• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

غلامرضا تاجگردون:

بعيد است مجلس يازدهم در اختيار اصولگرايان قرار گيرد

غلامرضا تاجگردون، نماينده عضو فراكسيون اميد مردم گچساران در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از جمله نمايندگاني است كه به‌رغم نزديكي به اصلاح‌طلبان، همواره جزو نيروهاي اثرگذار پارلمان هنگام اتخاذ تصميمات حساس محسوب مي‌شود. او كه در سال آخر مجلس دهم مجددا رياست كميسيون تلفيق بودجه را عهده‌دار شده، يكي از افرادي است كه به‌واسطه حضور در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي از تصميم افزايش قيمت بنزين آگاه بوده، از همين ‌رو در اظهاراتي مسائل و مباحث مطرح شده مبني بر افزايش قيمت بنزين در ايران براي جبران كسري بودجه را رد و تاكيد كرد: «افزايش قيمت بنزين هيچ ربطي به خزانه نداشته و اين موضوع كه دولت به دليل كمبود بودجه و پرداخت حقوق كارمندان اقدام به افزايش قيمت بنزين كرده كاملا رد مي‌شود. قيمت بنزين به يك‌باره گران نشد، حدود يك سال و نيم بحث افزايش قيمت بنزين مطرح بود و حدود 4 جلسه غيرعلني در اين باره در مجلس با نمايندگان برگزار شد و حدود 20 روز قبل از گراني هم، نايب‌رييس مجلس در نشستي غيرعلني از صبح تا ظهر توضيحاتي درباره گراني سوخت مطرح كرد و همچنين در جلسات هيات رييسه و روساي كميسيون‌ها اين موضوع مطرح بود.» او همچنين در بخش ديگري از اظهارات خود موضوع مخالفت نمايندگان با افزايش قيمت بنزين را رد و تاكيد كرده كه «70 درصد نمايندگان مجلس با افزايش قيمت بنزين موافق بودند.»

 

به رياست مجلس دل نبندند

اين نماينده مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود به مجلس يازدهم و برخي مطالب مطرح شده مبني بر ورود بيشتر اصولگرايان به آن مجلس و قرارگيري محمدباقر قاليباف در راس پارلمان يازدهم واكنش نشان داده و مي‌گويد: «مجلس بعدي همانند مجلس دهم بوده و تنها ممكن است گروهي كرسي‌هاي بيشتر و گروهي ديگر كرسي‌هاي كمتري در اختيار داشته باشند، اما اين موضوع كه مجلس به صورت مطلق در اختيار گروهي قرار گيرد، بعيد به نظر مي‌رسد. ممكن است در مجلس يازدهم تركيب اصولگراها بيشتر شود، اما اين موضوع كه مجلس به صورت مطلق در اختيار اين جناح قرار بگيرد، بعيد به نظر مي‌رسد و هيچ‌ كس نمي‌تواند اين پيش‌بيني را انجام دهد. البته كساني كه ادعا مي‌كنند در انتخابات مجلس يازدهم حتما راي آورده و رييس مجلس مي‌شوند، اشتباه مي‌كنند؛ چرا كه نمي‌دانند كانديداي عضويت در مجلسي مي‌شوند كه 290 نماينده داشته و هر كدام از اين افراد يك ايده دارند، مجلس دهم نيز درس بزرگي به بسياري افراد داده كه به چيزي دل نبندند.»

 

حسادت؛ مانع رياست‌جمهوري عارف

مساله رياست‌جمهوري محمدرضا عارف، ديگر پرسش خبرنگار خانه ملت از رييس كميسيون تلفيق بودجه بود. او در مواجهه با اين سوال رييس فراكسيون اميد را «شخصيت مناسبي» براي رياست‌جمهوري بر مي‌شمارد ولي از «حسادت‌ها» در جريان اصلاحات به عنوان مانع اصلي عارف نام مي‌برد. او تصريح كرد: «همان حسادتي كه نگذاشت آقاي عارف در دوره‌هاي قبل در انتخابات رياست‌جمهوري بماند، نمي‌گذارد او رييس‌جمهور شود. به نظرم عارف چهره‌اي بود كه براي اين دوره مي‌توانست به جريان اجرايي كشور آرامش دهد. او در مسائل مديريتي با استفاده از اهرم زمان خيلي از مسائل را جلو مي‌برد كه امروزه متاسفانه در ايران كمتر به عنصر زمان توجه مي‌شود. اگر شما يك سوال از من بپرسيد، سريع جواب دادن، با فكر كردن و با وقفه جواب دادن و سپس پاسخ دادن نتايج متفاوتي دارد. در مديريت هم همين است. يك موضوعي پيش مي‌آيد، اينكه من سريع اقدام كنم با اينكه يك ساعت ديگر آن را انجام دهم يا با استفاده از زمان و واكنش‌هاي اخذ شده اين كار را انجام دهم، تفاوت دارد؛ آقاي عارف يكي از كساني است كه در مديريت زمان بسيار خوب عمل كرد.»

 

زمان اصلاح قانون اساسي است

تشكيل مجلس دوم در جمهوري اسلامي ديگر موضوع مورد اشاره تاجگردون بود. او در جريان اظهارات خود با تاكيد بر موقتي بودن شوراي عالي هماهنگي اقتصادي ادامه روند كنوني و فعاليت به عنوان يك مجلس را عملا ناممكن دانست و خاطرنشان كرد: «قطعا شوراي عالي اقتصادي قواي سه‌گانه موقتي است. شرايطي در كشور ايجاد شد كه مقام معظم رهبري دستور تشكيل اين شورا را صادر كردند تا بسياري از تصميمات براي اداره كشور سريع‌تر، سِرّي‌تر و كاربردي‌تر اتخاذ شود.‌ اي كاش مسائل عمومي كشور به سمتي حركت مي‌كرد كه موضوع دو پارلماني شدن و قانونگذاري حل مي‌شد، چرا كه با روند فعلي نمي‌توان ادامه داد و شرايط كنوني كار را براي همه سخت كرده است. همزمان با شكل‌گيري دو پارلمان بايد موضوعات حاشيه‌اي حذف شود يعني اگر دو پارلمان در كشور وجود داشته باشد، پارلمان دوم بايد درباره تمامي موضوعات تصميم‌گيري كند. به نظر مي‌رسد اكنون زمان آن فرا رسيده كه قانون اساسي متناسب با اين موضوعات اصلاح شود.»

 

اعتماد عمومي را برگردانيم

اين نماينده مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود بر لزوم توجه به اعتماد عمومي و كاهش شكاف بين حكومت و ملت اشاره و اظهار كرد: «يك واقعيت را نبايد فراموش كرد اينكه مردم در شرايط كنوني مقداري ناراحت هستند، به خصوص اوج ناراحتي آنها در بحث افزايش قيمت بنزين نمودار شد و بايد اعتماد عمومي جامعه را برگردانيم. البته اگر با ايجاد يك شُو مردم را به صحنه بياوريم، ايراد دارد؛ بايد اعتماد عمومي مردم نسبت به ساختار حكومت افزايش يابد. نبايد از حسن اعتماد مردم سوءاستفاده كنيم. مردم نبايد احساس كنند كه فقط پاي صندوق‌هاي راي به آنها نياز داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون