• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

حتما انقلابيون بر احساسات خود غلبه مي‌كنند

منصور حقيقت‌پور

سردار سليماني از جنس زميني‌ها نبود؛ او از همان زمان كه در دفاع مقدس حضور پيدا كرد و فرمانده لشكر ثارالله شد، آسماني بود. آسماني بودنش را مي‌شد در تمام گفتار و رفتارش باز شناخت؛ مادامي كه ياران و دوستانش به ديدار حق مي‌شتافتند، تحمل اينكه آنها در قيد حيات نباشند و او باشد، برايش سخت و دشوار بود. از رفتار و سكناتش و اينكه دنيا را طلاق داده بود، مي‌شد فهميد كه هيچ دلبستگي به دنيا ندارد؛ خصلتي كه لازم است مديران مال‌اندوز از سردار سليماني بياموزند و رفتار ايشان را سر لوحه كار خويش قرار دهند، چراكه حاج قاسم سليماني ذره‌اي به دنبال آن نبود كه براي خود مالي انباشته كند. او در اوج فداكاري و ايثار، رسالت علوي و حسيني خود را به اتمام رساند؛ ايشان فرمانده‌اي غيور و توانمند براي بسيج 100 ميليوني جهان اسلام بود و حالا كه به شهادت رسيده نيز حتما همكارانش براي پر كردن جاي خالي او، از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند كرد.

امروز حاج‌ قاسم سليماني نماد قهرماني ملي و بين‌المللي است؛ به‌طوري كه مي‌بينيم امروز ايراني‌ها باوجود گرايش سياسي متفاوت، برابر اسم بزرگ اين مرد سر تعظيم فرود مي‌آورند و از ايشان با احترام ياد مي‌كنند.

هر چند ما در تاريخ پرشكوه خود از اين افراد كم نداريم، اما تلاش‌هاي سردار سليماني به‌واقع در طول تاريخ جمهوري اسلامي ايران بي‌نظير بوده است.

سردار سليماني تشنه شهادت بود و حتي وقتي با دوستان‌شان صحبت كردم، اظهارات‌شان درباره سخنان ايشان در روزهاي اخير حيرت‌آور بود و نشان از روح بلند اين سردار عاليرتبه داشت؛ چنانكه مي‌گفتند سردار سليماني وقتي مي‌خواست از برنامه‌ريزي‌ها براي آينده بگويد، تاكيد كرده بود «من كه نيستم ولي شما چنين كنيد»؛ يعني وقتي مي‌خواست توصيه يا راهنمايي كند، تاكيد مي‌كرد كه «من كه ديگر نيستم»؛ جمله‌اي كه نشان از آن دارد كه حاج قاسم خودش به شهيد شدنش آگاه بود.

اما اين اتفاق دلخراش روي ديگري هم دارد و آن اينكه امريكا بايد بداند كه بزرگ‌ترين اشتباه خود را مرتكب شده و بايد خسارت سنگيني براي آن بپردازد و حال نوبت ماست كه ضربه دوم را سنگين‌تر به آنها بزنيم؛ البته به‌ خوبي مي‌دانيم اين ضربه را چگونه هوشمندانه، چه زمان و در چه مكاني وارد كنيم؛ حتما انقلابيون ما بر احساسات خود غلبه خواهند كرد و اجازه خواهند داد كه مديران ارشد ضمن ارزيابي دقيق ابعاد مساله اقدام كنند.

به هر تفسير، امريكايي‌ها بايد بدانند ضربه ما سهمگين و شكننده خواهد بود؛ زيرا حجم، عمق و ابعاد ضربه را ما تعيين خواهيم كرد و امريكايي‌ها بايد از همين امروز خود را براي انتقام سخت ايران آماده كنند.

مشاور عالي رييس مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها