• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4611 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند

جلسه هم‌انديشي اهداف و استراتژي افق ۱۴۰۱- ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان برگزار شد

جلسه «هم‌انديشي اهداف و استراتژي افق
۱۴۰۱-  ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان» با حضور تحليلگران اقتصادي و صنعت فولاد، اعضاي هيات مديره، مديران ارشد فولاد خوزستان و مديران عامل شركت‌هاي تابعه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومي، اين جلسه با هدف هم انديشي در خصوص بازنگري اهداف و استراتژي افق ۱۴۰۱ - ۱۳۹۹ گروه فولاد خوزستان براي دستيابي به مقاصد تعيين شده با دعوت از الهوردي تقوي تحليلگر صنعت فولاد ايران و جهان، سعيد اسلامي بيدگلي دبيركلي نهادهاي سرمايه‌گذاري روز پنجشنبه يكم اسفندماه ۹۸ در سالن چندمنظوره فرهنگسراي فولاد انجام شد.
محسن شيري‌بابادي مدير استراتژي و تعالي سازماني فولادخوزستان با خوشامدگويي به مدعوين، برنامه پيش رو را تشريح كرد.
در ادامه محمد مهدي مومن‌زاده عضو هيات مديره
فولادخوزستان عنوان كرد: در حوزه توسعه فولادخوزستان، تكميل زنجيره ارزش در اولويت است و براي كمك به توليد، انتشار اوراق سلف موازي استاندارد و مرابحه به ارزش ۹۰۰ ميليارد تومان در دستور كار قرارداده شده است.
وي با اشاره به لزوم آينده‌پژوهي در صنعت فولاد عنوان كرد: تدوين سند ۱۴۵۰ فولاد اقدام ديگري است كه فولاد خوزستان در تلاش است انجام دهد و سرمايه‌گذاري در اين حوزه را جهت‌دهي كند.
مومن‌زاده افزود: هيات مديره شركت رويكرد افزايش ارزش براي ذينفعان را جايگزين رويكرد افزايش ثروت براي سهامداران كرده تا بدين ترتيب هم ارزش افزوده بيشتري براي سهامداران ايجاد شود و هم گروه‌هايي مثل مردم، كاركنان، تامين كنندگان و اعتباردهندگان از رشد و توسعه فولاد بهره‌مند شوند.
در ادامه سعيد اسلامي بيدگلي دبيركل كانون‌هاي نهادهاي سرمايه‌گذاري، عضو شوراي عالي بورس و عضو هيات‌علمي دانشگاه علامه طباطبايي مروري بر چشم‌انداز اقتصاد كلان داشت.
وي در سخنان خود به روند تورم در ايران، آثار نوسانات بر بازار، نقدينگي در گذر زمان كه ريشه نرخ رشد ارز را در دل خود جاي داده است، اشاره نمود.
اسلامي بيدگلي درباره وضعيت ايران در شاخص ادراك فساد، مشكلات ساختاري اقتصاد ايران، بازارهاي مالي و روندهاي اقتصادي در ايران به ارايه توضيح پرداخت.
وي با ابراز خرسندي از حضور در جمع مديران ارشد فولاد خوزستان گفت: در اين جلسه درباره چالش‌هاي اقتصاد كلان براي سال 1399 بحث و بررسي شد.
محمد نيكوكار قائم مقام ارشد مديرعامل فولادخوزستان در ادامه گفت: اگر بخواهيم هزينه تمام شده شركت را كاهش بدهيم، افزايش توليد نياز است. در سال آينده بايد سعي شود، براي حفظ محيط زيست، پروژه‌ها و فرآيندها بهينه‌سازي شوند. اگر بخواهيم شركت پيشرفت نمايد، توليد بايد مداوم باشد.
نيكوكار افزود: حيات شركت در گرو تملك در بالادست و پايين دست زنجيره توليد فولاد مي‌باشد. در حوزه توسعه پروژه‌هايي تعريف شده كه دقت و نظارت در اجراي آنها براي نوسازي كارخانه‌هاي ريخته‌گري‌ موجود، بسيار مهم است. اجراي هر چه سريع‌تر پروژه‌هاي تعريف شده حيات فولاد خوزستان در محيط كسب و كار را تضمين مي‌نمايد.
وي يكي از چالش‌هاي مهم شركت‌هاي صنعتي را محيط زيست دانسته و تصريح نمود: در گروه فولاد خوزستان با توجه به قرارگرفتن در مجاورت با شهرهاي اهواز و كارون، توجه به حوزه‌هاي محيط زيست، ايمني و مسووليت‌هاي اجتماعي از اهميت خاصي برخوردار است.
در ادامه مهران عباس‌زاده معاون منابع انساني و امور اجتماعي در بيان چالش‌ها‌، اهداف و اقدام‌هاي استراتژيك اين معاونت اظهار داشت: علي‌رغم اينكه فولاد خوزستان به نسبت شركت‌هاي هم تراز خود، پرداخت حقوق كاركنان را به شكل مناسبي انجام داده است، به همان ميزان ارزش سرمايه‌هاي انساني در اين شركت هم بالاست. فعالان فرآيند منابع انساني، تمامي مديران شركت هستند. اين بدان معني است كه كارها بايد به‌صورت جمعي و همگاني پيش برود.
وي با اشاره به مشكلات تحريم‌ها تصريح نمود: اگر شركتي با يك‌سوم توان ديروز خود به فعاليت ادامه مي‌دهد، نشان از كار جهادي در اين سازمان است. برنامه ما يك ارزيابي مجدد، جامع و متوازن با سطح قابل انتظار از دستيابي به اهداف است.
معاون منابع انساني و امور اجتماعي‌در پايان سخنان خود، شايسته‌گزيني را نكته كليدي در حوزه جانشين پروري فولاد خوزستان برشمرد.
الهوردي تقوي تحليلگر صنعت فولاد ايران و جهان در اين مراسم اظهار داشت: اگر چه برآيند كشورها افزاينده است، روي صنعت ساختمان تاثير افزاينده دارد اما در صنايع توليدي مانند خودرو ماهيت را تغيير مي‌دهد.
وي درباره راهكارهاي تحقق پايداري در صنعت فولاد تصريح نمود: براي ارتقاي پايداري ۴ راهكار اقتصاد دوار، كاهش مصرف انرژي، استفاده از فناوري با آلايندگي پايين و ارتقاي بازده كلي فرآيند ارايه شده كه اگر استفاده شوند تا ۵۰درصد بر پايداري صنعت فولاد تاثيرگذار خواهند بود.
تقوي درباره وضعيت اقتصادي ايران گفت: ما يك رشد اقتصادي منفي را پشت سر گذاشته و با تحمل آن، به سوي ثبات نسبي حركت مي‌كنيم.
وي با توصيف متغيرهاي اقتصادي موثر بر مصرف فولاد اذعان داشت: تاثير GDP بر روند توليد صنعت ساختمان، صنعت خودرو تاثيرگذار بوده است.تامين خوب و مناسب در بخش مواد و قطعات تاثير مثبتي در كوتاه‌مدت و درازمدت بر روند توليد مي‌گذارد.
تحليلگر صنعت فولاد ايران و جهان ادامه داد: در جلسه هم‌‌انديشي با مديران ارشد فولاد خوزستان در يك خرد جمعي، چالش‌هاي اقتصادي، سياسي و صنعت فولاد را به اشتراك گذاشته تا چگونگي تصميم‌گيري براي افق چشم‌انداز فولادخوزستان براي ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ مشخص شود.
وي افزود: براي تبيين اين جهت‌گيري، بايد از وضعيت اقتصادي كشور بدانيم كه اين وضعيت به كدام سمت و سو دارد حركت مي‌كند.
تقوي گفت: در اين نشست معاونان و مديران مربوطه درباره چالش‌ها و راهكارهاي بخش منابع انساني، توسعه، فروش، توليد، مالي، استراتژي بيان نموده تا اعضاي هيات‌مديره حاضر در جلسه در تصميم‌سازي‌هاي خود مدنظر قرار بدهند. بر اين اساس استراتژي شركت براي سال‌هاي آتي تدوين و ارايه خواهد شد.
در ادامه اين مراسم، مجيد عبيات مدير تحقيقات، فروش و بازاريابي، علي جهان‌بين مدير حسابداري عمومي، محمدرضا اقتدار مدير برنامه‌ريزي و كنترل طرح‌ها، كريم سلمان پور مدير فروش داخلي، غلامرضا طالبي مدير برنامه‌ريزي و كنترل توليد و مسعود توكل فرد مدير بهداشت، درمان، ايمني و محيط زيست نكاتي را در حوزه تخصصي ارايه نمودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون