• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4528 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ آذر

استقلال به مصاف شهرخودرو مي‌رود،پرسپوليس به ديدار ذوب‌آهن

فرصت انتقام آبي‌هااز يحيي

هفته سيزدهم رقابت‌هاي فوتبال ليگ برتر عصر امروز با برگزاري شش ديدار پيگيري مي‌شود كه در حساس‌ترين آنها تيم‌هاي دوم و سوم ليگ يعني شهرخودرو و استقلال از ساعت 15:00 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي‌روند. اين دو تيم هم‌اكنون با 23 و 22 امتياز در رده‌هاي دوم و سوم جدول رده‌بندي بعد از سپاهان 23 امتيازي كه بايد امروز در ورزشگاه وطني به مصاف نساجي برود، قرار دارند. برنده رقابت استقلال با شهرخودرو مي‌تواند شانس خود را براي رسيدن به صدر و قهرماني نيم‌فصل افزايش دهد.

استقلال در شرايطي ميزبان شاگردان يحيي گل‌محمدي است كه در آخرين بازي خود در زمين سپاهان با نتيجه 2 - 2 مساوي كرد. شهرخودرو نيز از شكست يك بر صفر مقابل صنعت نفت آبادن به هفته سيزدهم رسيده است. يكي از نكات جذاب اين رقابت نوع فوتبالي است كه اين دو تيم ارايه مي‌دهند. هم استقلال و هم شهرخودرو جزو تيم‌هاي خوب اين فصل هستند كه فوتبالي تماشايي را به نمايش مي‌گذارند. اين رقابت همچنين مي‌تواند نبرد جذابي بين بهترين خط حمله ليگ و يكي از بهترين خطوط دفاعي ليگ نيز باشد. شهرخودرو با 4 گل خورده دومين خط دفاع قدرتمند ليگ برتر لقب گرفته و استقلال با 25 گل زده مقتدرانه بهترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد.

جدا از حساسيت‌هاي بازي، رقابت اين دو تيم به واسطه اتفاقات فصل گذشته نيز مي‌تواند جالب توجه باشد. فصل قبل و در حالي كه استقلال در اواخر فصل مي‌توانست با يك برد در مشهد مقابل شهرخودرو كه البته آن موقع نامش پديده بود، خودش را براي قهرماني آماده كند، شاگردان يحيي موفق شدند با تك گلي كه توسط بهنام برزاري بازيكن سابق استقلال به ثمر رسيد، اميدهاي آبي‌پوشان را نقش بر آب كنند. آن باخت زلزله‌اي بزرگ در اردوگاه آبي‌پوشان به راه انداخت و موجبات اخراج شفر و نشستن فرهاد مجيدي روي نيمكت استقلال را فراهم كرد.

يكي از دغدغه‌هاي استقلال قبل از بازي امروز مصدوميت شيخ دياباته است. مهاجم گلزن و آماده اين روزهاي آبي‌ها دو روز قبل و در جريان تمرينات استقلال مصدوم شد و حضورش در بازي مهم هفته در هاله‌اي از ابهام قرار گرفت. عدم حضور شيخ در آزادي مي‌تواند بدترين خبر براي استراماچوني باشد كه تازه طي چند هفته قبل به تركيب دلخواهش رسيده است. حال بايد ديد مهاجم تنومند استقلال به بازي خواهد رسيد يا خير. در صورتي كه اين بازيكن به بازي نرسد استرا احتمالا از تبريزي در خط حمله تيمش استفاده خواهد كرد.

اما در ديگر ديدار مهم امروز پرسپوليس در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. پرسپوليس در 9 سال گذشته موفق نشده است ذوبي‌ها را در اصفهان شكست دهد. پرسپوليس در شرايطي مقابل ذوب‌آهن قرار خواهد گرفت كه پاي كالدرون روي پوست موز است. اگر تيم تحت هدايت او مقابل شاگردان عليمنصور كه تبحر خاصي در امتياز گرفتن از پرسپوليس دارد، برنده نشود، مربي آرژانتيني در وضعيت بغرنجي قرار خواهد گرفت. بدون شك مربي سرخپوشان در پيش از شروع مسابقه تيم خودش كه از ساعت 17:30 آغاز مي‌شود، نيم‌نگاهي نيز به بازي دو تيم بالاي سرش در جدول خواهد داشت، چرا كه با هر نتيجه‌اي كه رقم بخورد، چه برد استقلال و چه برد شهرخودرو و در بهترين حالت تساوي دو تيم، پرسپوليس مي‌تواند با كسب 3 امتياز خودش را به كورس قهرماني بازگرداند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون