• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4524 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

سهم دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه از خدمات حمايتي افزايش يافت

رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت: تاكنون بيش از 8 ميليارد تومان در حوزه خدمات حمايتي، اياب و ذهاب و بسته‌هاي حمايتي براي دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه در اختيار استان‌ها قرار گرفته و سهم اين دانش‌آموزان از اعتبارات افزايش يافته است.

سيدجواد حسيني در گفت‌وگو با ايرنا اظهار كرد: در هفته‌هاي گذشته 3 ميليارد تومان در حوزه اياب و ذهاب، 3 ميليارد تومان در حوزه خدمات حمايتي
و ۲ ميليارد تومان در حوزه بسته‌هاي حمايتي به استان‌ها ابلاغ شده تا بتوانند خدمات خود را به دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه افزايش دهند.

به گفته او برخي از مبالغ نيز همچون تعرفه دندان‌پزشكي از يك ميليون تومان به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و تعرفه ويلچر نيز از ۸۰۰ هزار تومان به يك ميليون تومان براي اين دانش‌آموزان افزايش پيدا كرده است. به گفته او طرح خدمات حمايتي از سال ۱۳۹۴ به منظور كمك هزينه خريد تجهيزات توانبخشي، سمعك، ويلچر، داروهاي مستمر، خدمات جراحي و بستري، جراحي كاشت حلزون، ارتز و پروتز، كفش طبي، اندام مصنوعي، ابزار
كمك بينايي آموزشي و عينك همچنين اقدامات پاراكلينيك به دانش‌آموزان استثنايي براساس دستورالعمل مربوطه اجرا مي‌شود.

رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي يادآور شد: اعتباري كه براي حوزه ستادي سازمان آموزش و پرورش استثنايي در نظر گرفته شده بيش از يكصد ميليارد تومان است كه در بحث تملك و دارايي و اعتبارات استاني و پرسنلي از طريق وزارت آموزش و پرورش توزيع خواهد شد.

حسيني افزود: در طول ۶ سال اخير اعتبارات حوزه استثنايي در برخي موارد تا 7 برابر افزايش پيدا كرده است. او با بيان اينكه اين اعتبارات در بخش اياب و ذهاب دانش‌آموزان استثنايي ۴۲ درصد افزايش پيدا كرده است، تصريح كرد: شوراي شهر و شهرداري تهران مسووليت اياب و ذهاب اين دانش‌آموزان را بر عهده دارد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با بيان اين مطلب كه بيش از ۱۵ ميليارد تومان با نگاه حمايتي به اين سازمان اختصاص پيدا كرده است، گفت: برخي از تعرفه‌ها نيز در اين خصوص افزايش داشته است. بيش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در هزار و ۵۷۰ مدرسه ويژه كشور تحصيل مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون