و در اين فصل ليگ قهرمانان روي 5 گل تاثير مستقيم داشته. بنزما هم‌اكنون بالاتر از مسي آقاي گل لاليگاست و در سال 2019 در بين سه گلزن برتر در پنج ليگ معتبر اروپايي محسوب مي‌شود. كريم در ديدار مقابل پاري‌سن‌ژرمن حداقل دو مرتبه هم‌تيمي‌هايش را در موقعيت عالي گلزني قرار داد و زماني كه رئال توپ را از دست مي‌داد، او با سرعت و قدرت زيادي به پرس بازيكنان حريف مي‌پرداخت و لايه اول دفاعي رئال در اين مسابقه، كريم بنزما بود. به نظر مي‌رسد توانايي‌هاي چندمنظوره كريم در زمين، دليل اصلي علاقه زيدان و البته ساير مربيان به اين بازيكن باشد.

وقتي لوا تبديل به قصاب بلگراد شد

لواندوفسكي در ديدار تيمش مقابل ستاره سرخ بلگراد در خانه حريف موفق شد، سريع‌ترين پوكر تاريخ ليگ قهرمانان اروپا را ثبت كند و در دقايق 53، 60، 64 و 67 دروازه بورخان را باز كرد. پيش از اين كريستيانو رونالدو با ثبت پوكر در 21 دقيقه مقابل مالمو، ركورددار سريع‌ترين پوكر تاريخ مسابقات بود. لواندوفسكي تا هفته پنجم ليگ قهرمانان موفق شده 10 بار دروازه حريفان را باز كند و با اختلاف نسبت به ساير مهاجمان در صدر گلزنان قرار دارد. لواندوفسكي در سال 2019 در مجموع براي بايرن مونيخ و تيم ملي لهستان موفق شده 51 گل به ثمر برساند . رابرت لواندوفسكي به دومين بازيكن پس از ليونل مسي بدل شد كه در دو ديدار مختلف ليگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت پوكر مي‌شود. ليونل مسي در مقابل بايرلوركوزن و آرسنال و لواندوفسكي در مقابل رئال مادريد و ستاره سرخ بلگراد موفق به ثبت اين كار شده‌اند. لواندوفسكي يك‌بار با پيراهن دورتموند و يك‌بار با پيراهن بايرن موفق شده پوكر كند. مهاجم لهستاني بايرن موفق شد براي سومين بار سه گل يا بيشتر در يك مسابقه ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و در كنار لوئيز آدريانو، ماريو گومز و فيليپو اينزاگي قرار گرفت. فقط ليونل مسي و كريستيانو رونالدو (با 8 مرتبه) عملكرد بهتري نسبت به اين مهاجم لهستاني داشته‌اند. قصاب بلگراد، لقب نواك جوكوويچ، تنيسور معروف صربستاني است. لواندوفسكي لهستاني اما در لهستان ستاره سرخ را سلاخي كرد تا حداقل براي يك شب، لقب قصاب بلگراد مختص به او باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون