• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

محسن هاشمي ضمن تكذيب سكونت خانواده هاشمي در كاخ مرمر:

شوراي نگهبان در كاخ فرح مستقر است

محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران در حساب شخصي خود در توييتر نوشت: «در مورد اظهارات آقاي فتاح مبني بر استقرار آيت‌الله هاشمي در كاخ مرمر، معتقدم اين حركت كاملا انحرافي و تخريبي و تنها براي تبليغات و انتخابات بود. البته فكر نمي‌كنم منظور آقاي فتاح تخريب بوده بلكه از صحبت ايشان سوءاستفاده شده. بعيد مي‌دانم آقاي فتاح قصد تخريب آيت‌الله هاشمي را داشتند يا اينكه ايشان نمي‌دانسته در طول 40 سال بيست‌و‌خرده‌اي سال قوه قضاييه در كاخ مرمر بوده است. در همه سال‌هاي پس از انقلاب، مقاماتي كه مسووليت‌هاي حكومتي داشته و دارند، در كاخ‌هاي بازمانده از دوره پهلوي مستقر هستند.»

هاشمي در ادامه نوشت: «مثلا محوطه رياست‌جمهوري از قديم معروف به كاخ سفيد بود كه آقاي روحاني در آن مستقر است. يا كاخ شاهپور غلامرضا كه قوه قضاييه در آن مستقر است. جايي كه آقاي جهانگيري در آن مستقر و هيات دولت تشكيل مي‌دهد هم كاخ نخست‌وزيري بوده، پايين‌تر از آن كاخ فرح است كه شوراي نگهبان آنجاست. كاخ مرمر، پس از انقلاب اولين‌بار قوه قضاييه در آن مستقر شد، آقايان صانعي و موسوي‌اردبيلي و يزدي تا سال 74 يا 75 در همين كاخ مستقر بودند؛ پس از آن، چون اين كاخ به ترميم نياز داشت، قوه قضاييه جابه‌جا شد و به كاخ شاهپور غلامرضا رفت.»

او در ادامه توضيح داد: «پس از فوت آيت‌الله هاشمي، آقايان موحدي و هاشمي‌شاهرودي به مرمر رفتند، يعني تا حدود 5/1سال بعد از فوت حاج‌آقا. پس از آن، مجمع به مجلس قديم نقل مكان كرد. ادعاي زندگي آيت‌الله هاشمي در كاخ مرمر هم كذب است، خانواده ما اصلا در اين كاخ حضور نداشت و تنها جلسات مجمع در آن برگزار مي‌شد.»

پرويز فتاح در يك برنامه تلويزيوني مدعي شده ‌بود كه مجمع تشخيص مصلحت نظام و شخص مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني حدود ۲۰ تا ۲۵ سال پيش در كاخ مرمر مستقر شدند. محسن هاشمي پيش از اين در نامه‌اي خصوصي اين موضوع را توضيح داده ‌بود اما اين‌بار در توييتر خود از جزيياتي در مورد ساكنان كاخ مرمر گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون