• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

مشكل تناقض‌گويي

عبدالله سامري

با بالا رفتن ناگهاني آمار مبتلايان به كرونا در استان خوزستان، خيلي سريع دوستاني پيدا شدند كه انگشت اتهام را به سمت مردم خوزستان نشانه رفتند و گفتند كه اين موضوع به خاطر رعايت نكردن فاصله اجتماعي پيش آمده است. در حالي كه به عنوان نماينده مردم بايد بگويم كه اين حرف هيچ قابل قبول نيست. آنچه شيوع بيماري در خوزستان را بالا برد، ناراستي‌ها و تناقض‌گويي‌هاي آقايان در دولت است، رفتاري كه سبب شد مردم هم ديگر به اين بيانات متناقض اعتمادي نداشته باشند.  

يك نكته را به جرات مي‌گويم: اگر آقاي رييس‌جمهور از ابتداي امر روراست صحبت كرده بود، همه مردم از جمله مردم خوزستان، از همان ساعات اول فاصله اجتماعي را به درستي رعايت مي‌كردند. در عوض تاكنون چه كرده‌اند؟ از يك سمت مي‌گويند مردم فاصله‌گذاري را رعايت نكردند، از سوي ديگر حرف از باز شدن دوباره مدارس به ميان مي‌آورند. همين سبب شده كه رسانه‌هاي بيگانه و معاند جمهوري اسلامي به راحتي بتوانند صحبت‌هاي رييس‌جمهوري را يك سمت قرار دهند و سخنان سخنگوي وزارت بهداشت را در سمت ديگر. چطور مي‌شود با توجه به همه اين احوال از مردم انتظار داشت كه فاصله‌ها را رعايت كنند؟ مردم خوزستان به اين نتيجه رسيده‌اند كه حرف واضحي در اين حوزه زده نمي‌شود و براي همين است كه اعتقادي به باقي صحبت‌ها هم ندارند. 
همين چندي پيش بود كه استاندار خوزستان با تاكيد به من خبر داد كه نگران نباشيد، بيماري را كنترل كرده‌ايم! پس چرا امروز شاهديم كه مبتلايان آبادان به 27 نفر و مبتلايان در خرمشهر به 17 نفر در عرض يك روز مي‌رسند؟ اين عدد خيلي بالايي است و توجيهي ندارد. اگر مردم رعايت نمي‌كنند به خاطر همين سردرگمي ميان گفته‌هاي مبهم است. اين گفته‌هاي مبهمي كه البته به ضعف اقتصادي دولت هم برمي‌گردد كه برخلاف نظر مجلس نتوانست از ابتدا، يك ماه قرنطينه كامل را در كشور به اجرا بگذارد و حالا نتيجه‌اش را مي‌بينيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون