• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4616 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين

شنيده‌هاي «اعتماد» از وضع مساعد سلامت لاريجاني حكايت دارد

مصائب پارلمان‌نشينان براي برگزاري نشست علني در «بهارستان»

اولين نشست علني مجلس در سال جديد در حالي قرار است از صبح امروز برگزار شود كه دست‌كم تا بعد از ظهر روز گذشته هنوز ابهاماتي در چگونگي برگزاري اين نشست مطرح بود و بنابر پيگيري‌هاي «اعتماد» تا بعدازظهر روز دوشنبه، امكان عدم برگزاري اين نشست علني كه پيش‌تر از سوي نايب‌رييس دوم و برخي ديگر از اعضاي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي اطلاع‌رساني شده بود، وجود داشت. اين‌ طور كه پيداست چالش اصلي مجلسي‌ها در برگزاري اين نشست علني كه پس از ناكامي در امكان برگزاري جلسات آنلاين در واپسين ماه سال گذشته، مقرر شده با رعايت فاصله‌گذاري فيزيكي و پروتكل‌هاي بهداشتي از سوي نمايندگان مجلس صبح روز سه‌شنبه در محل هميشگي برگزاري جلسات علني مجلس در ساختمان هرمي‌شكل ميدان بهارستان تهران برگزار شود، همين محل برگزاري جلسه است. مكاني كه گنجايش حضور حدود 300 نفر (290 نماينده مجلس و تعدادي از كاركنان و همچنين خبرنگاران) را داشته باشد، آن‌هم در شرايطي كه اين تعداد بتوانند علاوه بر حضور در يك مكان، فاصله دست‌كم دو متري موردنياز براي جلوگيري از شيوع كرونا را رعايت كنند.
حال بنابر پيگيري‌هاي «اعتماد» قرار است حتي جايگاه خبرنگاران نيز به نمايندگان اختصاص داده شود تا مگر از اين طريق، امكان رعايت فاصله‌گذاري فيزيكي ميان نمايندگان فراهم شود. با اين همه شنيده‌هاي «اعتماد» از اين حكايت دارد كه دست‌كم تا بعدازظهر روز دوشنبه، اقدام مشخصي براي حضور نمايندگان در جايگاه خبرنگاران واقع در بالكن مشرف به صحن علني مجلس فراهم نشده و همين مساله، برخي كاركنان مجلس را با اين پرسش مواجه كرده كه چگونه قرار است حضور نمايندگان در صحن علني مجلس فراهم شود. البته اين نكته نيز حائز اهميت است كه معمولا در هيچ ‌يك از جلسات علني مجلس، تمامي 290 نماينده عضو پارلمان به ‌طور همزمان در صحن حاضر نمي‌شوند و جلسات علني مجلس كه براي رسميت يافتن نيازمند حضور بيش از دوسوم نمايندگان (بيش از 193 نفر) است، در شلوغ‌ترين حالت، با حدود 250 تا 270 نماينده تشكيل مي‌شود. اين در حالي است كه به هر حال بنابر اعلام سخنگو و ديگر اعضاي هيات رييسه مجلس، در روزها و هفته‌هاي گذشته حدود 20 تا 40 نفر از نمايندگان به ويروس مرموز كرونا مبتلا شده و نتايج آزمايش‌شان مثبت اعلام شده است. وضعيتي كه ازجمله شامل حال علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي نيز شده و چنان‌كه در روزهاي گذشته احتمالا در خبرها خوانده‌ايد، او نيز به كرونا مبتلا شده است. اين در حالي است كه بنابر پيگيري‌هاي «اعتماد» از روابط عمومي و اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، هم‌اكنون حال عمومي علي لاريجاني ازسوي پزشكان مساعد اعلام شده و او تحت درمان قرار گرفته است.
از ديگر سو، ظاهرا بنابر آخرين تصميمات مسوولان برگزاري نشست علني مجلس شوراي اسلامي، ابتدا قرار بود تنها چند خبرگزاري رسمي جهت پوشش خبري نشست علني امروز مجلس در محل ساختمان پارلمان حاضر شوند كه ظاهرا همين حضور هم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. چنانچه گفته مي‌شود اصحاب رسانه نشست علني مجلس را نيز همچون ديگر رويدادهاي خبري روزها و هفته‌هاي گذشته از راه دور و از طريق امواج راديويي يا اينترنتي دنبال كرده و پوشش خواهند داد.
در اين حال و اوضاع اما بنابر اعلام قبلي، قرار است مجلسي‌ها امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) به‌ صورت علني تشكيل جلسه دهند و ازقضا بررسي طرح‌ها، لوايح و موضوعاتي مهم را نيز در دستوركار خود داشته باشند. دستوركارهايي ازجمله برگزاري جلسه راي ‌اعتماد وزير جهاد كشاورزي و همچنين بررسي طرح سه ‌فوريتي تعطيلي يك‌ماهه كشور به ‌دليل شيوع ويروس كرونا. طرحي كه در صورت تصويب در صحن علني مجلس و تاييد شوراي نگهبان، دولت را موظف خواهد كرد ظرف 24 ساعت نسبت به اجراي آن و درنتيجه تعطيلي سراسر كشور اقدام كند. تعطيلاتي كه طبيعتا شامل حال خود بهارستان‌نشينان نيز خواهد بود. البته به شرط آنكه آنها بتوانند امروز در صحن علني مجلس تشكيل جلسه بدهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون