• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4599 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند

ويژه

اپراتور برتر موبايل در توسعه ارتباطات روستايي مشخص شد

براساس جديدترين آمار ارايه‌شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، رتبه نخست توسعه ارتباطات روستايي در اختيار همراه اول است به‌طوري‌كه اين اپراتور موفق شده در سه‌ماهه سوم سالجاري نزديك به ۴۵ هزار روستا و يك هزار و 252 شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطي خود قرار دهد. به گزارش شمانيوز، ارتباطات و تكنولوژي‌هاي نوين امروز از اساسي‌ترين عوامل رشد و توسعه كشورهاست و همچنين نقش مهمي را در اشتغالزايي، رونق اقتصادي و كاهش هزينه‌هاي مراجعات مردمي براي دريافت خدمات ايفا مي‌كند؛ بر همين اساس است كه كشورهاي درحال توسعه در تلاش هستند به واسطه بهره‌مندي از امكانات خود زمينه‌هاي رشد را در اين حوزه ايجاد كنند. در«قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوري اسلامي ايران» كه اسفند ماه سال ۱۳۹۵ تصويب شده، آمده كه وزارت ارتباطات بايد در جهت «توسعه زيرساخت‌هاي خدمات الكترونيكي در مناطق محروم و روستايي سرمايه‌گذاري كند؛ به‌ گونه‌اي كه امكان ارايه حداقل چهار خدمت الكترونيكي اصلي دولت (سلامت، آموزش، كشاورزي و بانكي) در ۸۰ درصد روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار كشور امكان‌پذير شود.» در چنين شرايطي مي‌توان گفت هريك از اپراتورهاي كشور در كنار وظايف و مسووليت‌هايي كه برعهده گرفته‌اند سهمي بزرگ در پيشبرد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه كشور دارند.اما بازار رقابتي اپراتورهاي كشور موجب شده است كه سهم هريك از اپراتورها در پيشبرد اهداف كلان دولت خاصه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات متفاوت باشد. در ادامه اين گزارش در صدد هستيم سهم هريك از اپراتورهاي كشور را در وضعيت پوشش شهرها، روستاها و جاده‌ها براساس پايين‌ترين سطح تكنولوژي تا پايان سه‌ماهه سوم 1398 بررسي كنيم.براساس جديدترين آمار منتشرشده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وضعيت توسعه تلفن همراه تا پايان سه‌ماهه سوم سالجاري حاكي از آن است كه بيش از ۱۱۸ ميليون خط فعال در كشور وجود دارد و ضريب نفوذ توسعه، ۱۴۲.۱۱ درصد است. صحبت‌هاي اخير وزير ارتباطات نيز حاكي از آن است كه تاكنون ۸۰ درصد روستاهاي كشور به شبكه ارتباطي متصل شده و تا پايان دولت فعلي نيز ۱۰۰ درصد روستاها از سرويس‌هاي خدمات الكترونيك برخوردار خواهند شد. در اين ميان اپراتورهاي موبايل نيز با سرمايه‌گذاري‌ گسترده مي‌كوشند سهم بيشتري در توسعه ارتباطات كشور داشته باشند.اپراتور اول با سرمايه‌گذاري گسترده‌اي كه در سال‌هاي اخير داشته، نزديك به ۴۵ هزار روستا و يك هزار و 252 شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطي خود قرار داده است. اين در حالي است كه ايرانسل نزديك به 17 هزار روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطي خود قرار داده است. بر همين اساس مي‌توان گفت كه با مقايسه آمار اختلاف جايگاه همراه اول و ايرانسل به چشم مي‌خورد.بر اين اساس و طي جديدترين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، رتبه نخست توسعه ارتباطات روستايي در اختيار همراه اول است.

همچنين همراه اول در حوزه درصد پوشش جمعيتي و كيلومتر جاده‌هاي تحت پوشش از ساير اپراتورهاي كشور با سرعت قابل ملاحظه‌اي پيشي گرفته است؛ به‌طوري‌كه اين اپراتور موفق شده است 96.5درصد پوشش جمعيتي داشته باشد در حالي كه اين رقم براي اپراتور دوم عدد 64.66 را نشان مي‌دهد.

تعرفه ترافيك دانشگاه‌ها با همراه اول يك سوم مي‌شود

به منظور كمك به آموزش غيرحضوري، تعرفه ترافيك دسترسي به سامانه‌هاي آموزش مجازي دانشگاه‌هاي كشور با اينترنت همراه اول به يك‌سوم كاهش مي‌يابد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، با گسترش ويروس كرونا در راستاي مسووليت اجتماعي و حفظ سلامت دانشجويان، همراه اول به عنوان اپراتور پيشرو در ارايه خدمات نوين، تعرفه دسترسي به سامانه‌هاي آموزش مجازي تمامي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به يك‌سوم كاهش مي‌دهد.بر اساس اين اطلاعيه، دانشگاه‌هاي متقاضي استفاده از اين طرح مي‌توانند با ارسال درخواست خود به ايميل
eLearning@mci.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند. استفاده از شبكه اينترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت‌نام تا اطلاع ثانوي همراه با تخفيف خواهد بود.دانشجويان مي‌توانند وضعيت تعرفه استفاده از ترافيك سامانه‌هاي آموزش مجازي را از درگاه‌هاي اطلاع‌رساني دانشگاه متبوع خود پرس و جو كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون