• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

محاكمه ترامپ در دادگاه بين‌المللي

سيدمحمد صدر

روز گذشته بود كه سردار قاسم سليماني با حمله پهپادي ايالات متحده امريكا به مقام شهادت نايل آمد؛ بنابراين بر خود واجب مي‌دانم در مرحله نخست شهادت ايشان را تبريك و تسليت عرض كنم و در مرحله بعد جنايت صورت‌گرفته از سوي دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري ايالات متحده امريكا را محكوم كنم. سردار سليماني يكي از مجاهدان بزرگ جهان اسلام و جمهوري اسلامي است كه هم در روزگار جنگ تحميلي صورت‌گرفته عليه مردم ايران نقش‌آفرين بود و هم بعد از پايان جنگ در خط مقدم مبارزه با تروريسم در منطقه خاورميانه قرار گرفت، به‌طوري‌كه در نابودي گروهك تروريستي داعش نقش بسيار بزرگي را برعهده گرفت.

در اين ميان بايد توجه داشت كه ترور سردار قاسم سليماني كه بدون حرف پس و پيش اقدامي تماما تروريستي است، به دستور به اصطلاح رييس‌جمهوري ايالات متحده امريكا صورت گرفته و اين مهم به خوبي بيانگر آن است كه دونالد ترامپ خود بزرگ‌ترين تروريست جهان است و بايد در دادگاه بين‌المللي محاكمه شود. در اين مسير جمهوري اسلامي مي‌تواند مساله را هم از طريق دادگاه بين‌المللي و هم از طريق سازمان ملل متحد پيگيري كند و به‌طور قطع وزارت امور خارجه در اين مسير وظايفي را عهده‌دار خواهد شد چراكه اقدام صورت‌گرفته از سوي امريكا كه نتيجه‌اي جز شهادت سردار سليماني در پي نداشت، به‌طور آشكارا اقدامي تروريستي است.

نكته قابل‌توجه ديگر در اين مسير آينده منطقه خاورميانه پس از اقدام تروريستي ايالات متحده عليه سردار سليماني است. اينجانب معتقدم كه اين اقدام به‌طور قطع با واكنش‌هاي بسياري ازسوي جمهوري اسلامي همچنين دولت و ملت عراق مواجه خواهد شد چراكه فرمانده سپاه قدس ايران نه فقط قهرماني ملي بلكه فردي بود كه همواره جهت تامين منافع دنياي اسلام مي‌كوشيد و از اين‌رو محبوبيت و مقبوليت بسياري چه در عراق و لبنان و يمن و چه در ساير كشورها به دست آورد. جنايت صورت‌گرفته از سوي ايالات متحده امريكا طبيعتا با عكس‌العمل‌هايي مواجه خواهد شد كه مي‌تواند زمينه‌ساز اقدامات و اتفاقات جديد در منطقه باشد. از كليدواژه «درگيري نظامي» استفاده نمي‌كنم اما اقدام ترامپ چه ازسوي فلسطين و مجاهدان اين كشور و چه ازسوي نيروهاي ديگر محور مقاومت، واكنش‌هاي بسيار جدي در پي خواهد داشت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها