• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4622 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين

پيدا و پنهان

زيان 600 ميليارد توماني حمل و نقل ريلي


مهرداد تقي‌زاده، دبير انجمن شركت‌هاي حمل و نقل ريلي از زيان ۶۰۰ ميليارد توماني شركت‌هاي حمل و نقل ريلي ناشي از توقف فعاليت‌ها به‌دليل شيوع ويروس كرونا خبر داد و گفت: پس از آنكه وزير راه و شهرسازي در ابتداي اسفند ماه سال گذشته اعلام كرد، مسافران مي‌توانند بليت سفرهاي ريلي خود را بدون كسر هزينه كنسلي، مسترد كنند، ميزان سفرهاي ريلي در بازه تعطيلات نوروزي امسال نسبت به سال گذشته (۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردين ۹۹) كاهش ۹۵درصدي داشت. او افزود: ميزان عدم تحقق درآمد شركت‌هاي ريلي در تعطيلات نوروزي امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶۰۰ ميليارد تومان افت داشت كه از اين ميزان، بيش از ۵۰۵ ميليارد تومان به شركت‌هاي حمل و نقل ريلي مسافري و ۹۱ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان نيز به شركت‌هاي حمل و نقل ريلي بار اختصاص دارد.


شكر باز هم ناياب شد

جمشيد مغازه‌اي، دبير انجمن صنفي صنايع بيسكويت، شيريني و شكلات از كمبود شكر براي كارخانجات توليدي خبر داد و گفت: در حال حاضر قيمت شكر دولتي همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمي‌توان شكر تهيه كرد، چراكه اصلا در بازار شكر نيست. كارخانجات شيريني و شكلات براي تامين شكر با مشكل مواجه هستند كه در اين زمينه از دولت هم تقاضا كردند، اما تاكنون جوابي نگرفتند. او افزود: در شرايط شيوع ويروس كرونا كه اقبال مردم به قنادي‌ها كمتر شده مصرف شيريني و شكلات بسته‌بندي در ماه رمضان بيشتر هم خواهد بود. آرد، روغن و شكر سه ماده اوليه اصلي كارخانجات شيريني و شكلات است و با كمبود يكي از آنها هم توليد دچار مشكل مي‌شود. البته در زمينه ساير مواد اوليه جانبي هم به دليل تحريم‌ها هميشه مشكلاتي وجود داشته و دارد.


احتمال عدم تحقق پيش‌بيني توليد خودرو

محمدرضا نجفي‌منش، عضو اتاق بازرگاني تهران معتقد است در صورتي كه تغييري در شرايط قطعه‌سازان به وجود نيايد، احتمالا هدف‌گذاري صورت گرفته از سوي وزارت صمت براي توليد خودرو در كشور محقق نخواهد شد. او افزود: سال گذشته باتوجه به برخي محدوديت‌هاي اقتصادي شرايط براي قطعه‌سازان دشوار شد تا جايي كه حتي پرداخت حقوق و دستمزد نيز براي آنها دشوار شده است، از اين رو اگر براي پرداخت طلب‌هاي قطعه‌سازان فكري صورت نگيرد آنها در سال جاري با مشكل مواجه خواهند شد. ما بايد حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در كشور توليد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون