• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4587 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن

پيدا و پنهان

ماليات خودرو دلالان را فراري داد

احمد نعمت‌بخش، دبير انجمن خودروسازان ايران در رابطه با علت كاهش قيمت‌ها در بازار خودرو پس از روند صعودي اخير گفت: اينكه قيمت‌ها كاهشي‌اند عمدتا به دليل تصميم گرفته شده در بودجه ۱۳۹۹ است كه پيش‌بيني شده براي خريد و فروش خودرو ماليات اخذ شود. چند ماه است كه سرمايه‌گذاران براي خريد خودرو هجوم آورده‌اند و اكنون كه متوجه شده‌اند ممكن است دولت ماليات كلاني از آنها دريافت كند، نگران شده و در نتيجه خودروهاي در انبار ذخيره شده را به بازار عرضه كرده‌اند. نعمت‌بخش خاطرنشان كرد: تنها راه اين است كه خودرو در حاشيه بازار فروخته شود؛ يعني در موقع فروش قيمت اعلام نشود و در زمان تحويل، قيمت خودرو به نرخ حاشيه بازار تعيين شود.

 

چه كسي پاسخگوي هك اطلاعات كاربران سايت‌هاي ايراني است؟

در حالي كه روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر هك شدن اطلاعات كاربران از جمله در وب‌سايت علي‌بابا منتشر شد اما نه خود شركت و نه مسوولي پاسخگوي دقيق چرايي اين موضوع كه آيا اين اتفاق به دليل بي‌احتياطي و عدم اتخاذ تدابير حفاظتي افتاده يا خير، نبوده است؛ بار ديگر اين موضوع پررنگ شده كه چرا با گذشت بيش از يك سال از تدوين لايحه‌اي تحت عنوان صيانت از داده‌هاي شخصي اين لايحه هنوز به تصويب و اجرا نرسيده است. به نظر مي‌رسد اين لايحه از سال گذشته تاكنون به مرحله تصويب و اجرا نرسيده است.

 

تاثير ويروس كرونا بر صنعت خودروسازي جهان

خودروسازاني كه توليد خود را در چين در بحبوحه شيوع ويروس كرونا آغاز مي‌كنند، سعي دارند جلوي تحت تاثير قرار گرفتن فعاليت‌هاي‌شان را در مناطق ديگر به خاطر كمبود عرضه بگيرند. شركت جنرال موتورز تاكيد كرد كه از نزديك زنجيره عرضه توليد كاميون را در امريكاي شمالي كنترل مي‌كند. تري والنزوئلا، رييس بخش اتحاديه كارگران خودروسازي در تگزاس كه خودروهاي شاسي بلند جنرال موتورز را توليد مي‌كند، گفت: احتمال مختل شدن توليد در اين منطقه به خاطر كمبود عرضه قطعات وجود دارد. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه رهبران اتحاديه‌هاي خودروسازي در فلينت، ميشيگان، تگزاس و اينديانا در مورد كمبود احتمالي قطعات در كارخانه‌هاي‌شان هشدار داده‌اند.

 

قاچاق ۲۳۵ هزار شغل را از بين برد

محمد قديمي، مشاور مبارزه سيستمي و كالامحور ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور با بيان اينكه در سال 96 به ميزان ۲.۶ ميليارد دلار قاچاق پوشاك صورت گرفته است، افزود: ۲۳۵ هزار شغل در اين رابطه از بين رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون