• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4578 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن

اطلاعيه ماهان درباره تداوم پروازها به چين

با گسترش خطر شيوع ويروس خطرناك كرونا، بسياري از كشورها و ايرلاين‌هاي بين‌المللي در طول روزهاي گذشته پروازهاي خود به مقصد يا از مبدا چين را تعليق كرده‌اند و مسافراني كه در روزهاي گذشته به اين كشور سفر داشته‌اند، تحت بررسي پزشكي قرار مي‌گيرند.

در ايران نيز از چند روز قبل در جريان جلسات مسوولان دولتي اعلام شد كه محدوديت‌هايي در جريان پروازهاي برنامه‌اي ميان ايران و چين
در دستور كار قرار مي‌گيرد و وزارت بهداشت خواست به منظور كاهش خطر ورود اين ويروس به كشور، پروازها به چين به حالت تعليق در آيند. با وجود آنكه به نظر مي‌رسيد رسيدن به اين تصميم به معناي توقف پروازهاي مشترك خواهد بود اما در طول روزهاي گذشته تعدادي پرواز محدود از سوي شركت هواپيمايي ماهان ميان ايران و چين برقرار ماند و اين مساله ابهام‌هايي را به وجود آورد. انتشار خبر ديدار مديرعامل اين شركت هواپيمايي با سفير چين در تهران نيز مزيد بر علت شد تا گمانه‌زني‌ها درباره تداوم پروازهاي ماهان به چين افزايش يابد. پس از افزايش اين گمانه‌زني‌ها، روز گذشته شركت هواپيمايي ماهان در اطلاعيه‌اي رسمي اعلام كرد كه بليت‌فروشي براي پروازهاي ايران- چين را متوقف كرده و تا پايان ماه جاري ميلادي (فوريه) انجام پروازهاي برنامه‌ريزي شده را با هماهنگي مسوولان ذي‌ربط در دستور كار قرار خواهد داد.

در اطلاعيه اين شركت‌ هواپيمايي آمده: براساس سياست‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران به آگاهي مسافران خود در مسيرهاي پروازي به مقاصد مختلف از ايران به چين و بالعكس مي‌رساند كه اين شركت براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني و نقطه‌نظرات سازمان هواپيمايي كشوري ايران اقدام به توقف فروش بليت در مسيرهاي فوق‌الذكر تا پايان ماه فوريه سال جاري ميلادي (27 روز ديگر) كرده از همين رو بديهي است پس از اتمام زمان مذكور براساس مجوز دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط و سازمان هواپيمايي كشوري تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد و هواپيمايي ماهان در چارچوب راهبردهاي كشور اقدام لازم را به عمل خواهد آورد. براساس اعلام هواپيمايي ماهان، در اين مدت هرگونه پرواز رفت‌وبرگشت به چين به‌منظور انتقال مسافران ايراني از چين به ايران و مسافران چيني به چين در چارچوب مجوزهاي سازمان هواپيمايي كشوري ايران و چين براساس توافقات جاري انجام خواهد شد. يكي از مسائلي كه در روزهاي گذشته مطرح بوده، بحث بازگرداندن ايراني‌هاي حاضر در چين به كشور و نحوه برنامه‌ريزي براي انتقال اين افراد بوده است. شهرام آدم‌نژاد، معاون وزير راه و شهرسازي- درباره آخرين برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در اين زمينه گفته: در روزهاي گذشته به شركت هواپيمايي ماهان اجازه داده شد در چند پرواز محدود و كنترل‌شده، نسبت ‌به بازگرداندن شهروندان ايراني از كشور چين اقدام كند و باتوجه به اينكه برخي اتباع چيني نيز قصد بازگشت به اين كشور را داشتند، در اين پروازها مسافران چيني را نيز به چين منتقل كنند. باتوجه به اينكه تعدادي از اتباع به‌خصوص دانشجويان ايراني در شهر قرنطينه ‌شده «ووهان»، مركز شيوع اين بيماري، حضور دارند، با هماهنگي وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همراهي تيمي كامل از پزشكان، يك فروند هواپيماي شركت ماهان روز سه‌شنبه عازم چين مي‌شود تا دانشجويان ايراني را به كشور بازگرداند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون