• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4620 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ فروردين

بين‌الملل

مخالفت ايرلاين‌هاي امريكايي با شروط برخورداري از كمك دولت

شركت‌هاي هواپيمايي ايالات متحده روز شنبه از مقامات خزانه‌داري و مشاوران بيروني دولت فدرال خواستند در پيشنهاد خود مبني بر بازپرداخت كمك‌هاي اعطايي به اين شركت‌ها به صورت وام تجديدنظر كنند. اين پيشنهاد بخشي از كمك 25 ميليارد دلاري دولت است كه توسط كنگره براي كمك به نگه‌داشتن كارگران و كارمندان اين شركت‌ها تصويب شده است. استيون منوچين، وزير خزانه‌داري امريكا روز جمعه به خطوط هوايي اعلام كرد كه دولت آنها را ملزم خواهد كرد 30 درصد از كمك‌هاي اعطايي را با دريافت وام‌هاي كم‌بهره در طول10 سال بازگردانند. دولت همچنين خواستار ضمانت‌هايي برابر با 10درصد از مبلغ وام است.  شركت‌هاي هواپيمايي در تماس با مقامات خزانه‌داري ايالات متحده و مشاوران خارج از دولت تاكيد كردند كه وزارت خزانه‌داري نبايد آنها را ملزم به بازپرداخت بخش بزرگي از كمك‌هاي مالي كند .


بازگشايي اقتصاد در برخي كشورهاي اروپايي

شبكه خبري سي‌ان‌ان امريكا در گزارشي مفصل از تجربه موفق برخي كشورهاي اروپايي در مواجهه با ويروس كرونا و همچنين بازگشايي كسب‌وكارها به صورت تدريجي خبر داد و نوشت: مردم جمهوري چك هم‌اكنون مي‌توانند در فروشگاه‌هاي ابزارآلات و دوچرخه خريد كنند، تنيس بازي كنند و به شنا بروند. اتريش قصد دارد بعد از عيد پاك مغازه‌هاي كوچك را بازگشايي كند. در صورت پايداري روند ابتلا به ويروس كرونا، دانمارك از هفته آينده مهدكودك‌ها و مدارس را بازگشايي مي‌كند و كودكان در نروژ نيز هفته بعد به كودكستان‌ها بازمي‌گردند. اينها، اولين كشورها در غرب هستند كه به تدريج خروج خود را از محدوديت‌هاي اعمال‌شده توسط دولت‌ها بر زندگي روزمره مردم براي جلوگيري از گسترش ويروس كرونا احساس مي‌كنند. كشورهاي ديگر نيز مي‌خواهند ببينند چه درس‌هايي را مي‌توان از اين ملت‌ها آموخت چراكه آنها نيز در پي فشارهاي روزافزون روحي و اجتماعي ناشي از ماندن در خانه، به دنبال راه خروج از قرنطينه هستند.


كانادا دانلود داده‌هاي جعبه سياه پرواز اوكرايني را كنسل كرد

محدوديت‌هاي مسافري ويروس كرونا باعث شده است كه اعزام محققان كانادايي به ايران براي تحليل داده‌هاي جعبه سياه هواپيماي سقوط‌كرده اوكرايني، غيرممكن شود. دولت كانادا اين هفته به ايران اعلام كرد كه براي مدت نامحدودي از تحقيقات دانلود و بررسي داده‌هاي دستگاه‌هاي ثبت اطلاعات پرواز كه از باقيمانده بدنه هواپيماي سقوط كرده ۷۵۲ كه حامل ده‌ها كانادايي بود، كنار مي‌كشد. اين در حالي است كه اين تحقيقات به‌ شدت مورد انتظار كانادايي‌ها بوده است. حسن رضايي‌فر، سرپرست تيم تحقيقاتي ايران گفت كه نمايندگان ۸ كشور را براي آغاز پروسه اين تحقيقات به آزمايشگاهي در اروپا دعوت كرده است اما آنها درخواست كرده‌اند كه اين اقدام به علت پاندمي كرونا به تعويق بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون