• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4616 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين

رييس‌جمهوري جزييات حمايت‌هاي معيشتي دولت را تشريح كرد

اعتبار يك ميليون توماني براي 23 ميليون خانوار و وام ۱۲ درصد براي كسب‌ و كارهاي زيان‌ديده

رييس‌جمهوري گفته است: «بازگشايي يك‌مرتبه امكان‌پذير نيست. همان اندازه كه شرايط بهداشتي ما مهياتر مي‌شود و وزارت بهداشت و درمان به ما مي‌گويد كه شرايط بهتر شده است به همان نسبت مي‌توانيم گشايش بيشتري ايجاد كنيم.» حسن روحاني كه پيش از ظهر دوشنبه و در جريان برگزاري نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت به بيان توضيحاتي در ارتباط با آخرين وضعيت مديريت بحران سلامت و مقابله با كرونا پرداخت، گفته است: «3 ميليون خانوار محروم تحت فشار هستند كه براي آنها در 4 نوبت بسته حمايتي از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان مدنظر قرار داديم كه مرحله اول پرداخت شده و مرحله دوم تا پايان فروردين‌ماه پرداخت خواهد شد و 2 ماه بعد هم به همان صورت در ماه‌هاي بعد در ارديبهشت و خرداد پرداخت مي‌شود.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، او در عين حال اضافه كرد: «علاوه بر اين رقمي را به عنوان وام يك ميليون تا ۲ ميليون براي ۴ ميليون خانواده‌اي كه جزو اقشار كم‌درآمد هستند، درنظر گرفتيم كه نرخ آن ۴ درصد است شرايط آن به ‌زودي اعلام مي‌شود.»
رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به در نظر گرفتن ۷۵ هزار ميليارد تومان وام و تسهيلات براي اين ايام، گفت كه 10 رسته شغلي مشمول اين تسهيلات خواهند بود. مشاغلي كه در اين ايام تحت فشار شديد قرار گرفتند، كسب و كارشان متوقف شده يا درآمدشان پايين بوده است. مشاغلي كه حدود 3 ميليون و 200 هزار نفر را شامل مي‌شود و حالا به‌گفته رييس‌جمهوري، دولت مصوب كرده براي همه آنها، رقمي درنظر گرفته شود. البته شرط مهم براي دريافت اين كمك‌ها، آن است كه صاحبان اين مشاغل از اخراج يا تعديل نيروهاي‌شان خودداري كنند.
روحاني همچنين در ادامه تاكيد كرد كه بازگشت به كار به‌ صورت يك‌جا ممكن نيست و بايد به‌ طور «پلكاني» انجام شود. هر چند او بار ديگر بر لزوم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي نيز تاكيد كرد و گفت كه توصيه دولت به شهروندان كماكان اين است كه در خانه بمانند!
رييس ستاد ملي مقابله با كرونا با اشاره به اظهارات يك روز پيش خود مبني بر بازگشت به شرايط معمول در تمامي استان‌ها به جز تهران از 23 فروردين‌ماه، بار ديگر تاكيد كرد كه اين مساله به‌معناي كنار گذاشتن فاصله‌گذاري فيزيكي و عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي نيست. فاصله‌گذاري كه حالا قرار است به ‌صورت «هوشمند» تحت‌ نظارت دولت باشد.
 رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به تخصيص 25 هزار ميليارد تومان پشتوانه، جهت پرداخت مبلغ يك ميليون تومان اعتبار به بيش از 23 ميليون خانوار داراي شرايط دريافت يارانه خبر داد كه به ‌گفته او، بازپرداخت آن 24 ماهه خواهد بود. او گفت كه براي همه كسب و كارهايي كه در اين دوران يا تعطيل شده يا فعاليت آنها كساد شده است، تسهيلات با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته شده كه مدت زمان بازپرداخت آن نيز ۲۴ ماه خواهد بود و چند ماه هم تنفس داده مي‌شود و آنها بازپرداخت را از مهرماه ۹۹ شروع خواهند كرد. او گفت: «به كسب و كارهاي زيان‌ديده در اين مدت وام ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت مي‌شود.» او از تصويب مصوبه‌اي جهت تخصيص اعتبار حدوداً ۱۳ هزار ميليارد توماني براي حمايت از بخش توليد خبر داد كه به‌گفته او، بخشي از اين مبلغ به شركت‌هاي دانش‌بنيان پرداخت و بخش اعظم آن براي دانشگاه‌هايي كه براي رفع نيازهاي وزارت بهداشت وام گرفتند، پرداخت مي‌شود. او همچنين از پرداخت مبلغ 5 هزار ميليارد تومان از صندوق بيمه بيكاري به ‌منظور پرداخت به افرادي كه دچار بيكاري شده‌اند، خبر داد.
حسن روحاني در پايان اظهارات خود بار ديگر از كادر درماني كشور به ‌خاطر تلاش بي‌وقفه و دلسوزانه در هفته‌هاي اخير تقدير كرد و از شهروندان خواست با رعايت فاصله‌گذاري فيزيكي و پروتكل‌هاي بهداشتي به پرسنل درماني كشور ياري برسانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون