• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

مدير مسوول كيهان از آنتن صداوسيما بار ديگر ادعاهايي عليه سيدمحمد خاتمي مطرح كرد

همچنان تريبون يك‌طرفه

«از كشورهاي عربي پول گرفتند... همين سران فتنه» حسين شريعتمداري، مديرمسوول روزنامه كيهان كه نام سيدمحمد خاتمي را بر زبان نمي‌آورد اما در اتهام‌زني به او چيزي كم نگذاشته و نمي‌گذارد، بار ديگر به طرح ادعايي پرداخته كه پيش از اين ‌بارها تكذيب شده است. اتهام‌زني قديمي كه پرونده‌ رسيدگي به آن نيز در قوه قضاييه مسكوت مانده است. نهم دي‌ماه امسال، ساعت 10 شب، آنتن زنده شبكه افق صداوسيما در برنامه‌ «جهان‌آرا» در‌اختيار حسين شريعتمداري قرار گرفت تا در برنامه‌اي با عنوان «واكاوي رويداد 9 دي 1388» از چهره‌هايي نام ببرد كه نه در 10 سال گذشته و نه احتمالا پس از اين برنامه، فرصت حضور در صداوسيما و دفاع از خود عليه ادعاي مدير مسوول كيهان را داشته و خواهند داشت.

«جهان‌آرا» برنامه گفت‌وگومحوري كه به‌صورت زنده 3روز در هفته از شبكه افق پخش مي‌شود، همواره تريبون يك جريان فكري-سياسي خاص بوده و بعضا اظهارات يك‌طرفه مدعوين آن، حاشيه‌هايي به همراه داشته است. با اين حال، دوشنبه شب آنقدر ادعاهاي شريعتمداري با يكديگر ناهمخوان بود و پيش از اين تكذيب شده ‌بود كه حتي مجري برنامه هم كه خود به عنوان يكي از فعالان رسانه‌اي نزديك به جبهه پايداري شناخته مي‌شود، چندين نوبت در ميانه گفت‌وگو با تاكيد پرسيد كه آيا شريعتمداري براي مدعياتش اسنادي دارد يا خير؟!

مديرمسوول كيهان در برنامه «جهان‌آرا» مدعي شد كه سيدمحمد خاتمي در دوران رياست‌جمهوري از پادشاه عربستان پول دريافت كرده است. پيش از اين نيز سردار نقدي در مصاحبه‌اي با روزنامه «شرق» مدعي شده ‌بود كه «آقاي خاتمي رفته براي كار سياسي از شاه عربستان پول گرفته» و در واكنش به اينكه اين موضوع تكذيب شده، پاسخ داد كه اگر اظهاراتش خلاف واقع است، «خاتمي شكايت كند.» همچنين مرحوم آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي نيز اين ادعا را به نوعي ديگر مطرح كرده و گفته بود اصلاح‌طلبان 400 ميليون دلار از ملك عبدالله پول دريافت كرده‌اند. اين موضوع البته بارها تكذيب شده است. سيدمحمد خاتمي به مناسبت سالگرد طرح پيشنهاد گفت‌وگوي تمدن‌ها در مجمع عمومي سازمان ملل، در سال 92 با «انديشه پويا» گفت‌وگو و ضمن شرح ماوقع تاكيد كرد كه «متهم هستيم ميلياردها دلار از اين و آن كمك مالي دريافت كرده‌ايم. در حالي كه من يك ريال از كسي نگرفتم. حتي احتياط‌هايي كردم.»

در حالي كه مجري برنامه اذعان دارد سيدمحمدرضا خاتمي، برادر سيدمحمد خاتمي اين موضوع را تكذيب كرده، شريعتمداري اصرار دارد كه محمدعلي ابطحي از اين موضوع مطلع است. محمدعلي ابطحي كه در دوران اصلاحات رياست دفتر رييس‌جمهوري را بر‌عهده داشت، اما ديروز در كانال تلگرامي خود خطاب به شريعتمداري نوشت: «به اطلاع ايشان مي‌رسانم بر‌خلاف ادعاي ايشان من هم مثل آقا رضا خاتمي در آن سفر همراه آقاي خاتمي نبودم. اما بارها از سوي دفتر آقاي خاتمي و من اين مساله تكذيب شده است. حتي يك‌بار كه سردار نقدي قبلا همين اتهام را زده بودند، از سوي دفتر آقاي خاتمي از ايشان رسما شكايت شد كه متاسفانه رسيدگي به آن پرونده هم گويا متوقف شده است.» با اين حال شريعتمداري اصرار دارد كه حتي اگر پولي هم در اين ميان رد و بدل نشده، مهم اين است كه خاتمي اين پول را از ملك‌عبدالله خواسته است. او ضمن اصرار بر اين موضوع گفته است كه اسناد ادعايش وجود دارد؛ اسنادي كه البته هرگز باعث نشد شكايت از سردار نقدي بررسي شده و در نهايت او تبرئه شود.

او البته ‌جز طرح اين موضوع مدعي مي‌شود كه ريشه اتفاق‌هاي سال 88 «خارجي» بوده و بر اثر رفت‌و‌آمد برخي متفكراني است كه عطا‌الله مهاجراني آنها را به ايران دعوت كرده‌ بود. عطا‌الله مهاجراني كه سال 82 از ايران مهاجرت كرده و سال 88 اساسا در ايران حضور نداشته، در توييتر خود نوشت كه منظور شريعتمداري هابرماس بوده است؛ كسي كه به‌ گفته مهاجراني 3 گروه با حضورش در ايران مخالف بودند: لابي صهيونيستي، سلطنت‌طلبان و مجاهدين خلق. همچنين مهاجراني در توييتر خود به شرح چگونگي دعوت از هابرماس پرداخت و توضيح داده بود كه از طريق حبيب‌الله ثابت يك بازرگان ايراني با وزير امور خارجه آلمان ارتباطي برقرار شده تا هابرماس را براي حضور در ايران قانع كنند كه موفقيت‌آميز بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون