• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4557 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

سردار سليماني زنده است

نجفقلي حبيبي

انالله و انا اليه راجعون

شهادت سردار سليماني يا همان برادر حاج قاسم را به امت بزرگ اسلام تبريك و تسليت عرض مي‌كنم.

اين مرد بزرگ و مخلص‌، بدون هياهو و جنجال عمر خود را در مبارزه با ظلم و استكبار گذراند تا خلق خدا در آرامش و آسايش زندگي كنند و نتيجه اين خدمت خالصانه در راه خدا، حتما آينده بهتري را براي امت اسلام و مستضعفان جهان به وجود خواهد آورد.

شهادت ايشان در همين چند روز پرالتهاب بركات و آثار بسياري براي جهان اسلام پديد آورده است.

مصوبه مجلس عراق براي خروج امريكايي‌ها از اين كشور كه قطعا نتايج بزرگي براي استقلال سياسي عراق به بار خواهد آورد، يكي از نتايج شهادت اين سردار مخلص و همراهانش در همين روزهاي اوليه بود. در سراسر جهان مسلمانان حول محور اين سردار شهيد دور هم جمع شده‌، تظاهرات كرده و بر هويت خويش تاكيد كرده‌اند.

اين قبيل ظهور و بروزها آثار و بركات فراواني براي امت بزرگ اسلام خواهد داشت و علاوه بر مسلمانان‌، نمايش وحدت مستضعفان جهان در كشورهاي مختلف است. بنابراين اين تجمعات را نبايد كوچك شمرد، زيرا در آنها ترس‌ها و رعب‌هاي كاذب كه توسط استكبار ذهن‌ها را انباشته بود، فرو مي‌ريزد و اعتماد به نفس به وجود مي‌آورد.

از ديگر بركات شهادت سردار سليماني اين است كه سياستمداران آزاده و فهميده جهان را هم متوجه عظمت جهان اسلام و آرمان‌هاي آزاديخواهانه و عدالتجويانه آن كرده است تا در اين باره بيشتر فكر كنند.

اين اتفاقات همچنين به همدلي انسان‌هاي خوشفكر و عدالتخواه و آزاديخواه جهان كمك فوق‌العاده‌اي كرده است.

اما در داخل ايران عزيز‌، شهادت اين سردار بزرگ تمام مردم را در طبقات اجتماعي و فرهنگي و ديدگاه‌هاي سياسي مختلف و متفاوت به شكل معجزه‌آسايي دور هم جمع كرد و وحدت بي‌نظيري را در كشور به نمايش گذاشت.

تظاهرات‌ها و عزاداري‌هاي اين سردار شهيد و همرزمانش چنان تحول روحي و انسجام ملي در كشور به وجود آورده كه قابل تصور نيست و همه را به حيرت انداخته است.

علاوه بر آن اين شهادت چه در داخل ايران و چه در جهان اسلام و چه نزد مستضعفان عالم‌، اثر عميقي در اصلاح به معناي عام كلمه خواهد داشت.

تشييع و بزرگداشت اين شخصيت و همراهانش يك درس هم به همه مسوولان و متوليان امور كشور داد تا همه بدانند كه اگر صادقانه و بي‌ريا خدمت كنند، خداوند پاداش خدمات آنها را اين‌گونه خواهد پرداخت. اميدوارم در سايه اين وحدت ملي‌، امت ما و امت اسلام قدم‌هاي بزرگي براي پيشرفت و آسايش خود و ديگران بردارند.

شايد بتوان گفت يكي ديگر از نتايج اين شهادت و تكريم جهاني از اين شهيد و همراهانش در عرصه ملي و جهاني اين است كه بر همه ترديدها و شبهه‌ها كه در گذشته درباره حضور ايران در سوريه و عراق و لبنان وجود داشت‌، پاسخ آشكار داد. در تظاهرات‌ها از زبان بسياري مي‌شنويم كه او امنيت ما را در وانفساي حضور داعش تضمين كرد.

اينها نشانه حضور موثر سردار در امنيت كشورمان و جهان است. از اين‌روست كه شاهديم در كشورهاي مختلف اعم از هند، افغانستان، پاكستان و... تجمعات فراواني برگزار شده است. حتي در كشورهاي غربي تكان فوق‌العاده‌اي را شاهديم كه توسط مسلمانان و مستضعفان برداشته شده است. به نظر من شعارهاي امريكا با اين شهادت اعتبار خود را از دست داده و تاثير عميقي در دگرگوني تفكر جهاني درباره اسلام و امت اسلامي ايجاد شده است.

با شهادت سردار سليماني تهديدهاي امريكا ديگر نمي‌تواند تاثير خود در ترساندن امت اسلام و ايران را داشته باشد، زيرا چنان روحيه شجاعت و اقتدار ملي بالا گرفته كه قابل تصور نيست و اين تاثير فوق‌العاده مثبتي در جهت حفظ وحدت، اقتدار ملي، انقلاب اسلامي و مستضعفان عالم و اجتماع آنان دارد.

مجموع عوامل فوق نشان مي‌دهد سردار شهيد ما از بين نرفته و در ميان ماست.

او زنده است همان‌طور كه امام حسين (ع) زنده است و با وجود 1300 سالي كه از شهادت‌شان گذشته، همچنان در قلب مردم است. سردار حاج قاسم سليماني احياگر همان تفكر امام حسين(ع) است و راهش ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون