• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4578 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن

پرده بيست و سوم از اجراي پپ – مورينيو

شطرنج سريع، خشن و برق‌آسا

چشم‌ها خيره به شمال لندن بود تا بعد از يك دوره كوتاه وقفه شاهد اجراي دوباره‌اي از نمايش هيجان‌انگيز پپ - مورينيو باشيم. دو تن از بزرگ‌ترين مربي‌هايي كه تاريخ فوتبال به خود ديده و از اولين تقابل‌شان با يكديگر، دوقطبي جديدي را در فوتبال خلق كردند كه تا امروز جاري و همچنان ديدني است. ديدار تيم‌هاي تاتنهام و منچسترسيتي در ورزشگاه جديد تاتنهام‌ استاديوم، بيست و سومين پرده از اين اجراي باشكوه بود. 62 هزار نفر از نزديك و ميليون‌ها نفر به صورت زنده شاهد اين جدال بودند. جدالي كه به نظر مي‌رسيد با توجه به وضعيت دو تيم در جدول به سادگي به نفع گوارديولا به پايان برسد و او دوازدهمين بردش را مقابل ژوزه كسب كند اما در نهايت اتفاقات اين مسابقه به شكلي رقم خورد كه ژوزه به ششمين پيروزي مقابل پپ برسد.

سيتي، مدافع عنوان قهرماني كه قهرماني اين فصل را از دست رفته مي‌بيند و براي كسب جايگاه دوم تلاش مي‌كند اين روزها اصلا تيم سرحالي نيست و بدون انگيزه به مصاف رقبا مي‌رود. تيم گوارديولا بعد از دو قهرماني پياپي و شكستن برخي ركوردهاي ليگ برتر انگليس هيچ شباهتي به فصول گذشته‌اش ندارد. مصدوميت‌ها كار پپ را بسيار كرده و او مجبور است در قلب دفاعش از فرنانديويي استفاده كند كه در پست هافبك دفاعي هم چهره چندان مطمئني نيست و برزيلي‌ها اين موضوع را بسيار خوب مي‌دانند. در پست دفاع چپ زينچنكو جوان به ميدان رفت و ايلكاي گوندوغان هافبك چپ اين تيم بود كه يك پنالتي را هم از دست داد. منچسترسيتي در اين مسابقه 70درصد مالكيت توپ را در اختيار داشت و بازيكنان اين تيم با 686 پاس، دو برابر تاتنهام پاس به يكديگر دادند. سيتي كه در فصول گذشته معروف شده به انجام خطاهاي تاكتيكي اين بازي را با يكي از همين خطاها از دست داد. زينچنكو در دقيقه 60 در حالي كه يك كارت زرد داشت، زماني كه بعد از از دست رفتن توپ توسط هم‌تيمي‌هايش با ضدحمله سريع تاتنهامي‌ها مواجه شد، مجبور به خطا شد و داور به سرعت كارت زرد دوم و كارت قرمز را مقابل صورتش گرفت. بعد از اين اخراج و 10 نفره شدن منچسترسيتي، روند بازي كمي تغيير كرد و اين تاتنهام بود كه با ضدحملات خطرناكش موقعيت‌هاي بيشتري روي دروازه سيتي‌زن‌ها ايجاد مي‌كرد. هوگو لوريس با وجودي كه يك پنالتي را مهار كرد اما خوش شانس بود كه با اشتباه عجيبش سيتي به گل نرسيد. در اين ديدار دراماتيك با صحنه‌هاي عجيب فراوان شاهد هنرنمايي‌هاي مورينيو در كنار زمين هم بوديم. او بعد از اينكه داور به ضرر تيمش با نقش‌آفريني VAR پنالتي اعلام كرد، شروع به اعتراضات شديد كنار خط كرد. زماني كه هوگو لوريس اين پنالتي را مهار كرد در ريباند توپ برگشتي به رحيم استرلينگ رسيد كه موجب برخورد لوريس و اين بازيكن انگليسي شد و مهاجم سيتي نقش بر زمين شد. بعد از اين صحنه مورينيو كه بالاخره روي صندلي‌اش آرام گرفته بود دوباره از جايش برخاست و با استارتي سريع خود را به داور چهارم رساند و درخواست اخراج شدن استرلينگ را داشت. ويديويي يك دقيقه‌اي از اين صحنه در شبكه‌هاي اجتماعي وايرال شده و مورينيو دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

اين ديدار يك شطرنج تمام‌ عيار بود. مسابقه‌اي سريع، برق‌آسا و البته خشن. ديداري كه 5 كارت زرد، يك كارت قرمز، 22 خطا، 21 موقعيت و دو گل داشت. سيتي در اين مسابقه 18 ضربه به سمت دروازه هوگو لوريس شليك كرد كه تنها 5 ضربه در چارچوب بود و هيچ‌كدام گل نشد. در سمت مقابل تاتنهام 3 ضربه به سمت دروازه داشت كه هر 3 ضربه دقيق بود و دو تا از آنها به تور دروازه ادرسون چسبيد. استيون برخواين، ستاره هلندي تازه‌وارد تاتنهامي‌ها با حركتي زيبا گل اول را به ثمر رساند تا به دويست و پنجاهمين بازيكني تبديل شود كه در اولين حضورش در ليگ برتر انگليس موفق به گلزني شده است. او در آيندهوون عملكردي عالي داشت و در آخرين روزهاي نقل و انتقالات زمستاني راهي تاتنهام شد تا سرنوشت يكي از مهم‌ترين دوئل‌هاي فصل را تغيير بدهد. 8 دقيقه بعد از گل برخواين در دقيقه 63، سون هيونگ مين دومين گل اسپرز را به ثمر رساند تا دنيا روي سر پپ گوارديولا آوار شود. تيمي كه موقعيت‌سوزي‌هاي بسياري كرد و دروازه خالي، پنالتي و تك به تك را از دست داد با دو گل به سختي جريمه شد. پپ گوارديولا بعد از اين شكست بازيكنانش را 45 دقيقه در رختكن حبس كرد و مشخص نيست چه چيزهايي به آنها گفته اما مي‌دانيم كه صحبت‌هايي از روي مهر و محبت نبوده است. تاتنهام با اين پيروزي خودش را از ميانه جدول كند و به رده پنجم رسيد. با وجود اينكه كسب سهميه ليگ قهرمانان براي تاتنهام سخت به نظر مي‌رسد اما با توجه به عملكرد ابتداي فصل تيم زير نظر پوچتينو، كسب سهميه ليگ اروپا هم مي‌تواند براي هواداران راضي‌كننده باشد. هر چند تا پايان فصل فرصت بسياري باقي مانده و اين احتمال وجود دارد كه با ادامه روند سينوسي لستر و چلسي، تاتنهام يا ديگر تيم‌هاي مستعد، موفق به كسب سهميه ليگ قهرمانان شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون