• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

دستي در آتش‌ سوزي جنگل‌ها در كار است

گروه اجتماعي| حدود يك ماه است كه بخش‌هايي از جنگل‌ها و مراتع كشور در آتش مي‌سوزند. ابتدا سهل‌انگاري گردشگران و برخي اختلافات محلي علت وقوع آتش بيان مي‌شد اما حالا با وقوع ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع كشور طي 3 ماه فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مي‌گويد: از نظر ما درصدي از اين آتش‌سوزي‌ها عمدي و دستي در كار است كه ناكارآمدي سازمان‌هاي ذي‌ربط را نشان دهد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ علي‌ عباس‌نژاد با اشاره به اينكه از ابتداي سال تاكنون حدود ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع كشور به وقوع پيوسته است كه حدود ۳۰۰ مورد آن طي ۱۰ روز اخير رخ داده، اظهار كرد: از نظر ما درصدي از اين آتش‌سوزي‌ها عمدي است و دستي در كار است كه ناكارايي سازمان‌هاي ذي‌ربط را نشان دهد و حتي ممكن است بهره‌برداري‌هاي سياسي هم پشت اين موضوع باشد.
او افزود: تاكنون چندين نفر به اتهام آتش‌سوزي عمدي در جنگل‌ها و مراتع بازداشت شده‌اند و موضوع از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري است.
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره خسارت‌هايي كه به مراتع و جنگل‌هاي كشور طي آتش‌سوزي‌هاي اخير وارد شده است، گفت: گاهي اخبار نادرست در مورد ميزان خسارت‌هاي آتش‌سوزي منتشر مي‌شود.
به دليل آنكه همچنان بخشي از عرصه‌هاي طبيعي كشور دچار حريق هستند ما نيازمند اقدامات كارشناسي بيشتر براي برآورد خسارات وارد شده هستيم اما در حال حاضر مي‌توان گفت كه طي يك هفته اخير حدود ۸۰۰ هكتار از اراضي جنگلي و مرتعي درگير حريق بوده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون