• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4578 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن

كيانوش رستمي باز هم اوت كرد

روياي المپيك بر باد مي‌رود؟

رشت، پنجمين دوره مسابقات وزنه‌برداري جام فجر. كيانوش رستمي براي بهبود ركوردهايش و نزديك شدن به شانس كسب سهميه المپيك 2020 روي تخته مي‌رود. او كه در چند سال گذشته جزو پرحاشيه‌ترين ورزشكاران ايران بوده ، كسي كه معتقد است تمرينات تيم ملي به دردش نمي‌خورد و بايد به تنهايي تمرين كند. وزنه‌بردار نخبه‌اي كه در رقابت‌هاي اخيرش بيشتر از درخشش، «اوت» كرده است. كيانوش رستمي در مسابقات جام فجر براي حركت اول يك‌ضرب وزنه 175 كيلوگرمي را تقاضا مي‌كند. يك وزنه سنگين كه بالا بردنش، باتوجه به وزنه‌هايي كه ديگر ورزشكاران حاضر در مسابقه مي‌زنند، قطعا او را به مدال طلا مي‌رساند اما از طرف ديگر يك ريسك بزرگ هم به حساب مي‌آيد، چراكه ممكن است عدم موفقيت در مهار اين وزنه او را از دور رقابت‌ها حذف كند.

كيانوش پشت وزنه 175 كيلوگرمي مي‌نشيند و در همان ابتداي ليفت كردن وزنه را رو به جلو رها مي‌كند؛ سه چراغ قرمز! كيانوش براي استراحت مي‌آيد و بعد از چند دقيقه روي سكو مي‌رود. ليفت و اين‌بار رها كردن از جلو؛ سه چراغ قرمز! كيانوش براي استراحت مي‌آيد و براي بار سوم دو كيلو به وزنه‌اي كه دو بار در بالا بردنش شكست خورده مي‌افزايد؛ 177 كيلوگرم. قهرمان المپيك لندن در آخرين شانسش پشت وزنه قرار مي‌گيرد. ليفت مي‌كند و نهايت سعي‌اش را به كار مي‌گيرد كه وزنه را رها نكند اما قبل از بلند شدن همه‌چيز تمام شده. وزنه از دستان رستمي خارج شده است و او روي سكو نشسته و به زمين مشت مي‌كوبد؛ باز هم سه چراغ قرمز و اوت.

رستمي يك فرصت ديگر براي رسيدن به المپيك را از دست داده است. مسابقات بين‌المللي جام فجر كه با حضور ورزشكاراني از ايران و كشورهاي ارمنستان، بنگلادش، بوسني و هرزگوين، بلغارستان، كامرون، اندونزي، عراق، اردن، قرقيزستان، مغولستان، نروژ و تركيه برگزار مي‌شود يكي از مراحل كسب سهميه المپيك 2020 توكيو به حساب مي‌آيد و رستمي با اوت كردن در اين مسابقه تنها با يك معجزه مي‌تواند شانس حضور در المپيك ژاپن را به دست آورد. البته رستمي در دوضرب با مهار وزنه 215 كيلوگرمي به نشان طلا دست يافت ولي ركورد مجموع براي او محاسبه نشد.
تا پيش از مسابقه رستمي يكي از بي‌رقيب‌ترين ورزشكاران اين رقابت‌ها براي كسب عنوان قهرماني بود اما انتخاب‌هاي او حالا باعث شده بدون ثبت ركورد مجموع رقابت را ترك كند. اين براي چندمين‌بار است كه كيانوش رستمي اسير يك اشتباه تكراري مي‌شود و گويا كسي هم نيست كه او را از اين راه بازگرداند و شايد هم كسي هست و گوش شنوايي در كيانوش رستمي وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون