• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4598 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند

از تعويق جشنواره‌ سينمايي ايتاليا تا وضعيت آثار يك نقاش بزرگ

سفر كيارستمي به شيلي

گروه هنر و ادبيات 

تعطيلي كتابخانه ملي

تالارهاي مطالعه سازمان اسناد و كتابخانه ملي تا پايان هفته بعد تعطيل شد. سازمان اسناد و كتابخانه ملي اعلام كرد: با توجه به ادامه فراگيري «بيماري مسري كرونا» و براي حفظ سلامت اعضا و كاركنان كتابخانه ملي، تعطيلي تالارهاي كتابخانه ملي تا پايان روز جمعه (۱۶ اسفند ۹۸) ادامه خواهد داشت. در صورت مهيا شدن شرايط و در اطلاعيه‌هاي بعدي، پذيرش اعضا در تالارهاي كتابخانه ملي اطلاع‌رساني خواهد شد.

جشنواره سينمايي ايتاليا به تعويق افتاد

جشنواره فيلم «شرق دور» ايتاليا كه آثار سينمايي محبوب آسيا را به اروپا مي‌برد، مراسم ماه «آوريل» خود را به دليل شيوع ويروس «كرونا» به تعويق انداخت. بيست و دومين دوره از جشنواره فيلم «شرق دور» كه قرار بود از بيست و چهارم «آوريل» تا دوم «مه» برگزار شود به بيست و ششم «ژوئن» تا چهارم «جولاي» موكول شد. اين جشنواره سالانه در شهر «اودينه» كشور ايتاليا برگزار مي‌شود. اين شهر در شرق منطقه «لمباردي» ايتاليا قرار دارد كه تاكنون بيشتر موارد ابتلا به ويروس «كرونا» در اين كشور در همين منطقه به ثبت رسيده است.

ونگوگ در قرنطينه

گالري ملي لندن اعلام كرده نمايشگاهي را كه قرار بود با امانت دادن آثار اين گالري در ژاپن برگزار شود، به دليل تعطيل شدن موسسات هنري ژاپن به تعويق مي‌اندازد. گالري ملي لندن برنامه برگزاري اين نمايشگاه را پس از آنكه مقامات ژاپن دستور تعطيل شدن تمامي موزه‌هاي هنري ملي اين كشور را به مدت دو هفته صادر كردند، به تعويق انداختند. از جمله موزه‌هاي مهم ژاپن كه در پي اين دستور تعطيل شده‌اند به «موزه ملي توكيو» و «موزه ملي كيوتو» مي‌توان اشاره كرد. قرار بود اين نمايشگاه كه «شاهكارهايي از گالري ملي لندن» نام داشت سوم مارس در «موزه ملي هنرهاي غربي توكيو» برگزار شود، اما به دليل دستورات صادر شده توسط مقامات ژاپن اين موزه نيز تا شانزدهم مارس بسته خواهد ماند. گفتني است اين نمايشگاه قرار بود به نمايش آثار ونسان‌ونگوگ اختصاص داشته باشد.

حضور يك فيلم ايراني در شيلي

فيلم بلند «كيارستمي و عصاي گمشده» به كارگرداني محمودرضا ثاني و تهيه‌كنندگي بهروز نشان كه هم‌اكنون در بازار فيلم جشنواره برلين حضور دارد، در بخش مسابقه جشنواره فيلم «سانتياگو» در شيلي معروف به كشور آتشفشان‌ها رقابت مي‌كند. جشنواره فيلم سانتياگو شيلي دوره ششم خود را از تاريخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه مصادف با ۵ تا ۸ مارس ۲۰۲۰ برگزار مي‌كند. اين جشنواره فضايي براي برقراري ارتباط بين فيلمسازان با توليدكنندگان در صنعت سينماست و هدف آن خدمت به سينما و سكوي پرتابي براي فيلمسازان جوان و همچنين فيلمسازان باتجربه براي ايجاد كيفيت و تنوع است. هيات داوران اين رويداد سينمايي از متخصصان سينماي جهان، تلويزيون، ارتباطات و غيره تشكيل شده است. «كيارستمي و عصاي گمشده» ساخته محمودرضا ثاني پيش از اين در جشنواره‌هاي «سالتو»، «اوراسيا در روسيه»، «كوهستان سبز» و «تنديس طلايي» در امريكا روي پرده رفته و موفق به كسب جايزه بهترين فيلم از اين جشنواره‌ها و تنديس طلايي شد. «كيارستمي و عصاي گمشده» به مدت ۹۰ دقيقه، روايتي از نوع نگاه كيارستمي به زندگي و سينماست كه ثاني در مدت ۴ سال و زماني كه كيارستمي كارگاه‌هاي آموزشي سينمايي در اسپانيا و كلمبيا برگزار مي‌كرد، تلاش كرده بينش يك مولف، ديدگاه و جهان‌بيني او را به تصوير بكشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون