• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

خبرخوان

پرداخت ۵ هزار ميليارد تومان بدهي دولت به تامين اجتماعي

رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: پيشنهاد شد كه ۷۵۰ ميليون دلار از محل صندوق توسعه ملي براي ساخت كشتي‌ در داخل اختصاص يابد. محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي، گفت: براساس گزارشي كه در اين جلسه ارايه شد ۶۲درصد امكان ساخت كشتي در داخل وجود دارد و بر اين اساس ۸۵درصد نياز كشور در داخل تامين مي‌شود. رييس سازمان برنامه و بودجه اضافه كرد: براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي برنامه و پروژه‌هايي به دستگاه‌هاي مختلف ابلاغ شده كه در اين جلسه وزارت امور اقتصادي و دارايي گزارشي از ۱۰ پروژه ارجاعي به آن ارايه كرد. او افزود: براساس اين گزارش، اعلام شد كه از ۶۰درصد پيشرفت پيش‌بيني شده در پروژه‌ها، ۵۳درصد پيشرفت محقق شده و آثار اجراي اين پروژه‌ها را در بخش ماليات مي‌توان ديد كه عملكرد مالياتي نسبت به سال‌هاي گذشته بهبود يافته و بخشي از كمبود درآمدهاي ناشي از نفت را مي‌توان از ماليات بردرآمدها تامين كرد. نوبخت اضافه كرد: گزارشي هم از بازار سرمايه و بورس ارايه شد كه روبه افزايش است و اينها مساعي است كه در ارتباط با اجراي پروژه‌هاي اقتصادي مقاومتي داشتيم و مقرر شد گزارش ويژه‌اي از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي در ارتباط با بورس بدهد. او در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: ۵ هزار ميليارد تومان بدهي دولت به تامين اجتماعي پرداخت شده كه سه هزار ميليارد آن دراختيار بيمه سلامت قرار مي‌گيرد.

سياست‌هاي وزارت راه در مسكن مداخله‌جويانه است

دبير كانون سراسري انبوه‌سازان با بيان اينكه براي حل مشكلات مسكن گوش شنوايي در مجلس و دولت نداريم، گفت: سياست‌هاي وزارت راه در بخش مسكن مداخله‌جويانه است. فرشيد پورحاجت درباره وضعيت توليد مسكن در كشور اظهار كرد: يكي از مسائل مهمي كه بايد موردتوجه قرار گيرد آن است كه بايد دولت و مجلس نقش تسهيل‌گري را در اين بخش انجام دهند. او ادامه داد: اين در حالي است كه قوانين، دستورالعمل، ضوابط و آيين‌نامه در جهت تضعيف بخش توليد است و كمك چنداني به افزايش ساخت‌وساز مسكن نمي‌كند.

بيشترين فشار دوران تحريم بر دارندگان درآمد ثابت است

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: امروز بايد به اين موضوع توجه داشت كه در شرايط تحريمي، بيشترين فشار روي كساني است كه درآمدهاي ثابت دارند. محمد شريعتمداري تصريح كرد: مشكلات زيادي در زندگي بازنشستگان وجود دارد و برخي از آنها براي يك زندگي معمولي و آبرومند در تلاش هستند، بنابراين كار در نهادهاي خدمت‌رساني مانند صندوق بازنشستگي نيازمند احساس مشترك و همدلي است. وزير كار تاكيد كرد: نبايد به هيچ وجه از مسووليت خود فاصله بگيريم و ضرورت دارد با بازنشستگان تعامل داشته باشيم و تشكل‌هاي‌شان را محترم بشماريم و مسائل و مشكلات‌شان را جدي بگيريم. به گفته او، صيانت از آنچه متعلق به بازنشستگان است بايد با حداكثر توانايي انجام شود، بنابراين ارزش دادن به دارايي‌هاي بازنشستگان و حركت به سمت يك نظام مالي سودده با پرتفوي ارزشمند از جمله اهداف اين صندوق است و همه صندوق‌هاي بازنشستگي دنيا هم با در پيش گرفتن همين رويكرد كمتر بنگاهداري مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون