• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

تكذيب استعفا و تغيير رييس سازمان ميراث فرهنگي

اعتماد| در روزهاي گذشته شايعاتي درباره تغيير رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در سايت‌هاي خبري و رسانه ها منتشر مي شد، شايعاتي كه روز گذشته با انتشار خبر تيتر يك خبرگزاري فارس شدت گرفت اما چند ساعتي نگذشته بود كه از سوي روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تكذيب شد. خبرگزاري فارس نوشته بود كه سلطاني فر قصد دارد از سازمان برود و خود را براي انتخابات مجلس آماده كند اما روابط عمومي سازمان ميراث آب پاكي را روي دست همه ريخت و گفت از اين خبرها نيست.
موضوعي كه معاون سلطاني‌فر هم  ‌از شايعه آن اصلا خبر ندارد. ظاهرا او هم از خبرنگاران شنيده است. محمدحسن طالبيان، ‌معاون ميراث فرهنگي است، ‌او به «اعتماد» مي‌گويد: «‌من خبر ندارم، در واقع هيچ اطلاعي از رفتن ايشان ندارم. چون ما اطلاع نداريم، پس مي‌توان آن را شايعه دانست.» از سوي ديگر، ‌خبرگزاري فارس، مي‌نويسد: «زمزمه‌هاي خداحافظي مسعود سلطاني‌فر، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان دومين رييس اين سازمان در دولت تدبير و اميد به بهانه كانديداتوري در انتخابات مجلس قوت گرفته است.»
 اين خبرگزاري، ‌به مصاحبه حسام الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهور با يكي از نشريات اصلاح‌طلب ارجاع مي‌دهد و مي‌گويد: «برخي از سفرهاي استاني براي تيم رييس‌جمهور روشن كرد كه برخلاف تصور اوليه بعضي از استانداران توانايي كافي براي اداره استان را ندارند لذا تغييرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و مقامات و هم در سطح استانداران.» سيد احمد محيط طباطبايي، مشاور رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي و يكي از كارشناسان زبده اين سازمان است، ‌او هم با اظهار بي‌اطلاعي از اين كناره‌گيري، ‌به «اعتماد» مي‌گويد: «من از اين كناره‌گيري، ‌اطلاع رسمي ندارم. اما اميدوارم مديريت مستمر در سازمان ايجاد شود، اميدواريم ايشان در سمت رياست خود بماند، چرا كه مديريت ناپايدار به سازمان صدمه مي‌زند.»
  شايعات رفتن سلطاني‌فر از سازمان ميراث، ‌جايگزين را هم با خود به همراه آورده است، ‌جايگزيني از جنس فرهنگ و هنر كه سابقه‌اي هم در مديريت فرهنگي كشور داشته است؛ احمد مسجدجامعي. او كه پيش از اين، ‌در شوراي چهارم، رياست سال اول را از آن خود كرده بود و در دوره اصلاحات نيز، ‌به وزارت فرهنگ گماشته شده بود، ‌در دو راه عضويتش در شوراي شهر تهران، ‌رسمي را بنا نهاد كه او را هرچه بيشتر به ميراث فرهنگي نزديك مي‌كرد. تهرانگردي‌هاي صبح جمعه، ‌رسمي شد كه احمد مسجدجامعي، ‌رسيدگي به وضعيت بناها، ‌آثار و محله‌هاي قديمي و تاريخي تهران را از وظايف خود به عنوان عضو فرهنگي شورا درنظر گرفت، ‌وظايفي كه همه جمعه‌هاي او را پر مي‌كرد و مي‌كند. اما اين عادت باعث شده تا هرازچندي افرادي او را گزينه بعدي رييس‌جمهور براي سازمان ميراث فرهنگي بدانند. موضوعي كه دفتر او آن را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد: دكتر هيچ قصدي براي رفتن به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ندارد و هيچ گمانه‌زني هم در اين باره به وجود نيامده است و همه‌چيز شايعه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون