• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4642 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ ارديبهشت

ويژه

در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري؛

ابلاغيه مقيمي به مركز تحقيقات جهت توليد خودرو با مصرف سوخت پايين

در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي داخلي براي ارتقاي بازدهي و راندمان خودروهاي توليد داخل با مصرف 5 ليتر سوخت در هر 100 كيلومتر پيمايش، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو معاونت تحقيقات، طراحي و تكوين محصول اين خودروساز را موظف و مكلف به تسريع در اجراي اقدامات عملياتي براي تحقق فرمايشات معظم‌له كرد. ايكوپرس- فرشاد مقيمي در ابلاغيه‌اي خطاب به معاونت تحقيقات، طراحي و تكوين محصول تاكيد كرده است تا با استناد به نقشه راه موتور مصوب در ايران خودرو و با بهره‌مندي از تمامي ظرفيت‌هاي دانشي، مديريتي، سازماندهي، مالي و... گروه صنعتي ايران خودرو، بخش خصوصي و تمامي نهادها و سازمان‌هاي مرتبط در كشور، برنامه‌هاي اجرايي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تدوين و نسبت به تسريع در عملياتي كردن اين برنامه‌ها اقدام شود.  مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين ابلاغيه تاكيد كرده اين برنامه‌ها حداكثر ظرف يك ماه آينده تهيه و براي تصويب و ابلاغ براي اجرا ارايه شود.


حمايت بانك پاسارگاد از توليد واكسن و داروي كوويد ۱۹ 

در مراسمي با حضور دكتر عليرضا زالي، فرمانده ستاد عمليات مقابله با كرونا در كلانشهر تهران و دكتر قاسمي مديرعامل بانك پاسارگاد، ۳۵۰ هزار ماسك ۹۵N و ۱۰ هزار واحد لباس مخصوص بيماران كرونايي از طرف اين گروه به كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در سراسر كشور اهدا شد. 
به گزارش تابناك، مجيد قاسمي، مديرعامل بانك ‌پاسارگاد در اين مراسم از حمايت مادي و معنوي اين مجموعه از هر پروژه تحقيقاتي و توليدي براي ساخت واكسن بيماري كرونا و همچنين توليد دارو براي اين بيماري خبر داد. در اين مراسم دكتر قاسمي ضمن تشكر از دكتر زالي با بيان اينكه شواهد و بررسي‌هاي داخلي و بين‌المللي نشان مي‌دهد جامعه پزشكي و درماني كشور عملكرد قابل قبولي داشته‌اند، ادامه داد: از ابتداي تاسيس بانك‌ پاسارگاد در خصوص مسووليت اجتماعي برنامه جدي داشتيم و نخستين شركت بورسي هستيم كه هر سال در كنار ترازنامه، گزارش مسووليت ‌اجتماعي خود را نيز منتشر كرده‌ايم. وي ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان طي چند سال اخير ظرفيت‌هايي را اضافه كرده‌ايم. به‌طور مثال در ماموريتي كه با هماهنگي با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي گروه مالي پاسارگاد تعريف كرده‌ايم، قرار است حدود 7 هزار تخت بيمارستاني را در نقاط مختلف كشور، در قالب شهرك‌هاي سلامت بسازيم. در حال حاضر احداث اولين بيمارستان شهرك سلامت در شهرستان قم آغاز شده است و پيشرفت قابل توجهي هم داشته است. وي ادامه داد: در تمام اين مراكز قرار است 60 درصد از تخت‌ها با تعرفه‌هاي عمومي و دولتي و 40 درصد با تعرفه‌هاي غيردولتي خدمات ارايه دهد تا مردم بتوانند به‌طور عادلانه از كليه امكانات اين مراكز استفاده كنند. وي ضمن دعوت از دكتر زالي براي بازديد از اين مركز كه در شهر قم در حال ساخت و در مراحل تكميلي به سر مي‌برد، گفت: 650 تخت اين بيمارستان در مرحله نخست به بهره‌برداري خواهند رسيد. مديرعامل بانك ‌پاسارگاد ادامه داد: همچنين در شهرهاي مشهد، قزوين، كرج، اهواز و تهران در حال ساخت بيمارستان با ظرفيت 1500 تختخواب هستيم كه 500 تخت به بيماران خاص و سرطاني اختصاص خواهد داشت.
دكتر قاسمي با بيان اينكه در جريان سيل سال گذشته 110 مدرسه ويران شد، افزود: گروه مالي پاسارگاد ساخت 30 مدرسه را تقبل كرد كه چنانچه با ويروس كرونا مواجه نمي‌شديم بسياري از اين مدارس تاكنون به بهره‌برداري رسيده‌بودند.
وي در خصوص اقدامات بانك ‌پاسارگاد در دوران شيوع بيماري كوويد 19 ادامه داد: بانك پاسارگاد از ابتداي وقوع بحران كرونا در كشور، سعي كرده است در حد توان خود، تجهيزات مورد نياز براي حمايت و حفاظت از كادر درمان و پزشكي و همچنين عموم مردم در كشور را فراهم كند و در همين راستا خدمات خاصي را ارايه داده است.
به عنوان مثال ايجاد امكان ويزيت مجازي مردم از طريق سيستم تله‌مديسين، ارسال تجهيزات محافظتي كادر درمان و همچنين راه‌اندازي مركز پايش سلامت توسط شركت نسيم سلامت پاسارگاد براي ارايه خدمات به همكاران در نظام بانكي از جمله‌ اين اقدامات است. وي خاطرنشان كرد: با توجه به ارتباط مستقيم همكاران نظام بانكي با مردم، ميزان شيوع ويروس كرونا در بين اين عزيزان بسيار بالا است؛ به‌‌طوري‌كه از بين تعداد بسيار زياد مبتلايان در نظام بانكي، 80 نفر از همكاران در مسير ارايه خدمات به هم‌ميهنان به اين بيماري مبتلا و به شهادت رسيدند. مركز پايش سلامت همكاران در بانك‌ پاسارگاد با هدف كاهش مراجعه به بيمارستان‌ها و مراكز درماني، ايجاد شد. با اين اقدام شرايطي را فراهم كرديم كه به نوبه خودمان بار اضافي بر دوش كادر درمان نباشيم و از طرفي براي همكاران‌مان در بانك و گروه مالي پاسارگاد امنيت خاطري براي ارايه خدمات به بهترين شكل ممكن ايجاد كنيم.
وي افزود: امروز نيز در بخشي ديگر از حمايت‌هاي گروه مالي پاسارگاد، 350 هزار ماسك 95N و 10 هزار لباس مخصوص ويزيت بيماران كرونايي به كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در سراسر كشور اهدا كرديم.
وي در پايان تصريح كرد: بانك‌ پاسارگاد آمادگي خود را براي حمايت مالي از توليد واكسن اين بيماري، داروهايي كه براي تشخيص اين بيماري نياز است و به‌طور كلي حوزه‌هايي كه مي‌تواند در خدمت فناوري اين كار باشد، اعلام مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون