• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

شهري

ضوابط نحوه صدور مجوز كافه‌ون‌ها در دست تصويب است

گروه اجتماعي| مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر با اشاره به فعاليت غيرقانوني ون‌كافه‌ها در پايتخت گفت: از شهرداري مناطق ۲۲گانه خواستيم كه نسبت به جمع‌آوري اين واحدهاي غيرمجاز اقدام كنند.
به گزارش ايسنا، سيدعلي مفاخريان با بيان اينكه اعطاي مجوز به اين واحدهاي صنفي سيار از سوي شهرداري تنها پس از ارزيابي مجوز اصناف و اتحاديه و وزارت بهداشت قابل بررسي خواهد بود، افزود: در صورت ارايه مواد غذايي، چگونگي عرضه اين محصولات، سيستم فاضلاب، آب آشاميدني، دسترسي به برق و سردخانه بايد مورد ارزيابي قرار بگيرد و متقاضي تنها پس از بررسي اين موارد، وارد مراحل رسيدگي براي صدور مجوز قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: هنوز ضوابط مربوط به بهره‌برداري از كافه‌ون‌ها در شوراي اسلامي شهر تهران مصوب نشده است بنابراين ما منتظر تصويب سازوكار نهايي نحوه واگذاري و چگونگي صدور مجوز در شوراي شهر هستيم تا به درخواست‌هاي اشخاص حقيقي و حقوقي رسيدگي كنيم. مفاخريان در پايان گفت: واحدهاي سيار كافه‌ون‌ها مي‌توانند با عرضه محصولات منحصر به فردي كه در رستوران‌ها و كافه‌ها قابل دسترسي نيست، بازار ويژه خود را داشته باشند.


مانور مجدد «سالاري» بر سر ملك رياست‌ جمهوري در جماران

گروه اجتماعي| رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران تنها چند روز پس از فضاسازي‌ها و ادعاي نادرست برخي‌ها در مورد ملك رياست‌جمهوري در جماران ادعا مي‌كند كه اين نهاد به دنبال لغو محدوديت ارتفاع در منطقه جماران است.
به گزارش ايرنا، محمد سالاري روز يكشنبه در دويست و بيست‌وسومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران افزود: جالب است در اين روزهاي سخت و پس از پيگيري ۲ عضو شورا و تخريب و جمع‌آوري ستون‌هاي طبقه سوم ملك متعلق به نهاد رياست‌جمهوري واقع در محله جماران، حذف محدوديت ارتفاعي به دغدغه‌اي براي دفتر رياست‌جمهوري تبديل شده است. عضو شوراي اسلامي شهر تهران همچنين ادعا كرده كه طي روزهاي اخير دفتر رييس‌جمهوري نامه تعدادي از اهالي محله جماران مبني بر حذف محدوديت ارتفاعي در اين محله را در اولويت قرار داده و براي آن از رييس‌جمهوري دستور گرفته است.
به گفته «سالاري» طي سال‌هاي گذشته نيز بارها از سوي اهالي براي حذف محدوديت ارتفاعي محلات كن، فرحزاد و مسگرآباد تقاضا شده است اما چنين رويكردي را از سوي دولت شاهد نبوده‌اند؟ 
او همچنين نسبت به پاسخ ندادن نهاد رياست‌جمهوري به برخي از مكاتبه‌هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداران هم تذكر داد. سالاري افزود: بارها مكاتبه‌هايي در مورد توسعه حمل‌ونقل عمومي به خصوص حمل‌ونقل ريلي، تامين اتوبوس و ارايه بسته‌هاي تشويقي جهت تسريع بازآفريني شهري و نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده انجام شده اما متاسفانه تاكنون پاسخي به آنها داده نشده است.
طي هفته گذشته برخي‌ها ادعا كردند، ملكي در جماران به صورت غيرمجاز از سوي شخص رييس‌جمهوري در حال ساخت‌وساز است و اين ادعا تا حدي زير سوال بود كه رييس شوراي اسلامي شهر تهران در ميان خبرنگاران حضور يافت و گفت «درباره ملك جماران به روحاني ظلم شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون