• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4538 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

طيفي از اصولگرايان از مولفه‌هاي انتخاباتي‌شان رونمايي كردند

پايداري‌ها؛ فرزند خلف احمدي‌نژاد

«تدين، تخصص، مردمي بودن و انقلابي بودن» را به عنوان مولفه‌ها و شاخص‌هاي انتخاباتي‌شان توصيف كرده‌اند تا به نمايندگان منتخب‌شان به معناي واقعي كلمه «در تراز گفتمان انقلاب اسلامي» باشند. سيدميرهاشم موسوي، عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي و دبير كميته انتخابات مجلس جبهه پايداري ديروز در ديدار جمعي از جوانان و فعالان سابق دانشجويي از 4 مولفه انتخاباتي اين مجموعه اصولگرا رونمايي كرده است.

كمي بيش از 2 ماه به انتخابات زمان باقي است و همه گروه‌هاي سياسي تلاش مي‌كنند بيش از پيش خود را به افكار عمومي بشناسانند و از ايده‌آل‌هاي‌شان براي پارلمان بعدي و نمايندگان بعدي سخن بگويند. در اين ميان هرچه صداي واحدي از جريان اصلاح‌طلب با محوريت شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان شنيده مي‌شود، گروه‌ها و طيف‌هاي متعدد اصولگرايي هر كدام و هر روز و با روشي خود را در معرض شناخت و راي و نظر مردم قرار دهند. اگرچه اصولگرايان نيز تشكيلاتي تحت عنوان «شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب» را تشكيل داده‌اند اما براي همراهي هر كدام از اصولگرايان با هسته مركزي اين شورا شرط و شروط كم نيست.

پايداري‌ها هم از آن دست اصولگراياني هستند كه هنوز حرف و حديث‌هاي انتخاباتي همچون اين روزها جدي مطرح نشده‌ بود، شروط و خط و مرز خود را مشخص كردند و خيلي پيش از اين اعلام كردند اگر فهرست انتخاباتي كه قرار است خروجي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب باشد با معيارهاي آنها سازگاري داشته ‌باشد، حاضر هستند با ساير اصولگرايان همراهي كنند. آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در جاي و جايگاه پدر معنوي‌شان نيز احتمالا نقش موثري در تعيين تكليف اين معيارها و البته ائتلاف خواهد داشت. كمااينكه در سال 92 با پافشاري بر حرف خود معادلات اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري را نيز تغيير داد.

حضور حداكثري اعضاي جبهه پايداري يا منتسبان و نزديكان به اين جريان اصولگرايي در زمان نام‌نويسي براي انتخابات هم نشان داد كه آنها همان‌طور كه پيش از اين نيز گفته ‌بودند اگر نظرشان تامين نشود، حاضر به ائتلاف نخواهند بود و فهرست جداگانه خواهند داد.

با اين حال بايد ديد ايده‌هاي اصولگرايانه آنها كه فرزند خلف احمدي‌نژاد هستند مورد توجه و پسند مردم نيز قرار مي‌گيرد يا نه؟ براساس آنچه سيدميرهاشم موسوي، دبير ستاد انتخابات جبهه پايداري ديروز شرح داده، پايداري‌ها نيز همچون احمدي‌نژاد در اين دوره تلاش خواهند كرد تا خود را مخالفان «نئوليبراليسم» بنامند. آنها پرچم مبارزه با فساد در دست گرفته و مطالبه شفافيت دارند و همان‌طور كه موسوي نيز تاكيد كرده مي‌خواهند تكليف دو دسته را در انتخابات مشخص كنند؛ «اول جريان و افراد وابسته نئوليبرال، دوم جريان و افراد انقلابي نماي فرصت‌طلب و منفعت‌محور»؛ شعارها و گفتارهايي كه رنگ و بوي شعارها و گفتارهاي رييس دولت نهم و دهم را يادآوري مي‌كند.

با اين همه هنوز مشخص نيست كه سهم پايداري‌ها از فهرست‌هاي انتخاباتي خصوصا در تهران چقدر خواهد بود. روز گذشته فهرستي انتخاباتي در فضاي مجازي به نقل از «مثلث‌آنلاين» منتشر شد كه براساس 30 كرسي نمايندگي تهران براي 6 طيف اصولگرا 5 كرسي درنظر گرفته ‌بود. نواصولگرايان، نزديكان به احمدي‌نژاد، پايداري‌ها، اصولگرايان سنتي، نزديكان به محسن رضايي و جريان رهپويان اين فهرست انتخاباتي را تشكيل مي‌دادند. اين فهرست كه البته صحت و سقم آن مشخص نيست، سومين ليستي كه پس از ليست شوراي اصولگرايان قم، پويش گام دوم و جوانان انقلابي منتشر مي‌شود و سهم هر طيف اصولگرا را مشخص مي‌كند.

در اين فهرست انتخاباتي مرتضي آقاتهراني،
به عنوان دبيركل جبهه پايداري در قسمت نزديكان به احمدي‌نژاد قرار داده شده تا
6 كرسي‌ ديگر به باقي اعضاي جبهه پايداري يعني سيدمهدي هاشمي، بيژن نوباوه، فاطمه آليا، محمد سليماني و سيدمحمود نبويان اختصاص يابد و البته آن‌طور كه به نظر مي‌رسد سرليستي هم ندارد. اين ليست اگرچه از سوي دست‌اندركاران شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب مورد تاييد قرار نگرفت اما به نظر مي‌رسد كه منتشر شدن آن پيش از نهايي شدن نوعي پروپاگانداي رسانه‌اي براي فشار به هسته مركزي شوراي ائتلاف است كه احتمالا اين روزها مشغول سهم‌خواهي براي به دست آوردن كرسي‌هاي مجلس هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون