• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4590 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

حادثه وحشتناك در رقابتي كه با فرمان ترامپ شروع شد

خواستند ثواب كنند، كبابش كردند

دني هاملين براي بار دوم برنده رقابت جذاب و ديدني Daytona 500 در شهر فلوريدا شد و در مجموع سومين پيروزي‌اش را به دست آورد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه حريف او براي كسب جايگاه نخست يعني رايان نيومن در يك تصادف وحشتناك با رايان بلاني مجروح و راهي بيمارستان شد.

نيومن با اتومبيل فوردش در دور پاياني مسابقه بود و شانس بسيار خوبي براي كسب قهرماني داشت، اما بلاني از عقب با سپر او برخورد كرد و باعث شد نيومن به سمت ديواره پيست فرستاده شود. اين اتفاق در حالي رخ داد كه بلاني تلاش داشت به نيومن كمك كند تا ازهاملين سبقت بگيرد اما اين تلاش فاجعه‌آميز شد. اتومبيل نيومن بعد از برخورد با ديواره با چند چرخش پشت سر هم در هوا و برخورد با چند ماشين ديگر از خط پايان عبور كرد در حالي كه در شعله‌هاي آتش گرفتار شده بود.

چند دقيقه طول كشيد تا ماشين نيومن روي چرخ‌هايش قرار بگيرد. بدنه ماشين كاملا در هم فرو رفته بود و كلاه ايمني كه براي حفاظت از سر راننده طراحي شده بود، تصوير ترسناكي داشت. برنده Daytona 500 در سال 2008 به وسيله آمبولانس مستقيما راهي بيمارستان شد، اما صدمات به موستانگ او نشان مي‌داد وضعيت واقعا خطرناك است. بعد از اينكه ديگر راننده‌ها و هوادارانش منتظر ماندند تا خبري از اين راننده منتشر شود، اعلام شد كه او مصدوميت‌هايي بسيار جدي دارد اما زندگي‌اش در معرض خطر نيست. پس از مسابقه رانندگاني كه با نيومن برخورد داشتند نسبت به اين ماجرا واكنش نشان دادند. از جمله كورلي لاجوجي در توييترش نوشت: «اميدوارم نيومن خوب باشد. اين بدترين سناريو است و من جايي براي رفتن نداشتم اما سيگار كشيدم!»

هاملين به اولين نفري بعد از استرلينگ مارلين در سال 1995 تبديل شد كه دو بار پياپي Daytona 500 را برنده مي‌شود، اما جشن قهرماني او تحت تاثير واقعه وحشتناك براي نيومن قرار گرفت. او كه بعد از قهرماني نمي‌دانست دقيقا چه اتفاقي رخ داده و در حال جشن گرفتن با هم‌تيمي‌هايش بود، وقتي از خبرنگار فاكس اسپورت شنيد كه وضعيت نيومن وخيم است، گفت: «سلامتي فرد و خانواده از هر پيروزي و در هر ورزشي بزرگ‌تر است. ما در حال دعا براي رايان هستيم.»

صاحب تيم برنده يعني جو گيبس هم بعد از مسابقه به خاطر مراسم جشن عذرخواهي كرد. او گفت: «ما تا زمان جشن چيزي نمي‌دانستيم. ما مي‌دانيم كه چه اتفاقاتي ممكن است در اين ورزش بيفتد اما فقط اميدواريم كه نيفتد! در اين ورزش خطرات زيادي وجود دارد. در حال حاضر ما در حال دعا براي نيومن هستيم.»

بلاني كه در دور آخر برخوردش با نيومن حادثه‌ساز شد در واقع در حال كمك به نيومن براي جلو افتادن از هاملين بود.

بلاني گفت: «ما در حال هدايت نيومن به جلو بوديم. من تعهد داشتم كه كمك كنم كه فقط او را به پيروزي برسانم. ما مي‌خواستيم او و فورد برنده شوند اما يك اشتباه رخ داد. اين خيلي بد به نظر مي‌رسيد.»

هاملين در شرايطي در دور آخر قرار داشت كه از طرف هشت راننده فورد تحت فشار قرار گرفته بود و تنها يك راننده تويوتا را براي كمك به خودش مي‌ديد تا از محاصره خارج شود. اين به نيومن اجازه داد تا از كنار ديوار بتواند سبقت بگيرد اما آن ضربه كه از عقب به سپر ماشينش برخورد كرد، باعث شد نيومن به سختي به سمت ديوار بپيچد و درگير حادثه شود. البته اين اولين‌بار نيست كه نيومن درگير چنين حادثه‌اي مي‌شود. در سال 2003 او در Daytona 500 در هوا چرخيد و روي سقفش فرود آمد و يك بار ديگر اين اتفاق در مسابقه Talladega و در شهر آلاباما در سال 2009 برايش رخ داده بود.

در پايان رقابت Daytona 500 و بعد از هاملين كه با ماشين تويوتا موفق شد اول شود و 50 امتياز به دست آورد، رايان بلاني با ماشين فورد دوم شد و 48 امتياز دشت كرد. بعد از اين دو نفر كريس بوش نيز با ماشين فورد به عنوان نفر سوم از خط پايان عبور كرد. همچنين در پايان مسابقه تويوتا در جايگاه اول امتيازي ايستاد، فورد دوم شد و شورلت در جايگاه سوم قرار گرفت. در طول رقابت امسال 13 راننده مختلف توانستند خودشان را به جايگاه نفر نخست برسانند و همچنين نزديك‌ترين اختلاف بين نفر اول و دوم با تنها 0.014 ثانيه رقم خورد. در مجموع رقابت امسال 3 ساعت و 42 دقيقه و 10 ثانيه به طول انجاميد و در حين رقابت سه بار پرچم قرمز بالا رفت. يك بار به خاطر آب و هوا و دو بار به خاطر تصادف. همچنين سرعت متوسط ماشين‌ها نيز 227 كيلومتر بر ساعت تخمين زده شد.

مسابقه روز دوشنبه بعد از دومين تعويق به خاطر بارش باران برگزار شد. اين براي نخستين‌بار در 62 سال گذشته بود كه اين رقابت در روز يكشنبه برگزار نمي‌شود. هنگام شروع رقابت 11.2 ميليون بيننده روي شبكه فاكس اسپورت سوييچ كردند تا دونالد ترامپ را ببينند كه به عنوان اولين رييس‌جمهور تاريخ امريكا به ماشين‌ها فرمان حركت مي‌دهد و مسابقه را آغاز مي‌كند! شبكه فاكس اسپورت اعلام كرد بيننده‌هاي مسابقه از سال 2015، سي و دو درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نيز بيشتر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون