• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4574 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن

خبرخوان

شرط تازه براي انتقال وجه بالاي يك ميليارد تومان

در اجراي الزامات قانون مبارزه با پولشويي و ضوابط اجرايي آن و همچنين شفافيت بيشتر نقل و انتقالات بانكي، در كليه انتقالات وجوه بالاتر از يك ميليارد تومان درون بانكي و بين بانكي (ساتنا) روساي شعب بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارايه اسنادي كنند كه هرگونه معامله، قرارداد يا علت انتقال پول در آن مشخص باشد و يك كپي از اين اسناد مربوط به انتقال وجه را در پرونده تراكنش مذكور نگهداري كنند. بازرسان مديريت ‌كل نظارت و اداره مبارزه با پولشويي به صورت نمونه‌اي و موردي نسبت به بررسي نحوه رعايت اين بخشنامه در شعب بانك‌ها اقدام خواهند كرد و مسووليت عدم رعايت بخشنامه با رييس شعبه و هيات‌مديره بانك يا موسسه اعتباري غيربانكي و ساير مديران ذي‌ربط خواهد بود. يادآوري مي‌شود ماه گذشته نيز بانك مركزي طي بخشنامه‌اي انتقال غيرحضوري درون بانكي و بين بانكي (ساتنا) بيش از يك ميليارد ريال را ممنوع اعلام كرده بود.

 

نيمي از ظرفيت توليد كارخانه‌هاي كاشي و سراميك خالي است

بهنام عزيززاده، مدير انجمن صنفي توليدكنندگان كاشي و سراميك كشور با اشاره به مشكلاتي كه اين صنعت به دليل تحريم‌ها با آنها دست و پنجه نرم مي‌كند، گفت: ركود ساخت و ساز باعث شده صنعت كاشي و سراميك با ۵۰ درصد ظرفيت فعاليت كند. از طرف ديگر به دليل تحريم‌ها امكان حضور گسترده در بازارهاي صادراتي نيز وجود ندارد، ‌به‌طوري‌كه ۸۵ درصد صادرات كاشي و سراميك به عراق، افغانستان و پاكستان انجام مي‌شود. عزيززاده از فعاليت ۵۰ درصد ظرفيت توليد كاشي در كشور خبر داد و گفت: ظرفيت توليد كاشي و سراميك در كشور سالانه ۷۰۰ ميليون متر مربع است، اما در سال گذشته ۳۸۰ ميليون متر مربع كاشي و سراميك توليد شد. قطع رمز دوم ايستا در چند بانك  رمز دوم ايستا (رمز دوم فعلي كارت بانكي) از امروز در بانك‌ها و موسسات اعتباري به‌طور تدريجي ظرف چند روز قطع مي‌شود. انجام خريدهاي اينترنتي بدون حضور كارت تا سقف مجموع يك ميليون ريال براي هر كارت در هر ۲۴ ساعت با رمز دوم ايستا قابل انجام است. رمز دوم ايستاي كارت‌هاي بانكي بانك‌هاي صادرات و پاسارگاد در روز هشتم و بانك‌هاي قرض‌الحسنه رسالت و ايران- ونزوئلا در روز دهم و بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در روز دوازده بهمن‌ماه غيرفعال مي‌شود. قطع سرويس رمز دوم ايستا در ساير بانك‌ها نيز در آينده اعلام خواهد شد. مشتريان بانكي نسبت به فعال‌سازي «رمز دوم پويا» از طريق مراجعه به وب‌سايت بانك خود يا خودپرداز يا شعبه بانك خود اقدام كنند. مشتريان بانكي براي فعال‌سازي رمز دوم پوياي پيامكي كافي است شماره تلفن همراه خود را در يكي از درگاه‌هاي بانكي تاييد و پس از آن قادر خواهند بود با فشردن دكمه «دريافت رمز دوم پويا»، رمز دوم پويا را دريافت كنند.

 

جزييات تغييرات لايحه مالياتي وزارت اقتصاد قبل از ارسال به دولت

معاون وزير اقتصاد تغييرات لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم را تشريح كرد. محمد دهقان دهنوي با اشاره به تغييرات لايحه جديد مالياتي دولت، گفت: بايد پيش‌نويس لايحه با حضور صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادي، نمايندگان مجلس و بخش‌هاي پژوهشي و كارشناسي بررسي و چكش‌كاري شود تا اجراي آن براي اقتصاد مطلوب باشد. معاون وزير اقتصاد با اشاره به اينكه مباحثي مانند ماليات بر مجموع درآمد، ساماندهي ماليات‌ها و ماليات بر عايدي املاك در اين لايحه مطرح شده است، گفت: در بحث ماليات بر مجموع درآمد كساني كه درآمد بيشتري دارند ماليات بيشتري پرداخت مي‌كنند. البته بيش از 130 كشور دنيا اين نوع ماليات را دريافت مي‌كنند. او تاكيد كرد: همزمان با اين موضوع بايد سامانه موديان و پايانه‌هاي فروشگاهي شكل بگيرد و سيستم‌هاي اطلاعاتي به يكديگر متصل شوند. ازسوي ديگر بايد اظهارنامه‌ها مبناي تشخيص ماليات باشد و يك نظام تشويقي و تنبيهي براي ارايه اظهارنامه وجود داشته باشد. مجموعه اين موارد در طول زمان در حال پيگيري است. دهقان دهنوي همچنين در رابطه با اخذ ماليات از سود سپرده بانكي و سهام گفت: ماليات بر سود سپرده و سهام در لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم ديده نشده و مالياتي از آن اخذ نمي‌شود.

 

مصوبه جديد كميسيون تلفيق، مبلغ يارانه در سال ۹۹ افزايش مي‌يابد

سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه از افزايش ميزان يارانه نقدي در سال ۹۹ خبر داد. هادي قوامي، سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال 99 در نشست خبري خود با تشريخ آخرين مصوبات اين كميسيون گفت: براساس مصوبه كميسيون در سال آينده 28 هزار تومان به مبلغ يارانه در سال 99 اضافه خواهد شد و از ابتداي فروردين سال آينده رقم يارانه نقدي از 45 هزار و 500 تومان به 72 هزار تومان افزايش مي‌يابد.

 

سهم ۷۰۰ هزار دستگاهي تلويزيون قاچاق در بازار ايران

دبير انجمن توليدكنندگان لوازم صوتي و تصويري كشور گفت: باتوجه به كاهش سهم بازاري كارخانجات، برآورد مي‌شود در مجموع ساليانه حدود ۷۰۰ هزار دستگاه تلويزيون قاچاق در بازار كشور عرضه شود. محمدرضا شهيدي افزود: ‌با وجود ممنوعيت ورود اجناس خارجي، اما شاهد حجم بالايي از تلويزيون‌هاي تقلبي و قاچاق در بازار هستيم كه در ۲۰ سال گذشته بي‌سابقه بوده است. او بيان‌ داشت: در ۹ ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۵درصدي در توليد تلويزيون به ثبت رسيد. به گفته اين مقام صنفي، تا پايان آذر ماه ۶۵۰ هزار دستگاه تلويزيون از سوي شركت‌هاي داخلي توليد شده، اين در حالي است كه در مدت مشابه پارسال ۷۵۰ هزار دستگاه توليد شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون