• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4542 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

پيدا و پنهان

آخرين وضعيت صادرات ايران به عراق

يحيي آل اسحاق، رييس اتاق مشترك ايران و عراق گفت: صادرات ما در شرايط فعلي به كشورعراق خيلي كم نشده و كالا بين دو كشور در حال نقل و انتقال است و در مجموع روند كلي نگران‌كننده نيست. اين وضعيت گذراست اما بايد براي توسعه روابط تجاري به سرمايه‌گذاري مشترك بين دو كشور توجه شود.

تغيير در مديريت فرودگاه امام

علي رستمي مديرعامل شركت شهر فرودگاهي امام با دستور وزير راه و شهرسازي از سمت خود بركنار شد و «محمد مهدي كربلايي» به عنوان مديرعامل جديد شركت شهر فرودگاهي حضرت امام انتخاب شد. كربلايي پيش از اين به عنوان مشاور اسلامي در وزارت راه وشهرسازي مشغول به كار بود و قبل از آن مديرعامل شركت «اتكا» در وزارت دفاع بود.

پاسخ همتي به يك شايعه

عبدالناصر همتي رييس كل بانك مركزي در پستي اينستاگرامي درباره شايعه پراكني‌ها درباره بلوكه كردن سپرده‌هاي مردم در بانك‌ها، نوشت: رسانه‌ها، در مورد مطالب كذبي كه كرارا به نقل از اينجانب در فضاي مجازي مي‌چرخد، سوال مي‌كنند، مطالبي نظير: اگر مجبور بشويم، سپرده‌هاي مردم را بلوكه مي‌كنيم! يا قرار است، از سپرده‌هاي مردم در بانك‌هاي كشور خمس و زكات‌برداريم!! تأكيد كرد: پاسخ مشترك بنده به سوالات اين بوده است كه اين شايعات نشانگر استيصال آنها و موفقيت تلاش‌هاي بانك مركزي در خنثي كردن تلاش عوامل برهم‌زننده ثبات بازار پول و ارز و اقتصاد كشورمان است.

افزايش ۶۴.۶ درصدي قيمت مسكن در يك‌سال اخير

بر اساس اعلام مركز آمار، متوسط قيمت فروش هر مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در سطح كل كشور ۳ ميليون و ۶۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان با ميانگين مساحت ۱۰۸ مترمربع و متوسط عمر بناي ۱۲ سال بوده است كه نسبت به فصل قبل، ۳.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴.۶ درصد افزايش داشته است. مركز آمار ايران اضافه كرده: متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي براي اجاره يك مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در سطح كل كشور ۱۳۵ هزار و ۱۱ تومان با ميانگين مساحت ۹۹ مترمربع و متوسط عمر بناي ۱۳ سال بوده است كه نسبت به فصل قبل ۶.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۹ درصد افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون