• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4551 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

تذكر به شهردار درباره اخذ عوارض 2درصدي از تاكسي‌هاي اينترنتي

رييس كميته شفافيت شوراي شهر به حناچي درخصوص بخشش سهم 2درصدي شهرداري به تاكسي‌هاي اينترنتي تذكر داد.به گزارش ايلنا، بهاره آروين در جريان جلسه شوراي شهر تهران در تذكري به شهردار تهران درخصوص بخشش ۲درصدي سهم شهرداري تهران به شركت‌هاي تاكسي اينترنتي گفت: به شهردار تهران درخصوص توقف اخذ بهاي خدمات 2درصدي از شركت‌هاي تاكسي اينترنتي تذكر مي‌دهم. براساس كدام مجوز قانوني اين توقف و بخشش از منافع شهروندان تهراني انجام شده است؟او ادامه داد: بهاي خدمات استفاده از زيرساخت‌هاي شهري توسط اين شركت‌ها كه طبق قوانين و اسناد بالادست و با پيگيري‌هاي فراوان و پس از سال‌ها و به ميانجي‌گري وزارت كشور و با توافق طرفين محقق و اجرايي شده است، چرا بايد با تصميم شخصي شهردار معلق شود؟آروين گفت: دستورالعمل وزارت كشور درخصوص اخذ اين 2درصد بهاي خدمات از شركت‌هاي مذكور، مهر ماه ابلاغ شده است و بايد ظرف حداكثر يك ماه اجرايي مي‌شده است، خسارت تعلل شهرداري تهران در اجراي اين دستورالعمل و عدم دريافت اطلاعات سفرها و اخذ 2درصد بهاي خدمات تا همين حالا بالغ بر 10 ميليارد تومان شده است و اكنون نيز جناب شهردار كل آن را بذل و بخشش كردند.او افزود: عجيب آنكه دليل اين عدم اجراي دستورالعمل، گران شدن قيمت سوخت عنوان شده است. گران شدن يك‌دفعه‌اي و بي‌تدبيرانه‌اي كه گذشته از تحميل هزينه‌هاي سنگين اجتماعي و سياسي به كشور، باعث افزايش حداقل ۲۰درصدي تقاضاي سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومي شده است بدون اينكه ريالي از آن افزايش قيمت سوخت به گسترش حمل‌ونقل عمومي اختصاص يابد. شگفت آنكه جناب شهردار به جاي آنكه مصرانه و پيگيرانه به دنبال اجراي قانون و وصول سهم شهر و شهروندان از محل افزايش قيمت سوخت براي گسترش حمل‌ونقل عمومي باشند، همين آب باريكه منابع قانوني را هم شخصا تخفيف مي‌دهند و مي‌بخشند.او با اشاره به غيرقانوني بودن بخشش سهم 2درصدي شهرداري از تاكسي‌هاي اينترنتي گفت: آشكار است كه افزايش سفر با تاكسي‌هاي اينترنتي، افزايش استفاده از خودرو به ضرر استفاده از حمل‌ونقل عمومي است و اين تخفيف و بخشش غيرقانوني، كمك و تشويق خودرومحوري به جاي هزينه‌كرد در جهت افزايش كميت و كيفيت حمل‌ونقل عمومي است؛ سياستي كه هيچ سازگاري‌اي با اولويت‌هاي شوراي شهر در جهت افزايش سفر با حمل‌ونقل عمومي ندارد.او گفت: جاي پرسش جدي است در شرايطي كه عموم مردم هر روز در مترو و اتوبوس له مي‌شوند، چرا شهردار تهران بايد دنبال منافع‌ شركت‌هاي تاكسي اينترنتي باشد؟آروين گفت: ضروري است جناب آقاي شهردار به اين سوال پاسخ دهند كه اين تخفيف و بخشش، در شرايط فعلي مالي و اقتصادي شهرداري تهران، جز كوتاه آمدن در برابر منفعت گروه‌هاي ذي‌نفع به ضرر منافع عموم شهروندان چه توجيه ديگري دارد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون